VAG-COM aanpassingen aan O2 gl bl uitgevoerd

Nick01

Nieuw lid
Deze week met mijn nieuwe auto bij Adjego langsgeweest voor enkele aanpassingen.
Nadat hij mijn lichtschakelaar had geconfigureerd zodat deze de stadslichtstand nu als autostand ziet, zijn de nodige aanpassingen doorgevoerd met VAG-COM.

Wat Ad voor mij heeft kunnen regelen:
- autostand lichtschakelaar
- bochtenverlichting
- coming & leaving home-verlichting
- needle sweep

Alles werkt perfect, half uurtje werk.
Aanrader voor iedereen!

M

melkerbout

Voor mij geld ook dat ik de post van Nick01 kan beamen.
Adjego heeft dit zekers goed en snel uitgevoerd!

Ewoud

Nieuw lid
Adjego, zou je kunnen vertellen hoe je de stand 'autostand lichtschakelaar' hebt ingesteld? Bij mij werkt de coming & leaving home-verlichting nog niet, en verwacht dat het hiermee op te lossen valt. Heb je een overzichtje van de settings voor deze functie?

adjego

Actief lid
Hoi Ewoud,

Nee ik heb hier helaas geen overzicht van. Het enige wat ik doe is CH en LH activeren, instellen dat er een lichtsensor aanwezig is, en de "stadslicht"-stand van de schakelaar aanpassen, zodat het de "Auto"-stand wordt. Hiervoor moeten 2 draadjes omgewisseld worden achter de schakelaar.

Ewoud

Nieuw lid
Hoi Ewoud,
.... Hiervoor moeten 2 draadjes omgewisseld worden achter de schakelaar.

Deze is nieuw voor mij. Bedoel je achter op de schakelaar? Ik begrijp dat je de "stadslichtstand" veranderd in de "auto" stand omdat deze ontbreek op de standaard schakelaar. (Is eventueel wel te bestellen). Kan je aangeven welke draadjes moeten worden omgedraaid?

adjego

Actief lid
Je moet de schakelaar verwijderen, en daarachter zit een kabel...:D
Die kabel moet je draadje 2 en 3 verwisselen. Op de connector staat de nummertjes.

@adjego

Het enige wat ik doe is CH en LH activeren, instellen dat er een lichtsensor aanwezig is

Kun je dit iets duidelijker uitleggen waar ik moet zijn in welke module en wat ik daar aan moet passen?

adjego

Actief lid
Heb je een originele Vagcom Kabel??
Dan kun je deze instellingen vinden in 09-Central Electronics Long Coding.
Ik weet de bytes helaas niet uit mijn hoofd.

Je moet CH/LH en ADL (Assistant Driving Light) activeren.

Daarna moet je of de schakelaar vervangen door 1 met een "Auto"-stand, of de stadslicht stand aanpassen zodat die de auto-stand wordt.

ja oke duidelijk ga het proberen.

is de schakelaar makkelijk los te halen trouwens? of kan je zo'n autostand schakelaar ergens vandaan halen?

adjego

Actief lid
De schakelaar is heel makkelijk los te halen...:D
Op de 0-stand zetten, indrukken, en dan richting de stadslicht-stand draaien.

Dan kun je hem er zo uittrekken.

My1stIbi

Actief lid
Ik ga ook eerst studeren op de schema's :) Zou een beetje jammer zijn als ik op deze manier iets om zeep help...

Super man het is me gelukt!

Echt leuk dit alles werkt!

Bedankt Adjego!!

Alleen nog de vraag of ik de cornering lights ook via de richtingaanwijzers kan laten werken.
Ze werken nu alleen op de stand van de wielen namelijk.

Bovenaan Onderaan