Van O2 naar O3, gevonden!

Status
Niet open voor verdere reacties.

EdK

Forumguru
ja nou zou al mooi zijn als er wat kwa geld af kan er een trekhaak onder zou kunnen en een beurt ofzo....
Ja het is ook hoe je je zelf opstelt naar de verkopers toe !
Als je laat blijken dat je zeer geïnteresseerd bent dan weten ze al voor 80% zeker dat ze je hem verkopen.
Ben je een beetje ongeïnteresseerd en laat je blijken dat als ze een leuke deal met je maken dat ze dan wel eens wat kunnen verkopen dan krijg je meer voor elkaar.

Kijk zij zitten er om zoveel euro's uit je zak te krijgen, maar jij zit er om zoveel mogelijk te krijgen en met zoveel mogelijk euro's weer naar huis te gaan incl die wagen...

leon-cupra

Forumguru
Een diesel is hier in algemeen een zakelijke wagen en benzine Prive
Bij jullie is het net andersom en door jullie hogere dieselprijzen gaan er geloof ik veel op benzine over en komt er dus veel vrij en dus teveel en dus goedkoper.
Zakelijk hier is nog steeds de verkoop voornamelijk diesel en voor die het kunnen elektrisch.
Prive zal het door hoge belastingen op diesel voornamelijk benzine blijven met een lichte stijging nu ook met prive lease naar elektrisch
Zakelijk is nog steeds diesel hoor. Diesel heeft nog steeds een lagere uitstoot dan een benzine waardoor de fiscale aftrekbaarheid hoger ligt bij diesel. Mijn partner doet amper 12.000km met haar firmawagen maar wel een diesel. 90% aftrekbaar ipv 70% voor een benzine.
Komende jaren zal er wel een serieuze verschuiving zijn naar hybride voor de salariswagens/firmawagens. De “echte firmawagens”(30-60k km per jaar vb van vertegenwoordigers) zullen wss nog wel diesel blijven.
Privé is een diesel niet meer te slijten.

leon-cupra

Forumguru
Ben je een beetje ongeïnteresseerd en laat je blijken dat als ze een leuke deal met je maken dat ze dan wel eens wat kunnen verkopen dan krijg je meer voor elkaar.
Een goede verkoper doorprikt dat. “Ik zou wel eens kopen bij een goede deal” ... tja dan ben je eigenlijk ook al zo goed als overtuigd. Is het gewoon een prijsdiscussie en dan hangt veel af van de bereidheid van de verkoper.

dacht dat Nederlanders veel directer zijn. Zeg dan “ik ben oprecht geïnteresseerd maar ik koop enkel tegen de juiste prijs.”
Dan weet de verkoper tenminste dat hij met een oprechte koper bezig is. Al dat geheimzinnig gedoe. Weet dat veel verkopers de oprechte intentie tot kopen niet altijd door hebben.

EdK

Forumguru
dacht dat Nederlanders veel directer zijn. Zeg dan “ik ben oprecht geïnteresseerd maar ik koop enkel tegen de juiste prijs.”
Nee man dan is meteen de lol er vanaf !
spelletje spelen is veel leuker .....
Maar hoe direct wil je het hebben, als hij niet met de juiste aanbieding komt dan loop ik echt de deur uit hoor !
En mijn verkoper weet dit ook van me !
Laatste keer wilde hij het laten vallen op 200 euro voor het wisselen van denorrmaal geleverde banden naar 4 seizoens.
Vroeg toen geirriteerd wat ik wilde ?
Wel wat we al hebben afgesproken en die 4 seizoensbanden erop, allen ik ga daar geen 200 euro voor betalen.
Dan lever je hem maar zonder banden geeft mij die 200 euro en zet je hem op blokken en geeft mij de velgen mee en heb ik wel een leverancier voor me banden.

Uiteindelijk gingen die 200 eurie er dus gewoon af.
En hij was tevreden met de deal en ik was het !!

leon-cupra

Forumguru
Tja kopen en verkopen is tot een overeenkomst komen hé. Als die prijs jou niet bevalt stapt je idd buiten. Moesten alle gesprekken leiden tot een verkoop, dan zat ik nu op Hawaï te genieten van mijn “pensioen” met mijn verdiende commissies .... niet dus.

Maja je kan idd het spelletje spelen omdat het tof en plezant is maar uiteindelijk moet je toch je kaarten op tafel leggen.
Persoonlijk heb ik daar geen zin in. ik geef steeds aan dat ik kom om te kopen, niet om te kijken maar uiteraard tegen de correcte prijs. En dan vraag ik zijn laagste prijs. Daarna zien we wel waar we uitkomen.
dreigen om 200euro ga ik ook niet doen. Weet dat veel dealers die 200euro wel op een andere manier “terug verdienen”.

