VAG-COM aanpassingen aan O2 gl bl uitgevoerd

adjego

Actief lid
ja heb het inderdaad op nieuwere types niet op die manier kunnen activeren. De rede daarvan is mij onbekend.

adjego

Actief lid
De optie is gewoon beschikbaar binnen VCDS, maar als je hem uit/aan zet, veranderd er niks aan het gedrag van de auto's.
Op zich wel raar, want bij een Skoda kan ik het dus niet zo activeren dat het ook werkt ism knipperlicht, en bij VW kan ik het niet zo instellen dat het alleen maar werkt bij sturen.

Er zit nog ergens iets niet helemaal goed waardoor het niet werkt.

Ben straks ook even bij Adjego geweest om wat dingetjes aan te laten passen aan mijn O2 elegance businessline van een dag oud. Heb nu needle sweep, geen gordel piep meer, coming home geoptimaliseerd voor xenon, en de bochten verlichting goed gezet zodat deze het ook doet beneden de 10 km per uur. We (ad, ik zat er maar een beetje bij....) hebben ook nog geprobeerd de claxon aan het alarm te koppelen. Dit is niet gelukt. Alleen drie verschillende sirene meldietjes. En we hebben de cruisecontrol snelheid in de maxidot geprobeerd te krijgen. Dit werkte ook niet. Maar hier kan Ad niets aan doen, het is gewoon niet te programmeren voor mijn auto. Ik kan hem in ieder geval van harte aanbevelen! Ad bedankt hè!

remcee

Lid
Wat bedoel je met 'coming home geoptimaliseerd voor xenon' . Wat valt hieraan te optimaliseren? En de bochtenverlichting, bedoel je daar je draaiende verlichting van je Xenon mee, of je cornerlights?

adjego

Actief lid
bochtenverlichting worden inderdaad de mistlampen mee bedoeld.
De optimaisatie is, dat normaal gesproken als je de motor uitzet, en je hebt coming home geactiveerd, gaan de lampen uit. Ze gaan dan weer aan zodra je de bestuurdersdeur opent. Dit is niet echt heel goed voor je lampen als ze de hele tijd uit/aan gaan. Dit heb ik dus veranderd, dat de lampen gewoon netjes aanblijven na het uitzetten van de motor.

Neptukker

Forumguru
Dit heb ik dus veranderd, dat de lampen gewoon netjes aanblijven na het uitzetten van de motor.
Hey, die funtie wil ik ook wel op mijn auto instellen. Kun je mij aangeven wat ik dien aan te passen?
Ik heb zelf een kabeltje om de boel aan te passen.

Ook ik ben afgelopen zaterdag even bij Ad in Veldhoven langsgeweest, hij bleek 2 km van mijn zusje vandaan te wonen dus dat kwam mooi uit. Ad heeft voor mij de coming- en leaving home functie geactiveerd, bochtenverlichting aangezet en de needle sweep. Dat laatste voegt niet echt iets toe maar het is iedere keer weer leuk om naar te kijken als je de auto start.

Ad bedankt!!

@adjego

Het enige wat ik doe is CH en LH activeren, instellen dat er een lichtsensor aanwezig is

Kun je dit iets duidelijker uitleggen waar ik moet zijn in welke module en wat ik daar aan moet passen?

Zelf ook bezig geweest in mijn octavia greenline van november 2010 met vcds voor coming home. Nog niet helemaal gelukt. Het via vcds in menu 09 bij long coding van CH en LH en Assistant Driving Light aangezet. Hierna de achter de licht schakelaar de draadjes 2 en 3 omgedraaid maar zonder succes. Nu heb jij het over instellen dat er een licht sensor aanwezig is. Heb lang lopen zeken maar ik kan deze nergens vinden. Ik heb versie 10.6 en moet ik door de duitse label files zoeken in plaats van de engels. Kun je aangeven of je ook assistant driving light bedoelt of iets anders.

Alvast bedankt.

Tjeerd

adjego

Actief lid
Hoi Tjeerd,

Dat is inderdaad die instelling ja.
Om coming en leaving home te hebben moet je na het omwisselen van de draadjes ook wel de lichtschakelaar op de "Stadslicht"-stand zetten om dit te kunnen gebruiken.

