
@Level42 Even wat misverstandenuit de wereld helpen.
Ik rijd momenteel zelf nog een "eco diesel", dus niks denigrerends van mij uit, want inderdaad ben ook ik sneller weg dan de meesten (EDC heet dat bij Renault), ik weet dat de techniek niet meer is als in de tijd van de Kadett (enorm goed verkochte auto, dat was wel het Opel tijdperk bij uitstek), alleen ken ik ook wel de beperkingen van deze motoren en persoonlijk ben ik blij dat ik nu geen "snelle kenmerken" heb zoals dubbele uitlaten.
Aan de ene kant is het - zeker tegenwoordig - meer een stijl dingetje dan een snelheids kenmerk, aangezien er heel veel auto's met sierpijpen rijden, die niet het verwachte vermogen hebben, aan de andere kant ben ik "old school" en vind ik in mijn hart dat dat eigenlijk wel hoort, inderdaad. Erg dubbel dus.
Ik denk er zelfs over om de O3 nog te laten kietelen, omdat hij er ook sportief uit zal zien. Om niet het idee te hebben dat ik straks met mijn sportieve wagen zoekgereden wordt door grootmoeder in haar oude Zastava Yugo (ken je ze nog?)
Waarschijnlijk zijn straks de standaard prestaties al voldoende om het grootste deel van het overige verkeer het nakijken te geven, mocht dat gewenst zijn, en het is ook niet zo belangrijk ook, maar noem het dan maar kinderachtig, ik kan mijn gevoel niet helpen, 230 of 240 pk klinkt wel lekker

. Ik denk dat mannen dan toch kinderen blijven. (Vast niet alleen ik)
Ik heb doelbewust gekozen voor een minder grote (groot genoeg nog steeds), maar snelle en leuk opgebouwde wagen, ook omdat ik mijn huidige motorvermogen een beetje zat ben toch. Het is de eerste "eco" motor onder druk van de bijtelling en ik ben toch wel blij dat ik terug kan naar wat meer vermogen. Je kunt en moet ook niet hard overal en het gaat ook niet allemaal om het stoplicht sprintje, maar wat
@philippe bakker zegt, die duw in de rug is zo lekker. Ik reed proef in een RS en mijn hartje ging open.
Uiteindelijk moet iedereen doen wat hij leuk of mooi vind, een ander kan daar geen ordeel over geven omdat smaak persoonlijk is, gelukkig. Ik vind het net als iedereen leuk, als een ander mooi vind wat ik heb, maar laat wat ik heb een ander niet ongelukkig maken, dat zou ik erg vinden en is dus absoluut geen oogpunt.
Overigens ziet het er naar uit dat mijn oudste zoon niet zo heel veel langer zal worden, waar ik wel blij mee ben, want bij het Korps Mariniers is het niet handig om erg lang te zijn en dat ambieert hij al heel wat jaren. Zodra hij klaar is met zijn opleiding is hij vertrokken denk ik. Het ziet er ook naar uit dat ze hem wel willen hebben, maar de eisen zijn wel hoog natuurlijk. Dan de jongste nog op eigen benen en dan kan ik mijn autokeuze weer laten bepalen door wat ik echt wil zonder dat het persé praktisch moet zijn. Maar dat mag van mij ook nog wel even duren, het gaat hard genoeg met die kids.
On topic vind ik wel dat de sieruitlaten voor de Superb heel wat mooier zijn dan die voor de Octavia. Het staat wel heel mooi en is echt een aanvulling op de achterkant, snelle auto of niet. Wellicht vinden mensen met een 280 pk S3 het wat minder geslaagd, een kenmerk van hun uitvoering is toch minder specifiek op deze manier.
Ik overweeg om de originele RS stukken te laten monteren bij mijn O3, maar weet nog niet of ik dat wel ga doen, de O3 leent zich er zonder RS bumper niet heel goed voor heb ik het gevoel.

Het moet wel een aanvulling zijn en niet aanzien als zo'n strijkplank spoiler op een oud Opeltje inderdaad.