VCDS mogelijkheden

plas0108

Forumguru
Nadat je deze instelling met VCDS hebt gedaan sluit je VCDS af.
Hierna in je maxidot ( tussen de tellers ) en dan in menu naar licht instellingen.
Deze naar fabrieksinstellingen resetten en dan zouden de knippers het wel van 3 naar 4 moeten doen.

Vreemde is dat deze handeling wel bij Skoda gedaan moet worden, maar onlangs bij enkele VW caddy en Transporters gedaan en daar hoef je niets te resetten....

OK, bedankt. Dan ga ik dat straks proberen. Welke lichtinstellingen reset ik dan eigenlijk allemaal? CH/LH, DRL achter etc.?

EdK

Forumguru
Als god bestaat dan bestaat ook sinterklaas / kerstman / kabouters / assepoester etc etc oh ja en sprookjes...

carfreak24

Forumguru
Even terug naar het onderwerp van het topic,

Is het mogelijk om de automatische kofferdeksel sluit functie werkbaar te krijgen op de schakelaar in de middenconsole ?

Ik heb zo'n mooie electrische achterklep. Over het algemeen gebruik in de knop op de sleutel om deze van een afstand te openen (bij het naderen van de auto), en door de knop in de binnenzijde van de klep te drukken sluit ik deze weer. Soms gebruik ik ook de knop op de sleutel voor het weer sluiten (lang ingedrukt houden bij geopende klep, en werkt alleen als je bij de achterkant staat).
Op de middenconsole zit een toffe knop waarmee je de klep kunt openen. Erg handig, bij het uitstappen druk je erop en eer dat je bij de achterkant bent staat de klep mooi open. Sluiten gaat echter niet. En dat is jammer. Ik heb al een paar keer (per ongeluk) op de knop gedrukt terwijl ik stil stond (verkeerslicht of parkeerplaats) tijdens het oppoetsen van dat hoogglans plastic (ja ja ik heb een glim-fetisch, kan niet zo goed tegen stofjes en vette vingers). Ook hebben mijn dochters deze knop ontdekt en vinden het erg grappig dat papa dan ietwat verhit uit kan stappen om de klep dicht te maken.

MarsMars

Senior Member
Is het ook mogelijk om de parkeerrem er automatisch op te zetten bij uitschakelen motor?

Dit gebeurt nu niet op de S3, maar ben ik van andere auto's wel gewend.

Auto is al één keer naar achteren gerold (na uitstappen en afsluiten) omdat ik dat dus vergeet te doen...

Bovenaan Onderaan