@Roeland80, ik zou eerst kijken wat de verkoper bereid is te zaken met de prijs omdat jij geen inruil hebt.
Daarna zou ik pas beginnen over een trekhaak en een beurt en bedenk dan, die kosten hem niet zoveel als dat ze jou zouden kosten....

Niels83

Forumguru
Ik heb van huis altijd mee gekregen geen 2de hands auto kopen met trekhaak maar juist zelf er onder zetten. Dan weet je zeker dat hij niet al heel veel heeft getrokken. Of het ergens opslaat geen idee

hemi24

Forumguru
@Niels83 & @JeSko

Tja,er zijn ook genoeg gevallen die hun auto tot in de puntjes verzorgen maar geen gevoel hebben voor de techniek en elke keer met een koude motor wegscheuren tot hoog in de toeren en vervolgens de versnellingen met geweld door de synchromesh trekken...

Succes als je daar de volgende eigenaar van wordt!

Blijft altijd een kwestie van geluk hebben als je een gebruikte wagen koopt.

leon-cupra

Forumguru
@JeSko nu spreek je jezelf tegen :D

Vind bepaalde redeneringen redelijk “belachelijk” betreft tweedehands.

“met een tweedehands koop je de miserie van een ander” :banghead:
“Sportwagen altijd nieuw kopen want tweedehands is er door de vorige eigenaar op circuit gereden” :banghead:
“Beter een auto van een bompa kopen dan van een jonge gast” :banghead:
....

:nono::nono:

Rataplan

Forumguru
Ik lees caravan trekken; ik kan natuurlijk niet in je portemonnee kijken maar als het mogelijk is je budget te verruimen zou ik zeker kijken naar een 2.0 TDI en liefst in facelift model.

De diesels hebben overigens nogal eens last van een lekke waterpomp.

Roeland80

Forumguru
@Roeland80, ik zou eerst kijken wat de verkoper bereid is te zaken met de prijs omdat jij geen inruil hebt.
Daarna zou ik pas beginnen over een trekhaak en een beurt en bedenk dan, die kosten hem niet zoveel als dat ze jou zouden kosten....

was ook mijn plan...

Ik heb van huis altijd mee gekregen geen 2de hands auto kopen met trekhaak maar juist zelf er onder zetten. Dan weet je zeker dat hij niet al heel veel heeft getrokken. Of het ergens opslaat geen idee

mijn huidige o2 had een trekhaak bij aankoop km stand 150.000km nu 3330.000km geen grote problemen tot nu gehad behalve dan nu vol roetfilter
we zijn benieuwd hoe de auto erbij stond en of het wat geworden is voor je :-)

Ik ga vanmiddag kijken en laat het jullie weten!

@Niels83 & @JeSko

Tja,er zijn ook genoeg gevallen die hun auto tot in de puntjes verzorgen maar geen gevoel hebben voor de techniek en elke keer met een koude motor wegscheuren tot hoog in de toeren en vervolgens de versnellingen met geweld door de synchromesh trekken...

Succes als je daar de volgende eigenaar van wordt!

Blijft altijd een kwestie van geluk hebben als je een gebruikte wagen koopt.

ik ben er bij 100% zeker van dat dat niet is gebeurt met deze auto

@Antera: jij kent die auto nog van vier jaar geleden:-)
haha die ziet zoveel auto’s al moet ik zeggen dat jouw “oude” Octavia er opvallend netjes uit ziet op de foto’s
Ik lees caravan trekken; ik kan natuurlijk niet in je portemonnee kijken maar als het mogelijk is je budget te verruimen zou ik zeker kijken naar een 2.0 TDI en liefst in facelift model.

De diesels hebben overigens nogal eens last van een lekke waterpomp.

Mijn huidige Skoda O2 is ook een 1.6 TDI en dat ging prima met caravan trekken heb hem later wel getuned en toen ging het helemaal lekker!

Roeland80

Forumguru
Nou vandaag naar deze auto wezen kijken:

https://www.autodevries.nl/voertuig...le-business-half-leder-bi-xenon-canton-audio/

Erg nette auto veel opties en eigenlijk precies wat wij zochten...

toevallig kwam ik tijdens mijn zoek tocht achter dat deze auto van een forum lid @Tom D van hier is geweest... voor de aankoop uitgebreid met hem contact gehad en nog meer vertrouwen gekregen dat het goede auto is...

Mooie Peijs kunnen afspreken incl trekhaak beurt en 3 maanden garantie....

erg blij mee!

JeSko

Forumguru
Proficiat @Roeland80 ! Prachtige koets zo, alles erop en eraan en een goed betrouwbaar blok in het vooronder, met zo'n uitrusting kan je gewoon niet verkeerd gaan! :jaja:

hemi24

Forumguru
Van harte met de aankoop!

Heeft Tom verder nog iets gezegd over de aanpassingen die hij had laten doen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan