TVS Engineering Groepsactie 2018 Chiptuning/DSG optimalisatie

Wilt u deelnemen aan de groepsactie

• Ja, ik wil deelnemen aan de groepsactie 2018

Stemmen: 28 80,0%
  • Nee, Ik wil niet deelnemen aan de actie

Stemmen: 7 20,0%

• Totaal aantal stemmers
    35
  • Opiniepeiling gesloten .

Eemspoort

Forumguru
Als ik zo naar de data kijk, ben ik 1 van de eersten, denk ik. Ik had al gezegd dat er een datum geprikt is, maar niet welke. Wij gaan de 14e mei heen.

Ik had een afspraak voor 8 mei as., maar heb deze zojuist afgezegd. De reden is dat het volgens Rico niet mogelijk is
om een rollenbank uitdraai te krijgen.
Volgens hem omdat een 4x4 Kodiaq geen vermogensafgifte accepteert aan de rollenbank.
Dit zou bij een vorige groepsaankoop met zo'n zelfde auto al gebleken zijn?!
Jammer dat hier niet eerder over is gecommuniceerd, door zowel TVS als op het forum.
Heb het vandaag laten doen bij VAGtechniek en daar kon de auto wel op de bank en dat heeft geresulteerd in
de volgende cijfers;
238.5 pk
476 nm
Een dsg aanpassing was nog niet mogelijk omdat de software daarvoor nog ontbreekt.
Het zou gaan om de DQ 500 met natte koppeling.

CBreedijk

Donateur
Idd jammer. Heb dit ook vernomen van TVS. Echter zij gaven aan dat meten vrij accuraat gegaan kan worden vanuit weg-situatie.

“Stage 2 is ook mogelijk, geen probleem. Dit kunnen wij gewoon op straat uitvoeren. Vermogen is aardig nauwkeurig te bepalen aan de hand van meetwaarden.

Het komt inderdaad door de 4x4, maar ook in 2wd modus accepteert de auto de testbank niet”

Maar iig, terug naar jou Huib: hoe bevalt de 239pk en nog meer de 486nm??

Idd jammer. Heb dit ook vernomen van TVS. Echter zij gaven aan dat meten vrij accuraat gegaan kan worden vanuit weg-situatie.

“Stage 2 is ook mogelijk, geen probleem. Dit kunnen wij gewoon op straat uitvoeren. Vermogen is aardig nauwkeurig te bepalen aan de hand van meetwaarden.

Het komt inderdaad door de 4x4, maar ook in 2wd modus accepteert de auto de testbank niet”

Maar iig, terug naar jou Huib: hoe bevalt de 239pk en nog meer de 486nm??
Tijdens de proefrit ging hij als de brandweer:)!
Maar zo rijden en accelereren doe ik nooit dus dat is niet realistisch. Maar het zal zeker voelbaar zijn met het trekken van de caravan, die meer dan 2 ton weegt en ook nog 2.5 meter breed is. Ik hoor graag van jouw ervaring tzt.

CDK

Forumguru
Een dsg aanpassing was nog niet mogelijk omdat de software daarvoor nog ontbreekt.
Het zou gaan om de DQ 500 met natte koppeling.

En die DSG aanpassing is juist zo belangrijk TVS is de enige die dat wél kan. Maar ik begrijp dat je graag een uitdraai hebt, dat wel. De nieuwe generatie 4x4 is zo gecompliceerd dat ze zich niet meer laten foppen door het loshalen van de Haldex stekker en dus niet meer op een 2x4 bank kunnen.

En die DSG aanpassing is juist zo belangrijk TVS is de enige die dat wél kan.
Je was er vroeg bij vanmorgen:pieker:
Volgens VAG is er geen tuner die deze dsg bak kan aanpassen. Daar wordt een "tool" voor gebruikt die op een bepaalt moment beschikbaar komt en dan door iedereen wordt toegepast.
Dus dat komt nog.
Ik overigens de indruk dat het wereldje van de tuners, schimmig en apart is. Men wil mensen soms in sprookjes laten geloven, waar de klant waarschijnlijk ook wel gevoelig voor is.

tvsengineering

Actief lid
Beste Leden.

Helaas blijven er discussies komen over de Kodiaq.
Er zijn een aantal varianten die motorisch nog niet aan te passen zijn.
Betreft de DSG kunnen we de Kodiaq gewoon aanpassen zonder problemen.

Overigens wil ik toch iedereen bedanken voor nu al een geslaagde actie en hopelijk kunnen en gaan we iedereen 100% tevreden weer met extra vermogen naar huis sturen.

Mochten er nog vragen zijn kan ik ze tot morgen eind van de dag nog beantwoorden.
Ben i.v.m. Worthersee t/m 7 mei afwezig.
Mochten er in de tussentijd nog vragen zijn graag even per app of mail contact opnemen met Rico.

Met vriendelijke groet

Mischa TVS

CBreedijk

Donateur
Ik hoor graag hoe het je zal bevallen. En of het ook is gelukt. Volgens VAG is het niet mogelijk dat een ander al de benodigde software hiervoor heeft??!

Ik denk(weet) dat @Corne wel weet waar hij t over heeft. De koppeling van zijn Kodiaq gaat t (hopelijk) nog “zwaar te verduren” krijgen.
Daarnaast zal @TVSengeneering ook niet zomaar iets roepen of aanbieden wat ze niet waar kunnen maken. Het is ook niet voor niets de DSG-dokter.

• Leuk
Waarderingen: CDK

EdK

Forumguru
VAG is VAG en vagtechniek is vagtechniek.......

Tsja en er staat VAG, dus dan ga ik daar gewoon van uit.....

Bovenaan Onderaan