VAG-COM aanpassingen aan O2 gl bl uitgevoerd

CDK

Forumguru
@Jelmer85, mijn vrouw kan het ook niet, die wordt blijkbaar aangetrokken door dat beeldscherm, ik kan hem aan hebben staan zonder te kijken als mijn vrouw er naast zit, dus zal het jou ook wel lukken ;)

ertromp

Forumguru
Wat nog niet is gelukt is de comfort blinking op 5 x zetten i.p.v. 3 x. Het is nu wel op 5 x ingesteld, maar ondertussen blijft hij maar 3 x knipperen; dat is dus niet gelukt. Weet iemand of daarvoor nog iets anders moet worden aangepast?

Helaas is dit mij (met vcds 11.11.5) ook nog niet gelukt bij Octavia's jonger dan eind 2011.
Octavia 2 FL tot eind 2011 zijn prima aan te passen maar jongere inderdaad niet terwijl de waarde wel veranderd is. Heeft natuurlijk met de versie van de modules in de auto te maken.
Ben benieuwd wie met de oplossing komt!

EdK

Forumguru
haha, bekend verhaal, in maxidot moet je naar light en vision gaan en daar resetten naar bedrijfs settings
als je dit hebt gedaan dan zal de 5x ingesteld het wel gaan doen
Vraag niet waarom dat zo is ,maar uiteindelijk is dit wel de oplossing die bij mijn Yeti hielp.

Dus probeer maar eens en de instellingen die je weer moet terug zetten zijn die alleen in light en vision
Maw 30 sec werk

mkmons

Actief lid
Dat was een geweldige tip, dank je wel! Nu werkt het wél en ik hoefde niet eens bepaalde instellingen terug te zetten, want die stonden precies zoals ik het wilde.

CDK

Forumguru
@EdK, klopt helemaal, dit was bij mij ook het geval, Antera had de aanpassingen gedaan, maar het werkte nog niet, hij gaf mij ook dezelfde tip :)

EdK

Forumguru
Heb dit probleem zelf aan de hand gehad een anderhalf jaar terug denk ik.
En na 2 maanden van zoeken kwam ik deze handeling tegen.
Op zich is het onlogisch, want je doet de aanpassing in de BC en die zou de Maxidot moeten overrulen maar
helaas is dit dus niet het geval en moet je deze handeling uitvoeren voor het effect heeft.

mkmons

Actief lid
Heb ik nog een andere vraag (als die hier mag). Is het via VAG-COM in te stellen dat de achterlichten gaan branden als de dagrijverlichting brandt, voor een O2 - Arctic - 2013?

gbbosma

Forumguru
Is er in Friesland iemand (forum lid) die onze Octavia "Edition 100" uit 2006 kan programmeren.
Wil graag dat de deuren automatisch op slot gaan boven de 15km, needle sweep,
en bestuurders deur openen bij een keer drukken op ab. En misschien zijn
er nog meer mogelijkheden.
Weet er misschien ook iemand wat er meer mogelijk is.

Groet Gerard.

dirkkroneman

Forumguru
Ik weet dat needle sweep alleen bij de facelift mogelijk is. Anti carjacking (automatisch vergrendelen van de deuren) kun je bij mijn auto instellen in de boordcomputer, evenals alleen de bestuurdersdeur openen. Ik neem aan dat dit standaard al wel in je menu staat? Maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen.

gbbosma

Forumguru
Ben vandaag naar http://www.vvt-motorsport.nl geweest en die heeft de anticar jacking en de bestuurdersdeur openen met één klik op de ab geactiveert. Dit alles koste mij maar 10€. Nee kon niet in mijn maxi dot deze inslellingen veranderen. Mijn Octavia zal nog wel modeljaar 2006 zijn. Maar nu een nog tevredener Octavia rijder.

Baphi

Forumguru
Gisteravond (eindelijk) bij @Antera langgeweest voor wat vagcom-aanpassingen van mijn '09 OII PFL. Er stonden wat foutmeldingen in die op één na gewist zijn en niet meer terug zijn gekomen. De enige die blijft staan:

1 Fault Found:

03138 - Input AUX IN

009 - Open or Short to Ground

Freeze Frame:

Fault Status: 01101001

Fault Priority: 4

Fault Frequency: 1

Reset counter: 118

Mileage: 25722 km

Time Indication: 0

Date: 2010.14.08

Time: 20:13:12
Iemand enig idee, wat ik hieraan kan doen?

Verder is de MDI nu correct gecodeerd, is teardrop voor de achterwisser aangezet (stond voor de voorwissers al aan) en verder eigenlijk niets :-) Dank daarvoor @Antera !!

Wat wel raar is, dat de stuurbediening (vorig/volgend nummer) van MDI gisteravond prima werkte, maar vanochtend niet meer. Snap ik niet. Het werkte vóór de codering ook niet, maar heeft het dus één avond gedaan. Vreemd. Iemand hier nog iets nuttigs over te melden? Alle tips zijn welkom.

Als laatste "mod" wil ik nog een keer een originele carkit of Fiscon in plaats van die crappy Parrot CK3100LCD. Ik heb gewoon een hekel aan "aftermarket" producten. Zo is opnemen met iPhone bijvoorbeeld niet mogelijk want dan springt te telefoon van Carkit naar iPhone... :(

Wel erg mooi om te zien hoeveel ervaring @Antera heeft met VCDS. Kon zijn muisklikken vaak niet bijhouden... :D

Antera

Donateur
Je kan in je menu alles eens terug zetten naar fabrieksinstellingen. Dit kan misschien zorgen dat het probleem opgelost worden.

Ik snel klikken? Vind het wel meevallen hahaha. Kan ze bijna allemaal dromen, maar ben en blijf goed opletten wat ik doe. Blijf controleren alvorens door te voeren

Baphi

Forumguru
Hmm, mdi bedienen via het stuur werkt alleen als maxidot op audio staat ingesteld... Toch vreemd

Baphi

Forumguru
Ok, maar het gekke is dat de stuurknoppen wel 'even' hebben gewerkt, één avond. En later na het correct coderen met @Antera ook weer een avond. Daarna verder niet meer..

Het lijkt me dat het gewoon zou moeten functioneren, ongeacht of je nou in Maxidot audio hebt geselecteerd of iets anders?

ertromp

Forumguru
Maar je zult ok door je telefoonboek moeten kunnen scrollen toch?
Daarom zul je via de maxidot e.e.a. moeten selecteren voor het te bedienen onderdeel of telefoon of audio etc. etc.

Bovenaan Onderaan