Basjo

Lid
Het omdraaien van de draadjes 2 en 3, kan dat eenvoudig zonder te knippen?
Wat is de beste manier?

adjego

Actief lid
Komt geen tang aan te pas. Ik doe altijd met een speld de vergrendeling van de connectors terugduwen, zodat je de kabeltjes terug kunt trekken uit de connector. Op deze manier is het ook altijd heel snel weer terug te veranderen...;)

Dank je adjego,

Zal het nog eens proberen. Ben er wel achter gekomen dat je via de rns310 of rns510 de niet gecorrigeerde snelheid kan aflezen. Via vcds 37 navigation -> adaption -> enable developer mode (channel 50 , 1 = enable). Vergeet niet de snelheid te verhogen waarbij invoeren van navigatie niet meer mogelijk is.

Houd nu de setup toets ingedrukt en houd deze ingedrukt nadat het eerste service menu zichtbaar wordt. Daarna is er een developer modus. Hier kun je meerdere dingen aflezen.

jadijkstra2000

Forumguru
Wat ik mij afvraag is als je een schakelaar met autostand plaatst of deze dan ook funtioneert zoals bedoeld.
m.a.w. Werkt de lichtsensor?

En zo ja? Waar haal ik zon schakelaar of komt er een groepsbuy? :tongue:

johan72

Actief lid
Wat ik mij afvraag is als je een schakelaar met autostand plaatst of deze dan ook funtioneert zoals bedoeld.
m.a.w. Werkt de lichtsensor?

En zo ja? Waar haal ik zon schakelaar of komt er een groepsbuy? :tongue:

Ja, na plaatsen werkt hij naar behoren. Maar ik vermoed dat je daarvoor wel eerst de aanpassing met vag.com hebt moeten (laten) doen.
De schakelaar kun je bij je skoda dealer kopen. (Art. nr. 1Z0 941 J REH, € 59,50 excl.)
Ik heb lang gezocht op het web, maar geen ander adresje kunnen vinden.
Wel zag ik op de Duitse en Belgische forums dat daar de dealerprijs voor de schakelaar lager ligt,
heen en weer rijden of verzendkosten heffen dat verschil weer op.

fastgeert

Actief lid
Hallo,
Ik heb ergens gelezen dat het via VAG-Com zou mogelijk zijn om een aanpassing te doen dat de koffer kan geopend worden via de knop van Anti-carjack bij een Octavia Combi 2012, iemand een idee hoe?
Ik heb namelijk op men nieuwe Octavia Combi VRS de springveren gemonteerd zodat men koffer vanzelf opengaat via afstandsbediening of handgreep knop; Maar het zou dus ook mogelijk moeten zijn via de anticarjack knop. Als ik deze nu ingedrukt blijf houden op "open", dan gaan de ruiten open zoals comfort-openen.

Mvg

Geert

Mijn Amundsen+ dimt automatisch in tunnels e.d. Volgens de dealert geen lichtsensor (wel regensensor) maar als ik het hier goed begrijp is die dus wel aanwezig maar moet die apart geactiveerd worden zodat de automatische lichtfunctie beschikbaar komt?

Evilcomputing

Senior Member
Hij dimt wel in de tunnels?
Is het ook zo dat je in het donker je auto opent de lampen aangaan?
(gaat hij ook aan als je 140+ rijd voor een 30 secondes plus? (weet iemand ook hier de bit en byte code van om uit te zetten?))
Dit zou verklaren dat de auto op automatische lichtstand staat

En op je lichtschakelaar zit niet een automatische stand?
Dan is er iemand geweest die ook creatief is geweest en de draden heeft omgewisselt waarschijnlijk.

Mijn auto is het nu zo
Stand op stadslicht is mijn automatische verlichting stand.
hij doet dan bovengenoemde dingen.

Hiervoor heb ik bij adjego tegen volle tevredenheid een vag com mod laten doen.
Hiervoor heeft hij ingesteld dat ik een lichtsensor heb en hij heeft de draden omgewisseld

Mijn auto heeft standaard wel regensensor maar geen lichtsensor.

Bovenaan Onderaan