Yeah, vandaag was ik (eindelijk
) aan de beurt, en heb een middagje vrij genomen om naar varsseveld te rijden.
Na een korte uitleg van Rico, ben ik een groot deel van de middag door Logmans Sr. vermaakt met mooie verhalen over zijn eigen carriere, hoe TVS is ontstaan, en welke ambities ze allemaal nog hebben. Genieten dus!
Na een tijdje mocht ik een eerste proefritje maken, en na de eerste onwennige kilometers (inleren DSG software), werd me al duidelijk dat hij al veel soepeler reed. Op verzoek heb ik het schakelmoment van de 1e naar de 2e versnelling nog iets verder laten verhogen (van 1800 naar 2000 toeren), en was het eerste deel van de klus geklaard.
Daarna heeft Rico de motor nog wat geoptimaliseerd, en dacht ik de rollenbank op te kunnen. Maar .... helaas kregen ze geen goede uitdraai omdat mijn kodiak het kennelijk niet toeliet om een performance run te maken zonder dat de achterwielen meedraaien.
Omdat ik eerlijk gezegd de performance veel minder belangrijk vind dan de aanpassing van de schakelmomenten, hebben we afgesproken dat als op termijn de nieuwe rollenbank beschikbaar komt, ik nog wel eens een pretritje ga maken.
De terugweg naar huis was echt genieten. Hij schakelt echt prettiger, kent geen "dode momenten" meer, en trekt ook boven de 180 (oops
) nog lekker door!
Mooi werk weer!!!
P.S.
@Go2Je & TVS Bedankt voor het regelen van deze mooie actie .