Vandaag begonnen met aantekenen, en de aanslag opgemeten van de variabele nozzel.
Dan de aanzuigkant losgemaakt (tikje met lichte hamer en los)
De uitlaatkant gaf problemen, met stuk hout op verschillen plaatsen geklop.
Resultaat niet los wel kapot (zie foto)
Dan naar Turbo.NL gebeld.
Deze zij om de turbo goed vast te spannen in de bankschroef, en in te spuiten met kruip olie.
En dan met een hamer en rond stuk metaal, door het uitlaatgat kloppen.
Dit heb ik gedaan, en het binnenwerk is er uit.
Moest dit niet lukken zij hij kon ik proberen, om hem aan de buitenkant warm te stoken.
(Dat hij zo vast zit, kwam door de hoge temperaturen van de uitlaat)
De variabele geometrie werkte niet optimaal, maar stroef.
Na het zuiver maken, werkt alles weer soepel.
Dat vacuüm cilindertje heb ik ook ge test met vacuüm.
Dit werkt goed, en lekt niet.
Toen ik belde naar Turbo.NL, heb ik ook gevraagd welk binnenwerk voor mij geschikt was.
Met deze nummer het binnenwerk besteld.
(Ik zou zeker een keer bellen, omdat het nummer wat ik kreeg via de site, anders was dan dat ik van hem kreeg.
Dit omdat dan rechtstreeks, de turbo nummers kunnen vergeleken worden.)