VAG-COM aanpassingen aan O2 gl bl uitgevoerd

pipax

Nieuw lid
Hoi Forum,

Zojuist de licht schakelaar in mijn Octavia Arctic van maart 2013 vervangen door eentje met "auto"-stand.

Zoals al eerder op het forum gemeld moet waarschijnlijk eerst de aanpassing in de boardcomputer worden gedaan voordat dit gaat werken, op dit moment doet de "auto"-stand hetzelfde als de "aan"- stand en reageert de verlichting niet op de sensor.
Mijn Skoda dealer heeft geen vagcom en reageerde nogal huiverig over aanpassingen aan de instellingen.
Ik vraag mij af: kunnen deze aanpassingen ook makkelijk met de standaard diagnose apparatuur van de dealer?
Of kan ik iets afspreken met adjego?
Groeten

Skoda Arctic TDI 2013, silver metallic, helemaal "standaard" alleen trekhaak en verhoogde laadvloer...

pipax

Nieuw lid
Langskomen is bij mij geen probleem!

Dank je wel adjego, goed dit te weten.
Ik moet dit even goed plannen ivm afstand, ik woon in Drenthe maar rij door het hele land met de Octavia.
Wel wil ik nog even de reactie van de dealer afwachten.
Daarna kunnen we misschien per PM een afspraak maken?

Er zijn nog een paar vragen waar ik heel benieuwd naar ben:
- als je de nieuwe of gemodificeerde schakelaar bekend hebt gemaakt bij de boardcomputer komen dan bijv. de coming home- leaving home opties in de Maxidot beschikbaar?
- als je na de aanpassingen (per ongeluk) in de maxiDOT of op je Amundsen+ reset naar fabrieksinstellingen hebt gedaan ben je dan je extra functies weer kwijt?
- blijven de aanpassingen behouden na bijvoorbeeld losnemen of onderbreken van de accu?

Groeten

delta

Actief lid
Ik heb via een kennis met VAGCOM/VCDS (weet niet welk prog) op mijn 2006 octavia de drl proberen aan te zetten via gedimde mistlichten.
Als de optie Scandinavie of Noordamerica werdt aangezet ging meteen al mijn verlichting branden ongeacht de stand waarin de lichtschakelaar stond.
Iemand een idee?

CDK

Forumguru
klopt helemaal, Scandinavië modus is zoals het verplicht is in die landen en dus als de motor loopt, brand ook je licht, maar waarschijnlijk als je op stadslicht zet gaat je dimlicht wel uit, alleen op auto of 0 stand brand je dimlicht.

greetz Corné

Michelv.

Forumguru
Ik was net niet helemaal volledig, de mistlampen bleven ook mee branden in alle standen van de lichtschakelaar.

CDK

Forumguru
oei ja dan zit er ergens iets fout idd, staat er niets over vermeld op de website van Gerrit Speek?

pipax

Nieuw lid
Hallo Forum,

Afgelopen zaterdag bij Adjego langsgeweest en op de O2 TDI Arctic van maart 2013 de volgende zaken geäctiveerd:

Na vervanging van de lichtschakelaar door eentje met "auto"-stand, deze nieuwe schakelaar bekend gemaakt aan de boardcomputer.
Vervolgens geäctiveerd:

- Coming Home, Leaving Home, deze zijn nu ook te zien en in te stellen in de Maxidot.

- Bochtenverlichting (Cornering functie) via de mistlampen.

- En uiteraard gaat nu de verlichting automatisch aan- en uit.

- Needle Sweep had ook nog gekund maar dat hoefde van mij niet, ieder zijn smaak zal ik maar zeggen..

In feite is mijn Artic nu een "Elegance" geworden :)
Was al met al in een kwartier voor elkaar.

Klasse, Ad, bedankt!

CDK

Forumguru
blijft leuk hè simply clever een elegance voor de prijs van een artic :)

greetz Corné

Heren,

weet iemand of de VAG-COM codes van de OII hetzelfde zijn gebleven voor de OIII?
Ik wil het e.e.a. laten wijzigen, maar kan geen codes vinden voor de OIII, terwijl ze uiteraard al wel te vinden zijn voor de OII.

Dan is eigenlijk de vraag; weet iemand de code voor het uitschakelen van de DVD-beveiliging uit z'n hoofd? :) (moet natuurlijk wel beeld hebben als ik boven 8km/h kom :D)

Thanks!

Sk_Hans

Forumguru
Dat zal best, maar ik wil 'm er graag af hebben :-)
Wat mij betreft mag dat verboden worden. En met een flinke zware boete als straf!
Een tijd geleden heeft een idioot die ook meer interesse had voor die dingen dan voor het verkeer mijn vrouw en kinderen van achter aangereden. Auto total loss (minder erg), mijn vrouw kneuzingen en mijn zoontje van 7 in het ziekenhuis met hersenschudding.

