Uitlaatsierstuk Superb III

B.Stuurder

Forumguru
:ot:@Level42 Even wat misverstandenuit de wereld helpen.
Ik rijd momenteel zelf nog een "eco diesel", dus niks denigrerends van mij uit, want inderdaad ben ook ik sneller weg dan de meesten (EDC heet dat bij Renault), ik weet dat de techniek niet meer is als in de tijd van de Kadett (enorm goed verkochte auto, dat was wel het Opel tijdperk bij uitstek), alleen ken ik ook wel de beperkingen van deze motoren en persoonlijk ben ik blij dat ik nu geen "snelle kenmerken" heb zoals dubbele uitlaten.
Aan de ene kant is het - zeker tegenwoordig - meer een stijl dingetje dan een snelheids kenmerk, aangezien er heel veel auto's met sierpijpen rijden, die niet het verwachte vermogen hebben, aan de andere kant ben ik "old school" en vind ik in mijn hart dat dat eigenlijk wel hoort, inderdaad. Erg dubbel dus.
Ik denk er zelfs over om de O3 nog te laten kietelen, omdat hij er ook sportief uit zal zien. Om niet het idee te hebben dat ik straks met mijn sportieve wagen zoekgereden wordt door grootmoeder in haar oude Zastava Yugo (ken je ze nog?)
Waarschijnlijk zijn straks de standaard prestaties al voldoende om het grootste deel van het overige verkeer het nakijken te geven, mocht dat gewenst zijn, en het is ook niet zo belangrijk ook, maar noem het dan maar kinderachtig, ik kan mijn gevoel niet helpen, 230 of 240 pk klinkt wel lekker :pardon:. Ik denk dat mannen dan toch kinderen blijven. (Vast niet alleen ik)

Ik heb doelbewust gekozen voor een minder grote (groot genoeg nog steeds), maar snelle en leuk opgebouwde wagen, ook omdat ik mijn huidige motorvermogen een beetje zat ben toch. Het is de eerste "eco" motor onder druk van de bijtelling en ik ben toch wel blij dat ik terug kan naar wat meer vermogen. Je kunt en moet ook niet hard overal en het gaat ook niet allemaal om het stoplicht sprintje, maar wat @philippe bakker zegt, die duw in de rug is zo lekker. Ik reed proef in een RS en mijn hartje ging open.:jaja:

Uiteindelijk moet iedereen doen wat hij leuk of mooi vind, een ander kan daar geen ordeel over geven omdat smaak persoonlijk is, gelukkig. Ik vind het net als iedereen leuk, als een ander mooi vind wat ik heb, maar laat wat ik heb een ander niet ongelukkig maken, dat zou ik erg vinden en is dus absoluut geen oogpunt.

Overigens ziet het er naar uit dat mijn oudste zoon niet zo heel veel langer zal worden, waar ik wel blij mee ben, want bij het Korps Mariniers is het niet handig om erg lang te zijn en dat ambieert hij al heel wat jaren. Zodra hij klaar is met zijn opleiding is hij vertrokken denk ik. Het ziet er ook naar uit dat ze hem wel willen hebben, maar de eisen zijn wel hoog natuurlijk. Dan de jongste nog op eigen benen en dan kan ik mijn autokeuze weer laten bepalen door wat ik echt wil zonder dat het persé praktisch moet zijn. Maar dat mag van mij ook nog wel even duren, het gaat hard genoeg met die kids.

On topic vind ik wel dat de sieruitlaten voor de Superb heel wat mooier zijn dan die voor de Octavia. Het staat wel heel mooi en is echt een aanvulling op de achterkant, snelle auto of niet. Wellicht vinden mensen met een 280 pk S3 het wat minder geslaagd, een kenmerk van hun uitvoering is toch minder specifiek op deze manier.
Ik overweeg om de originele RS stukken te laten monteren bij mijn O3, maar weet nog niet of ik dat wel ga doen, de O3 leent zich er zonder RS bumper niet heel goed voor heb ik het gevoel.:pieker: Het moet wel een aanvulling zijn en niet aanzien als zo'n strijkplank spoiler op een oud Opeltje inderdaad.
 

philippe bakker

Forumguru
En om nu te denken dat een 1.6 TDI snel is ... dat vind ik toch iets overdreven se. Het kan een vlotte auto zijn maar als je hem vergelijkt met alle andere moderne auto's dan is hij toch Vd traagste die er rondrijden.
 

EdK

Forumguru
Nou mijn 1,6TDI caddy is echt bloedje snel hoor......maar uiteraard met sjoemelsoftware.....

Maar goed over een 20 jaar rijden we allen elektrisch en blijven we dan nog stug nep uitlaten plaatsen met speakers voor geluid erin ??

En stuurder dan rij je waarschijnlijk een citi GE van skoda..... Of de EP van VW en anders de MEE van seat.... want ja de koters benne t huis uit, achterbank heb je niet nodig dus neem je als optie de verlengde stoelslede's voor lange mensen.

En groter kun je niet meer betalen want je bent met pensioen en de lease is dan dus over......
 

