Vragen over de werkzaamheden hier, zegt Rico.
Okee, dan ga ik jullie er ook mee vervelen. Ik heb een afspraak op 22 mei...
Ik heb een O2 1.8TSI met een DSG7 met droge-platen-koppeling (de DQ200). Waarvan TVS zelf zegt "Hiervoor heeft TVS in 2011 speciale software ontwikkelt. Zonder het toepassen van deze software zal de versnellingsbak onherroepelijk defect gaan, zodoende z.s.m om laten programmeren."
Ik ga er maar even van uit dat 22 mei voldoende z.s.m. is.
Mijn voornaamste insteek is dat ik wil dat de bak (en de koppeling) langer meegaat. Dat bereik ik dus met een DSG Stage 2+ (met life extender). De motortuning die daar in de forumaanbieding bij zit is een Stage2 of 2+. Dat spulletje kost 799 euro - 25%, dan kom ik uit mijn hoofd op 600 euro. Heb ik geen problemen mee.
Nou lees ik in de tuning-prijslijst bij een Stage 2 tuning "RON 98-102 fuel", maar ik wil graag gewoon Euro95 blijven tanken. Ik lees ook 220pk, maar daar zit ik niet echt op te wachten. Ik vind extra koppel en een mooie koppelkromme best fijn, maar topvermogen boeit me minder. Wat ik zou willen is een modificatie die een fijne trekkracht en een mooie koppelkromme oplevert zonder dat ik ineens RON98 moet gaan tanken.
Lieve mensen van
@tvsengineering, mag ik ervan uitgaan dat zoiets op 22 mei geen probleem zal zijn? Of kom ik dan in een "custom services agreement"?
Daarnaast lees ik dat de EGR wordt dichtgezet, maar niet wordt weggeschreven. Kan iemand die er verstand van heeft me uitleggen of dat is wat ik wil?