Zal vandaag er eens even een mail uitgooien naar de lokale dealer of er coulance mogelijk is. Voordat ik een olieweging ga laten doen om zelfs verdere stappen ga nemen.
Edit: mail is er uit.
Graag zou ik vernemen over het bekende olieprobleem van de 1.8TSI motoren met motorcode CDAA, die wij ook in bezit hebben.
Sinds een aantal weken moeten wij opeens veel olie bijvullen. Even zoeken op internet resulteerde in de conclusie dat er een fundamentele fout is gemaakt met de schraapveren op de zuigers wat dit olieverbruik verklaard. Een vrij grove fout in de ontwerpfase die helaas pas bij wat hogere kilometerstand tot uiting komt.
Wat is de exacte coulance regeling voor volledig dealer onderhouden auto's? Ons kenteken is 36-PGL-1 en heeft 167.000km op de teller staan.
Graag hoor ik, binnen 5 werkdagen, wat de gang van zaken omtrent dit bekende probleem is. Olie-weging, wel/geen (percentage?) coulance, etc.
Vanuit hier kan ik dan bepalen wat onze verdere stappen gaan zijn. Met in acht neming dat dit een reeds erkende ontwerpfout is en wat wij als eigenaar onmogelijk hadden kunnen voorkomen.