VCDS mogelijkheden

Rajackar

Senior Member
Thanks heren. Maar komt dat dan uit een speaker of veranderen ze iets waardoor de motor anders gaat klinken?

ertromp

Forumguru
Soort van speaker bij de TSI die tegen het schutboard van de auto zit
Aan de motor / uitlaat wordt niets gedaan

Rajackar

Senior Member
Beter kan ik het niet omschrijven :deuk: :thumbsup: vandaar mijn eerdere opmerking om gewoon een goed fabrikaat sportuitlaat er onder te hangen
Of gewoon een auto kopen waar zo'n geluid bij hoort ;)
Ik ben gek op mijn S3 maar zou het een beetje triest vinden als mijn 1.6 TDI zou klinken als een Impreza WRX met twin turbo haha.

Maar terug komend op mijn eerdere vraag, weet iemand wat het activeren van de online diensten op de MIB2 voor functie heeft? @Antera wellicht?

sandervdw

Actief lid
Dat is in eerste instantie begonnen met die vlinderkleppen in de uitlaat. Toen bleek dat er vraag was naar meer motorgeluid in de wagen. Met een 4-cilinder krijg je echter niet zo'n fantastisch geluid dus zijn fabrikanten dit soort zever beginnen verzinnen.

B.Stuurder

Forumguru
Dat is in eerste instantie begonnen met die vlinderkleppen in de uitlaat. Toen bleek dat er vraag was naar meer motorgeluid in de wagen. Met een 4-cilinder krijg je echter niet zo'n fantastisch geluid dus zijn fabrikanten dit soort zever beginnen verzinnen.

Ricer noemen ze dat in Amerika. Wel de looks en sound, maar niks om te laten zien.
Renault heeft het nog verder doorgevoerd, met R-Link kun je verschillende geluiden kiezen, waaronder een V8. In een Clio bijvoorbeeld. Ik heb er eens één mee gehad als ruilauto, heb ik mijn jongste zoon en mijn vrouw leuk mee beet gehad. Beiden dachten dat het buiten ook te horen was, beiden hadden daarover andere gedachten :deuk:

ertromp

Forumguru
Dat heeft VAG afgeschermd door via de fabriek die online diensten middels te laten activeren. Dus dealer logt in middels ODIS online bij de fabriek en moet dan een code invoeren om die diensten vrij te geven. Is weer een manier om coderen etc tegen te gaan. Maar al is VAG nog zo snel VAG CAN Pro achterhaald haar wel :D

Laatste ontwikkeling: Matti van VCP welbekend ook bij @Antera is druk bezig met online sessies met DLD bezitters van VCP en eigenaars van S3'en met elektrische klep om die ook softwarematig te kunnen sluiten. Dat kan nu alleen na hardware matige aanpassingen in de kabelboom. Wanneer en of het gaat lukken: keep you posted
Hopelijk ooit dus ook dat VCP die online diensten kan activeren :D

BadBert

Forumguru
@Antera zijn er nog vorderingen voor het blijven bewegen van het pano dak na sluiten van de deur (zonder sleutel in het contact, na starten van sluiten van het dak via de knop IN de auto)?

zou fijn zijn als dat weer werkt, dat is nu eigenlijk nog de enige "frustratie" die ik met mijn superbje heb :)
(owja, en het snelweglicht weer uitzetten dan..... :tongue:)

Antera

Donateur
Het dak is eenzelfde probleem waar aan gewerkt word maar helaas nog niet. Zo is ook compleet openen van het dakraam niet meer mogelijk als de comfort openen en sluiten weer geactiveerd is. Een zelfde probleem. Wel zijn we al een stuk op weg naar het activeren Dynamic Light Assist. Laatste testen worden afgerond

MarsMars

Senior Member
Het dak is eenzelfde probleem waar aan gewerkt word maar helaas nog niet. Zo is ook compleet openen van het dakraam niet meer mogelijk als de comfort openen en sluiten weer geactiveerd is. Een zelfde probleem. Wel zijn we al een stuk op weg naar het activeren Dynamic Light Assist. Laatste testen worden afgerond
Mijn auto moet eerders nog naar de garage voor een onderhoudsbeurt.
Ik heb nog nooit een terugroepactie gehad, dus bijv. het dak werkt nog volgens de oorspronkelijke opzet.
Heeft het nut om eerst langs te komen om de nodige zaken aan te passen en een dump van de instellingen te maken, of kan dit net zo goed achteraf, dus nadat de auto in de garage is geweest?

Ik ga overigens wel verzoeken om het dak zo te laten, al acht ik de kans klein dat ze dit toestaan...

Antera

Donateur
Ik heb al gelijke auto's naast elkaar gehad helaas zit het vermoedelijk hardcore geschreven.

Als je van te voren dit aangeeft dan moet je er meen ik voor tekenen maar laten ze het zoals het is. Ze kunnen namelijk niet meer terug

B.Stuurder

Forumguru
Ik heb al gelijke auto's naast elkaar gehad helaas zit het vermoedelijk hardcore geschreven.

Als je van te voren dit aangeeft dan moet je er meen ik voor tekenen maar laten ze het zoals het is. Ze kunnen namelijk niet meer terug

Hoe bedoel je, ze kunnen niet meer terug?

Antera

Donateur
Als de dealer de aanpassing heeft aangepast van het dakraam via de terug roep actie kunnen ze dit niet meer ongedaan maken.

Bovenaan Onderaan