TVS Engineering Groepsactie 2018 Chiptuning/DSG optimalisatie

Wilt u deelnemen aan de groepsactie

  • Ja, ik wil deelnemen aan de groepsactie 2018

    Stemmen: 28 80,0%
  • Nee, Ik wil niet deelnemen aan de actie

    Stemmen: 7 20,0%

  • Totaal aantal stemmers
    35
  • Opiniepeiling gesloten .

Simon2604

Donateur
Helaas is de auto nog niet klaar.
Ze krijgen de ABS niet ingeleerd.
Morgen gaat de auto naar een andere garage dan DAGO.

We gaan dan verder zien. Bijna 5 weken verder.

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
 

Jewepe

Forumguru
Wordt het niet zo langzamerhand tijd om de veroorzaker van deze ellende aansprakelijk te stellen voor het gebeurde, hem/haar de auto te laten en een som geld als schadeloosstelling te eisen? Om daarmee een andere, wel volledig functionerende auto te kunnen kopen. Vijf weken hebben ze nu de kans gehad om de zaak te repareren. Lijkt me ruimschoots voldoende. Mijn geduld was allang op geweest.
 

Duijzer

Donateur
Tjonge, wat een verhaal. Meer dan 5 weken zoet mee. Ik begrijp wel dat TVS er alles aan doet om het op te lossen. Maar het is wel balen.

Maandag ga ik naar TVS, hoop dat het bij mij wel goed gaat. Gelukkig zijn de meeste reacties hier goed, maar je ziet dat er altijd iets mis kan gaan. Ze blijven in ieder geval bezig om het op te lossen, maar het vereist wel wat van je geduld.....
 

oco1979

Forumguru
TVS is afhankelijk van een ander en zo te zien ga dat niet zo vlot.
Moet al een goeie verstandhouding hebben met een garage om dat vlot en vlug te kunnen klaren.
Want bij de meeste ben je nr zoveel en mag je in de rij aanschuiven.
Hoop dat het goed komt.
 
Ook ik heb net mijn Skoda laten tunen bij TVS; ik ging voor ECU chiptune en DSG combi. Ik wilde wat vlottere en betere response met het gaspedaal onderin en meer vermogen/koppel boven, dus de bak trektt bij opschakelen iets meer in de toeren nu en met extra boost hebbenzijn we van 79 wiel PK naar 113 wiel PK gesprongen en daar ben ik meer dan tevreden mee. Rico van TVS, bedankt !

Nu genieten; DSG7 bak is echt fantastisch.
 

Jewepe

Forumguru
TVS zal ongetwijfeld een 'eigen risico' clausule in de werkopdracht hebben, en los daarvan wordt ook gemeld dat het bij bepaalde bcm's niet kan....

Je eerste opmerking m.b.t. een eigen risico lijkt mij speculatief van aard. Toen ik mijn Altea liet tunen bij TVS werd ik er in ieder geval niet op gewezen (zorgplicht van de dienstverlener). Je tweede opmerking snijdt geen hout in mijn optiek. TVS heeft de auto willens en wetens getuned. Dan betekent het dat de auto niet tot de bcm's (wat zijn dat trouwens) behoorde waarbij tuning niet kan. Althans daar mag de eigenaar van de auto vanuit gaan. Hij is immers niet de expert die dat kan beoordelen en TVS is dat wel.

Ik heb sterk de indruk dat TVS het moeilijk heeft door hun eigen succes. Toen mijn auto getuned werd vond ik de gang van zaken destijds al behoorlijk improviserend/chaotisch, overigens zonder dat ik hun kennis en kunde in twijfel wil trekken. Nu ze groter gegroeid zijn, succesvoller zijn en veel meer klanten (moeten) bedienen neem de foutenkans toe en zie dus ook meer "ongelukjes" gebeuren. Die allemaal hun eigen verklaring hebben, maar gewoon niet mogen gebeuren en structureel lijken te worden. Jammer dit te moeten constateren, maar helaas is het zo.