B.Stuurder

Forumguru
Maar goed over een 20 jaar rijden we allen elektrisch en blijven we dan nog stug nep uitlaten plaatsen met speakers voor geluid erin

Ja! Loud pipes save lives! ;):deuk:


En stuurder dan rij je waarschijnlijk een citi GE van skoda..... Of de EP van VW en anders de MEE van seat.... want ja de koters benne t huis uit, achterbank heb je niet nodig dus neem je als optie de verlengde stoelslede's voor lange mensen.

En groter kun je niet meer betalen want je bent met pensioen en de lease is dan dus over......

Ongetwijfeld EdK, daarom doe ik het nu! :laugh:
 

ertromp

Forumguru
En om nu te denken dat een 1.6 TDI snel is ... dat vind ik toch iets overdreven se. Het kan een vlotte auto zijn maar als je hem vergelijkt met alle andere moderne auto's dan is hij toch Vd traagste die er rondrijden.
:banghead:Zo ken ik er ook nog wel wat. En om nu te denken dat de RS220 of 230 snel is ............... dat vind ik iets overdreven se. Het kan een vlotte auto zijn maar als je hem vergelijkt met andere moderne auto's dan is het geen auto waar je de krachtigste duw van in je rug krijgt en dan is het helaas ook niet de snelste

Waar gaat het in dit topic ook al weer over :lezen: :koffie::pieker:

Uitlaatsierstukken voor een Superb 3


Rond kan ook lekker zijn op een S3 hoor


Skoda-superb-4x4-2.0-TSI-290Hp-2015-63395.jpg

Al gaat dat natuurlijk wat verder dan de eindstukken ;)

Mooi is de ombouw te zien op deze website:

http://www.supersprint.com/ww-en/skoda-superb-4x4-20-tsi-280-hp-2015.aspx
 

Bijlagen

  • Skoda-superb-4x4-2.0-TSI-290Hp-2015-63395.jpg
    Skoda-superb-4x4-2.0-TSI-290Hp-2015-63395.jpg
    350,3 KB · Weergaven: 19

B.Stuurder

Forumguru
In elk geval is er in die prijsklasse zeker niks sneller denk ik. Ik kan natuurlijk een Bugatti Veyron nemen, waar alleen een paar nieuwe bandjes al €30.000 kosten en per drie wisselingen ook nieuwe velgen moet plaatsen a €150.000 per set inclusief band, dat dan weer wel. Dan ben ik zeker de snelste, maar verhoudingsgewijs niet.

Dichter bij huis, een Audi A4 2.0 tfsi behoorde ook tot mijn mogelijkheden, maar ook daar weer bewust niet voor gekozen. Is wel sneller dan ik nu heb maar tegen een prijs die ik er niet voor wilde betalen.
 

ertromp

Forumguru
Ook in de prijsklasse van de O3 230RS zijn er zeker alternatieven die goedkoper en sneller zijn en niet onbelangrijk ook met mooie eindstukken op de uitlaten :D

Prijs NL standaard RS230 O3 station: ca. €42.400,- / 230pk en 0-100 in 6,8 sec

Neem een Focus Wagon 2.0 Ecoboost ST-3. Een 250pk en 0-100 in 6,7 sec en dat voor €40.000,-

Of een Seat Leon Cupra 290. Een 290pk en 0-100 in 6,1 sec en dat voor een goede €38.500,-

On topic: wanneer komen hier toch weer de verbouwplaatjes en praatjes van de eindstukken van een Superb 3
 
2rq24ba.jpg
 
@Tuulster die van jou is toch ook een lease? Ga je het terug bouwen aan het eind van de termijn of is de leasemaatschappij op de hoogte (en in zijn nopjes omdat het bij einde termijn wel lekker verkoopt met die dikke uitlaat)
 

Level42

Forumguru
2rq24ba.jpg


Niet geplaatst volgens mal. Zal vast bewust zijn maar ik vind het niet mooi. Het stuk linker stuk lijkt zo aan de rechterkant te laag te hangen....en dat zal ongetwijfeld aan de andere kant ook zo zijn door de vorm van de stukken......maar ieder z'n ding :D
 
2rq24ba.jpg


Niet geplaatst volgens mal. Zal vast bewust zijn maar ik vind het niet mooi. Het stuk linker stuk lijkt zo aan de rechterkant te laag te hangen....en dat zal ongetwijfeld aan de andere kant ook zo zijn door de vorm van de stukken......maar ieder z'n ding :D

Snap niet goed wat je bedoelt. Ik heb de mal gebruikt. Misschien optisch bedrog door de foto?
 

Level42

Forumguru
Snap niet goed wat je bedoelt. Ik heb de mal gebruikt. Misschien optisch bedrog door de foto?


:bloos::nailbiting::nailbiting:

Oooooohhhh, in dat geval excuses ! Ik ging er eigenlijk vanuit dat de stukken zo ver mogelijk naar het midden, tegen de aanslag van de openingen zeg maar moesten zitten en dat de mal dat ook zo aan zou geven :sterretjes:

Maar heb net de mal gecontroleerd....en inderdaad.......mmmmm.....ik had de stukken dus met de tijdelijke dubbelzijdige tape geplaatst zoals ik boven aan geef....leek me het meest logisch.....maar het zijn dus alleen de mallen die je er op die manier in zet (houdt) en aftekent en dan komt ie inderdaad zo te zien in het midden van de "gaten"........mmmmm ....dat wordt nog een beetje experimenteren met de dubbelzijdige tape om te zien hoe ik ze wil hebben :D
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan