VAG-COM aanpassingen aan O2 gl bl uitgevoerd

Baphi

Forumguru
Ik heb geen telefoon in de auto en een mf stuurwiel zonder telefoonknoppen... Oh en ook geen FL model.

Met een cd erin of hdd is bediening met stuurwiel wel mogelijk, vandaar mijn verbazing!

zomaar een vraagje.. is de gevoeligheid van lichtsensor ook aan te passen via VAG-COM ? net als de regensensor maar dan dmv het pookje naast je stuur.
Bij mij staan de xenon's overdag haast meer aan als uit..

Michelv.

Forumguru
Het enige wat volgens mij aan te passen is, is het type voorraam(of zoiets) veranderen met VCDS. heeft met de
lichtdoorlaatbaarheid te maken. Met een getint voorraam moet de sensor anders reageren dan met een niet getint voorraam en dit is aan te passen in procenten.

Bij mij is dit aangepast en springt de Xenon pas met donkerder worden aan.

Ok , dat is het proberen waard . Thanks.
Ja het is vooral irritant dat als de xenon s aan staan de nav. Op donker springt . Met zonnebril zie je dan haast niks op je navigatie. ;)

Laatst bewerkt:

Evilcomputing

Senior Member
Mijn niet Xenon heeft dat probleem ook.
Als je de boel dan toch gaat aanpassen, misschien de speedsense ook uit.
Daar erger ik me nog het meeste aan.

Evilcomputing

Senior Member
Klopt idd 10 secondes boven de 140 ofzo en dimlicht gaat aan.
Ik heb dus erg vaak mijn schakelaar maar weer uit staan.
>140 raak ik nog wel eens aan..

dirkkroneman

Forumguru
Klopt idd 10 secondes boven de 140 ofzo en dimlicht gaat aan.
Ik heb dus erg vaak mijn schakelaar maar weer uit staan.
>140 raak ik nog wel eens aan..
En dan lijkt het je niet verstandig je dimlicht aan te hebben? Als je met een relatief hoog snelheidsverschil voertuigen in komt halen? Vrachtwagens die +/- 85 km/u rijden, maar er zijn ook genoeg personenauto's die rond de 100 km/u rijden (ook op stukken waar je 130 mag). Ik rijd eigenlijk altijd met dimlicht aan (en regelmatig ook de mistlampen, maar daarvoor geld voor mij dat vorm boven functie gaat), zeker op de autosnelweg! En het heeft meteen een groot voordeel: mensen gooien de auto niet zo snel (op het laatste moment) vlak voor je op de linkerbaan. Ik merk dat je daar met xenon minder last van hebt t.o.v. halogeen, je bent gewoon beter zichtbaar ;)

Rallye

Forumguru
En het heeft meteen een groot voordeel: mensen gooien de auto niet zo snel (op het laatste moment) vlak voor je op de linkerbaan. Ik merk dat je daar met xenon minder last van hebt t.o.v. halogeen, je bent gewoon beter zichtbaar ;)

Ik heb mijn verlichting gewoon op de automaat staan en reed sowieso altijd buiten de bebouwde kom met dimlicht aan, maar heb niet de indruk dat het zomaar de linkerbaan op komen een en kwestie is van niet zien. Meer van niet geïnteresseerd......

dirkkroneman

Forumguru
Klopt, dat is ook een deel vd weggebruikers. Ik zei ook dat je er minder last van hebt. D.w.z. dat je idd nog een groep wegmisbruikers hebt die (ALS ze het al doen) 1x kort in hun spiegel kijken ;)

Evilcomputing

Senior Member
En dan lijkt het je niet verstandig je dimlicht aan te hebben?
Ben vaak zichtbaar genoeg op de momenten dat ik op de weg zit. Dit is vaak tussen 5:00 en 8:00 en 16:00-20:00 en dan heb je toch wel vaak gewoon je dimlicht aan.

Als je overdag rijd dan ben je toch wel knap zichtbaar door de dagrijverlichting. IMHO
(overigens, ik heb echt nooit me mistlichten aan. Erger me altijd als een gek dat iemand die overdag aanheeft, denk dat altijd dat is iemand die ook graag dagrijverlichting onderin wou hebben en daarom maar de mistlampen aanzet eventueel alleen met stadslichtjes aan)

dirkkroneman

Forumguru
(overigens, ik heb echt nooit me mistlichten aan. Erger me altijd als een gek dat iemand die overdag aanheeft, denk dat altijd dat is iemand die ook graag dagrijverlichting onderin wou hebben en daarom maar de mistlampen aanzet eventueel alleen met stadslichtjes aan)

Neuj, ik vind DRL echt zo afgrijselijk lelijk (iig bij Skoda dan, uitgezonderd de nieuwe Octavia Led "streep") dat als ik het zou hebben het er wss af zou slopen dan wel uit laten zetten. Ik vind in mijn geval (gele) mistlampen wel bruut staan, maarja dat is mijn bescheiden mening :) Op de vrachtwagen ook overdag altijd de mistlampen aan (ook nog eens praktisch, de stadsverlichting moet continu aan blijven staan) en bij donker ook dimlicht erbij.

Maar we gaan weer lekker offtopic zo

Afgelopen donderdag ben ik ook even bij Ad geweest en die heeft een paar mooie aanpassingen gedaan bij de octavia. Had zelf een nieuwe autostand licht schakelaar aangeschaft en Ad heeft deze geïnstalleerd en aangezet in VagCom. Verder de DRL aan laten zetten, de cornering aangezet, CH/LH geactiveerd comfort knipperen van 3x naar 5x gezet en de needle sweep aangezet.
Ik ben blij mee en Ad bedankt voor de super service.

Bovenaan Onderaan