En voor wat betreft de kosten die met een aansprakelijkheidsprocedure samenhangen? Voor zover de TS geen rechtsbijstandverzekering heeft, denk ik dat TVS een zware kluif eraan krijgt om de rechter ervan te overtuigen dat ze niet aansprakelijk zijn èn dat de TS onvoldoende kans gegeven heeft om de fout te herstellen. De kosten van de rechtsgang zullen dan ook bij TVS terecht komen. Ik zou jouw vraag dus willen omkeren: beseft TVS het risico als ze de rechtsgang doorgang laten vinden in termen van juridische kosten, nog even niet gesproken over de imagoschade die ze gaan oplopen? Ik zou het dus wel weten (bovendien heb ik een goede rechtsbijstandverzekering).
 

CDK

Forumguru
Ik heb sterk de indruk dat TVS het moeilijk heeft door hun eigen succes. Toen mijn auto getuned werd vond ik de gang van zaken destijds al behoorlijk chaotisch, overigens zonder dat ik hun kennis en kunde in twijfel wil trekken. Nu ze groter gegroeid zijn, succesvoller zijn en veel meer klanten (moeten) bedienen neem de foutenkans toe en zie dus ook meer "ongelukjes" gebeuren. Die allemaal hun eigen verklaring hebben, maar gewoon niet mogen gebeuren en structureel lijken te worden. Jammer dit te moeten constateren, maar helaas is het zo.

Mag ik je constatering de reinste kolder vinden? ;) Denk het wel, ieder mag een eigen mening hebben tenslotte :)

Dat jij toen je je auto ooit hebt laten kietelen de indruk had dat het “chaotisch” was, daar kan ik in komen. Het was te druk. Naar mijn idee is dat nu totaal anders. Ander beleid, andere mensen, veel meer rust in de tent. Ben er laatst zelf ook weer geweest met de Kodiaq en herken totaal niets van wat jij “moest constateren”
 

Pendragon

Donateur
Mag ik je constatering de reinste kolder vinden? ;) Denk het wel, ieder mag een eigen mening hebben tenslotte :)

Dat jij toen je je auto ooit hebt laten kietelen de indruk had dat het “chaotisch” was, daar kan ik in komen. Het was te druk. Naar mijn idee is dat nu totaal anders. Ander beleid, andere mensen, veel meer rust in de tent. Ben er laatst zelf ook weer geweest met de Kodiaq en herken totaal niets van wat jij “moest constateren”

Voor mij is dit de reden om toch ook weer naar TVS te gaan. Ook ik had een 'slechte' ervaring met TVS met vooral dat het chaotisch was, ook tijdens de 2e keer dat ik er kwam, maar ik vertrouw op Corné zijn mening dat het nu heel anders is met de redenen die hij noemt, dus ik ga in oktober voor mijn dsg weer naar TVS. En als het nog steeds chaotisch is.....dan weet ik Corné te vinden :D :D ;)
 

Rosinfield

† In Memoriam
Deel van het "chaotische" heeft wellicht ook te maken met het feit dat er een fysieke scheiding is tussen het wachtgedeelte en het gedeelte waar "het gebeurt". Bij JD is dat niet het geval; er is wel een wachtgedeelte, maar van daaruit kun je zo het werkgedeelte in en dat ook direct zien (incl. de medewerkers die met jouw auto bezig zijn). Ik denk dat dit (mede) een verklaring kan vormen voor een al dan niet chaotische indruk, al is wat er gebeurt waarschijnlijk exact hetzelfde.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Handige Harry

Forumguru
Voor mij is dit de reden om toch ook weer naar TVS te gaan. Ook ik had een 'slechte' ervaring met TVS met vooral dat het chaotisch was, ook tijdens de 2e keer dat ik er kwam, maar ik vertrouw op Corné zijn mening dat het nu heel anders is met de redenen die hij noemt, dus ik ga in oktober voor mijn dsg weer naar TVS. En als het nog steeds chaotisch is.....dan weet ik Corné te vinden :D :D ;)

Doe jij zaken met Corné of tvs?

Of hoe bedoel je dat?

