En dan lijkt het je niet verstandig je dimlicht aan te hebben? Als je met een relatief hoog snelheidsverschil voertuigen in komt halen? Vrachtwagens die +/- 85 km/u rijden, maar er zijn ook genoeg personenauto's die rond de 100 km/u rijden (ook op stukken waar je 130 mag). Ik rijd eigenlijk altijd met dimlicht aan (en regelmatig ook de mistlampen, maar daarvoor geld voor mij dat vorm boven functie gaat), zeker op de autosnelweg! En het heeft meteen een groot voordeel: mensen gooien de auto niet zo snel (op het laatste moment) vlak voor je op de linkerbaan. Ik merk dat je daar met xenon minder last van hebt t.o.v. halogeen, je bent gewoon beter zichtbaarKlopt idd 10 secondes boven de 140 ofzo en dimlicht gaat aan.
Ik heb dus erg vaak mijn schakelaar maar weer uit staan.
>140 raak ik nog wel eens aan..
En het heeft meteen een groot voordeel: mensen gooien de auto niet zo snel (op het laatste moment) vlak voor je op de linkerbaan. Ik merk dat je daar met xenon minder last van hebt t.o.v. halogeen, je bent gewoon beter zichtbaar
Ben vaak zichtbaar genoeg op de momenten dat ik op de weg zit. Dit is vaak tussen 5:00 en 8:00 en 16:00-20:00 en dan heb je toch wel vaak gewoon je dimlicht aan.En dan lijkt het je niet verstandig je dimlicht aan te hebben?
(overigens, ik heb echt nooit me mistlichten aan. Erger me altijd als een gek dat iemand die overdag aanheeft, denk dat altijd dat is iemand die ook graag dagrijverlichting onderin wou hebben en daarom maar de mistlampen aanzet eventueel alleen met stadslichtjes aan)