Gister begonnen met de nieuwe onderdelen in de turbo plaatsen.
Ook alles afgesteld.
Deze werkzaamheden gingen vrij gemakkelijk.
Vandaag uitlaat spruitstuk met turbo, op zijn plaats gezet.
De schroeven op zijn plaats krijgen, gaat zeer moeilijk.
Voor sommige schroeven, moet men verschillende soepele verlengstukken aan elkaar koppelen.
En dan moet je aan het uiteinde, het verlengstuk met een stuk omgeplooide draad omhoogtrekken.
Het aandraaien is tijdrovend
Ook moet je aan heel veel schroeven vet doen, omdat ze dan in de dop een beetje blijven plakken.
De aansluiting van de uitlaat, ook al weer van deze problemen.
In de namiddag wilde ik de turbo aan de steun vast schroeven.
Toen kwam ik er achter dat dat niet meer ging (verkeerde volgorden)
Je hebt 5mm verschil in de afstand, tussen bout en gat.
Om dit alles weer passend te krijgen, moet alles weer los.
De bouten van het spruitstuk, lopen bergaf en de bout van de steun gewoon horizontaal.
Dit had ik niet gezien.
Als ik nu alle bouten van het spruitstuk losmaak, kan het spruitstuk zakken.
Dan moet de bout van de turbo steun er in, en daar na het spruitstuk weer vast zetten.
Dit onsmakelijk grapje gaat me 4 uur tijd extra kosten.
Dus die domme turbo steunbeugelbout heeft me 2 x beet genomen.