Ik zou zeggen google eens naar de kosten van een nieuw accupakket voor een Prius (want dat moet je waarschijnlijk wel hebben als je een aantal jaren met een bejaarde Prius wil rijden). Dan is een revisie toch wel stukken goedkoper, en ander vraagje: hoeveel extra verbruik heb je naar de Costa Brava omdat je niet elke 500 km een paar uur wil 'stekkeren'.
Ach ja, de al jaren langskomende dooddoener over het belasten van het milieu en over de kosten van het vervangen van een accupakket. Zoek eens actief naar het aantal accu's wat is vervangen in een Prius over de afgelopen 20 jaar. Kan je nog wel eens tegenvallen. Of google eens op Prius 1.000.000 KM. Ook leuk voor de azijnzeikerds
.
En wat de range betreft, een PIP is niet volledig electrisch
@Cordoba .
We zitten in 2 strijd. Vrouwlief zegt 2012/2013 Prius plug-in kopen en inruilen. Ik neig naar TSC de Betuwe 》 revisie.
Rij nu m'n 2e Prius, is qua design zeker niet spectaculair, echter wel heel betrouwbaar, ook met een extra accu. Persoonlijk zou ik nooit kiezen voor een PIP, maar dat terzijde.
Snap ook wel dat je hier niet over een Prius moet beginnen, dat is hetzelfde als mijn post op het Hybride forum dat ik een Kodiaq ga rijden, een wat... ja een Skoda Kodiaq. Ze snappen mij daar ook niet...
Toyota is 20 jaar geleden al begonnen met hybride techniek, veel merken volgen nu pas, of nog niet. Pioniers worden vaak afgeschoten. Het is een keuze, net zo'n keuze als je doet voor een Skoda,
simply clever.