Je wordt hoe dan ook afgeleid als je onder het rijden een DVD of TV kijkt. Mensen die dat belangrijker vinden dan de veiligheid van andere weggebruikers mogen wat mij betreft van de weg gehaald worden.

Wat mij betreft mag dat verboden worden. En met een flinke zware boete als straf!
Een tijd geleden heeft een idioot die ook meer interesse had voor die dingen dan voor het verkeer mijn vrouw en kinderen van achter aangereden. Auto total loss (minder erg), mijn vrouw kneuzingen en mijn zoontje van 7 in het ziekenhuis met hersenschudding.

Je wordt hoe dan ook afgeleid als je onder het rijden een DVD of TV kijkt. Mensen die dat belangrijker vinden dan de veiligheid van andere weggebruikers mogen wat mij betreft van de weg gehaald worden.

Het gaat er mij niet zozeer om om zelf te kijken, maar om andere mensen te laten kijken.
ik kan bv. zelf youtube filmpjes erop zetten, filmpje op play, en dan de navi aanzetten. Hoor je toch de muziek maar zie je het filmpje niet. Als er mensen in m'n auto zitten kan ik er eventueel een dvd inknallen, of die muziekfilmpjes voor hun aanzetten.

Ik ben mij bewust van de gevaren die het met zich meebrengt. en al wordt ik er zelf teveel door afgeleid dan is die beveiliging er bij mij ook zo weer op.

CDK

Forumguru
@Sk_Hans, heel vervelend dat je vrouw en kind dit hebben meegemaakt, gelukkig geen blijvend letsel, zonde van je auto ook!
maar ik wil het toch graag nuanceren, het journaal aanzetten waar je niet naar hoeft te kijken maar waar af en toe een blik werpen volstaat of een muziek dvd is niets mis mee hoor, naar je navi kijk je tenslotte ook met fracties van seconden en ook naar je snelheidsmeter, de gevaarlijkste is nog je rechterspiegel, dan zie je (bijna) niets meer van wat er voor je gebeurt, maar het zijn allemaal maar zeer korte momenten, daarom gaat dat vrijwel altijd goed.
(voor de bestuurder) een film of voetbal wedstrijd kijken is voor mij dan ook NOT DONE

greetz Corné

mkmons

Actief lid
Hoi Forum,

Zojuist de licht schakelaar in mijn Octavia Arctic van maart 2013 vervangen door eentje met "auto"-stand.

Zoals al eerder op het forum gemeld moet waarschijnlijk eerst de aanpassing in de boardcomputer worden gedaan voordat dit gaat werken, op dit moment doet de "auto"-stand hetzelfde als de "aan"- stand en reageert de verlichting niet op de sensor.
Mijn Skoda dealer heeft geen vagcom en reageerde nogal huiverig over aanpassingen aan de instellingen.
Ik vraag mij af: kunnen deze aanpassingen ook makkelijk met de standaard diagnose apparatuur van de dealer?
Of kan ik iets afspreken met adjego?
Groeten

Skoda Arctic TDI 2013, silver metallic, helemaal "standaard" alleen trekhaak en verhoogde laadvloer...

Afgelopen zaterdag heb ik in mijn nieuwe Octavia Arctic door medeforumlid pac een aantal aanpassingen laten doen. Via een demontagebedrijf heb ik een originele lichtschakelaar met "auto"-stand op de kop getikt en die er ook in laten zetten. Ik weet niet of pac daarvoor nog een paar andere instellingen heeft gewijzigd, maar bij mij werkt de auto-stand nu zoals je zou verwachten. Daarnaast werkt coming home en leaving home nu ook (na hiervoor nog een instelling te hebben gewijzigd via de MDF), evenals de bochtverlichting. Dus het kán wel!

Overigens erg prettig dat als de ruitenwissers (via regensensor, maar ook bij handmatig instellen) continu gaan wissen, de verlichting óók automatisch op dimlicht gaat. Geen omkijken meer naar dus, behalve waarschijnlijk bij mist, maar dat heb ik nog niet kunnen uitproberen.

Wat nog niet is gelukt is de comfort blinking op 5 x zetten i.p.v. 3 x. Het is nu wel op 5 x ingesteld, maar ondertussen blijft hij maar 3 x knipperen; dat is dus niet gelukt. Weet iemand of daarvoor nog iets anders moet worden aangepast?

Dennis Nijholt

Forumguru
kijk wel film in de auto....maar dan als passagier..., zie zoveel mensen in de auto andere dingen doen...van scheren tot een complete rijsttafel wegwerken. Ook die figuren die met hun telefoon spelen zijn er zo uit te halen op de weg...

Bovenaan Onderaan