VCDS mogelijkheden

Schep

Forumguru
@Schep je stuur voelt sterker aan en stuurt veel directer niet meer dat vage sturen of het late reageren van het stuur als je eraan draait. Omdat het wat sterker word krijg je zeker iets meer gevoel erin. Hoe meer bekrachtiging hoe minder het gevoel in het stuur
Gelukkig zijn er mensen die het willen geloven ;)

Mijn ervaring; het stuurgevoel (dus beter 'voelen' wat je wielen doen) neemt absoluut niet toe. We hebben het over elektronische bekrachtiging, een vorm van bekrachtiging die per definitie gevoelloos is in auto's als de onze.
De hele discussie 911 (991) vs 911 (997) komt voort uit de bekrachtiging en zélfs Porsche kreeg het bij de 991.1 niet lekker voor elkaar. Stuurgevoel met elektronische bekrachtiging is een illusie, zeker in een auto als de onze.

Zoals gezegd, het is onderdeel van mijn DCC, maar stuurgevoel krijgen doordat je meer kracht moet zetten op je stuur gaat er bij mij niet in.

Laatst bewerkt:

oco1979

Forumguru
ken hier nog een renault safrane staan van 1993,die had toen al een sportknop.
Die stuurder dan ook harder(klassiek via riem en pomp)
Was wel alleen bij hogere snelheden.
Moet bij hogere snelheden ook niet echt servo servo hebben of je vlieg den decor in.

NikoI

Nieuw lid
Is er ondertussen eigenlijk al duidelijkheid over het activeren van SMART light assist als je enkel AUTO light assist hebt?

Twee standen zijn er met DCC te kiezen. Normal en sport. Met sport stuurt het iets stugger. Ik geloof dat Mark ze van normal naar sport kan zetten zonder dat je DCC hebt.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Ik hen dit ook door Mark laten aanpassen en ik ben van mening dat ik nu directe controle heb over mijn stuur. In combinatie met de verbeterde gasreponse helemaal top.
Trouwens; Mark kan nog veel meer nuttige dingen in je Skoda aan zetten. Een echte aanrader !!

Stevo

Lid
Is er ondertussen eigenlijk al duidelijkheid over het activeren van SMART light assist als je enkel AUTO light assist hebt?

Wat was het verschil juist weer?

Ik dacht geen SLA te hebben, maar blijkt dat ik toch iets heb waar ik niet van wist het te hebben.
Bij het naar achter duwen van de knipperlichthendel krijg ik een grootlicht icoontje op het Maxi DOT display met een kleine "A" bij.

Eens de weg erg donker wordt springen de grootlichten automatisch aan.

Verder heb ik al gezien dat 'ie enkel zijn rechtergrootlicht aandeed en weer uit eens in het zichtsveld van de wagen voor mij.

Dat is dan toch net wel SLA, right? :pardon:

Bart81

Forumguru
Wat was het verschil juist weer?

Ik dacht geen SLA te hebben, maar blijkt dat ik toch iets heb waar ik niet van wist het te hebben.
Bij het naar achter duwen van de knipperlichthendel krijg ik een grootlicht icoontje op het Maxi DOT display met een kleine "A" bij.

Eens de weg erg donker wordt springen de grootlichten automatisch aan.

Verder heb ik al gezien dat 'ie enkel zijn rechtergrootlicht aandeed en weer uit eens in het zichtsveld van de wagen voor mij.

Dat is dan toch net wel SLA, right? :pardon:
Op de l&k met l&k pack zit wel de sla op volgens mij.... Wou hem ook laten activeren door antera maar stond al actief

Stevo

Lid
Ok ja. Dat is best mogelijk. Al dacht ik die optie aanvinkbaar gezien te hebben, zonder ze aangevinkt te hebben.
Anyway. Mij hoor je niet klagen. :)

xplain

Forumguru
79 Soundactuator ( Kunstmatige motorgeluid) Aanpassen

Kan dat kunstmatige motorgeluid ook aangezet worden?

Sent from my iPhone using Tapatalk

• Leuk
Waarderingen: Ed13

ertromp

Forumguru
79 Soundactuator ( Kunstmatige motorgeluid) Aanpassen

Kan dat kunstmatige motorgeluid ook aangezet worden?

Deze instelling is alleen voor de O3 RS waar een apparaat onder de motorkap zit die de geluiden overbrengt naar interieur/exterieur al dan niet in een "sportievere" brom
Dus niet voor een S3 of alle overige O3's.
Dat wordt dus investeren in een mooie sportuitlaat voor de echte sound

xplain

Forumguru
Deze instelling is alleen voor de O3 RS waar een apparaat onder de motorkap zit die de geluiden overbrengt naar interieur/exterieur al dan niet in een "sportievere" brom

Check! Makes sense

B.Stuurder

Forumguru

Ik weet dat er een membraan in de uitlaat van de RS zit, maar ik dacht dat het geluid via de speakers kwam. Net als bij het systeem van Renault, waar je ook V6 of V8 geluid kunt selecteren.

Bart81

Forumguru
Je kunt dit via de motorsound app van skoda via colombus afspelen indien je smartgate hebt!

Werk ook op de s3...

Effect is wel niet zo fantastisch vind ik zelf

Maar werkt wel

Bovenaan Onderaan