( Pure intresse )
 

Jewepe

Forumguru
Ik krijg de indruk dat TVS hier een beetje een "beschermde" status heeft gekregen en kritische opmerkingen kennelijk niet op prijs gesteld worden. Ik constateer in ieder geval dat in dit topic er in minstens twee gevallen sprake is van een opmerkelijke gang van zaken. In één geval kon de auto niet mee naar huis omdat de tuning meer tijd kostte. Reden: VAG heeft zoveel verschillende software systemen. Onbegrijpelijk excuus voor een specialist. Het tweede geval bespreken we hierboven. De hele ECU naar de galemiezen. En ik heb nog geen reden gelezen hoe dat kan. En dan in vijf weken tijd de zaak niet weten te herstellen. Ik rij pas 20 jaar VAG producten en waarvan tien jaar getunede. Ik heb dit nog nooit meegemaakt. TVS zou er goed aan doen tegen de klant te zeggen "na vijf weken zijn we er niet in geslaagd de zaak op te lossen, dus wij nemen de auto van u over en stellen u schadeloos". Dan handel je professioneel en houdt de klant(enkring) vertrouwen in de/je zaak. Op deze manier wordt de deuk daarin alleen maar groter. Overigens is dit het laatste bericht wat ik over deze zaak post. Ik werd even getriggerd door de, in mijn beleving, beschermde status van TVS.
 

Jewepe

Forumguru
@Corné de Kluijver

1. Zie mijn vorige post en je ziet wat ik geconstateerd heb in dit topic
2 als je me citeert wil je dit dan volledig doen? Ik heb gezegd "..........improviserend/chaotisch...........". Waarom laat je dit "improviserend" weg? En je moet het bewust gedaan hebben, want als je citeert komt het hele bericht in jouw post. Zo ken ik je niet.
 

Gysman

Actief lid
Dat TVS een kundig bedrijf is, lijkt mij helder. Tel de succesvol getunede auto's hier maar eens, en het aantal problemen dat TVS heeft opgelost voor menig incompetente dealer.

Beschermde status? Lijkt mij niet nodig. Overal gaat wel eens wat fout, het gaat er om hoe je het oplost. En de hoeveelheid getunede auto's die in dit forum rondrijden is nogal groot, blijkbaar gaat het vaak goed. Soms echter niet.

En dan wordt het lastig. Vijf weken is niet niks, is zelfs bijzonder lang. Maar ik heb het idee (gezien de reacties die ik hier lees, ik ben er immers niet bij geweest) dat TVS er volle bak mee bezig is, en letterlijk kosten noch moeite spaart. Tja, wel te maken met levertijden van onderdelen die specifiek zijn en blijkbaar niet vaak nodig zijn.

Auto overnemen? Wat een kolder. Echt. Volgens mij leverden ze ook vervangend vervoer toch? Over schadeloosstelling is nog helemaal niet gesproken, in ieder geval niet gemeld in dit draadje. Het is natuurlijk meer dan vervelend voor de berijder. Dat is helder. Maar de intentie is nog steeds: we lossen het op, en niet: zoek het maar uit. Daarbij is de verwachting volgens mij ook nog steeds dat het fixbaar is, Zou die intentie/verwachting anders zijn, dan zouden er andere gesprekken gevoerd worden. Tot die tijd: iedere dag even een belletje voor de status, en helaas afwachten.
 

Fmoon

Forumguru
Ik krijg de indruk dat TVS hier een beetje een "beschermde" status heeft gekregen en kritische opmerkingen kennelijk niet op prijs gesteld worden. Ik constateer in ieder geval dat in dit topic er in minstens twee gevallen sprake is van een opmerkelijke gang van zaken. In één geval kon de auto niet mee naar huis omdat de tuning meer tijd kostte. Reden: VAG heeft zoveel verschillende software systemen. Onbegrijpelijk excuus voor een specialist. Het tweede geval bespreken we hierboven. De hele ECU naar de galemiezen. En ik heb nog geen reden gelezen hoe dat kan. En dan in vijf weken tijd de zaak niet weten te herstellen. Ik rij pas 20 jaar VAG producten en waarvan tien jaar getunede. Ik heb dit nog nooit meegemaakt. TVS zou er goed aan doen tegen de klant te zeggen "na vijf weken zijn we er niet in geslaagd de zaak op te lossen, dus wij nemen de auto van u over en stellen u schadeloos". Dan handel je professioneel en houdt de klant(enkring) vertrouwen in de/je zaak. Op deze manier wordt de deuk daarin alleen maar groter. Overigens is dit het laatste bericht wat ik over deze zaak post. Ik werd even getriggerd door de, in mijn beleving, beschermde status van TVS.

Wat beschrijft u hier goed hoe vele erover denken. De mensen die TVS een beschermde status pogen te geven zullen mogelijk wel veel korting krijgen ;). Laat u vooral de mond niet snoeren zoals u hierboven aangeeft middels de emotion.
 
Bovenaan Onderaan