VCDS mogelijkheden

MrEdge_

Forumguru
Ben toch wel benieuwd of dit effect heeft op de werking van de smart light assist? In het filmpje wordt het niet duidelijk, maar er zal vast een reden zijn dat de versies zonder SMA geen wimpers hebben?

MrEdge_

Forumguru
Verschil moet er zijn!
Waarom heeft een Ambition geen doorgetrokken Led achterlichten en een Style wel? Omdat er verschil moet zijn......:jaja:;)
Ja dat heet marketing. Waarom is dat doorgetrokken streepje zo belangrijk voor je? Juist, en daarom maken ze dat "exclusief". Ik ben er bij de wimpers niet van overtuigd dat het puur exclusiviteit is. Het zou zomaar een echte functie kunnen hebben. Dat is wat ik helder probeer te krijgen. Zou toch jammer zijn dat je tegenliggers verblind worden omdat je zo nodig de wimpers aan wilde hebben met de DRL en daardoor de SMA niet correct meer functioneert ;)

Zou toch jammer zijn dat je tegenliggers verblind worden omdat je zo nodig de wimpers aan wilde hebben met de DRL en daardoor de SMA niet correct meer functioneert ;)
SMA moet je activeren door de hendel voor de richtingaanwijzer naar voren te duwen. Deze staat dus niet standaard geactiveerd na het starten van de auto. Wellicht wel via VCDS aan te passen, maar 'af fabriek' dus niet het geval.

fastpeter

Forumguru
Je hebt de wimpers denk ik niet in het echt gezien die geven meer een optisch licht dan gericht licht, de drl is echt fel standaard ,het is meer effect zo wie zo heb ik het schema van de lamp en cursus materiaal en info van de chef werkplaats daar in staat de werking uitgelegd van het systeem dat zeker niet via wimpers werkt , haha die zitten in elke auto (superb 3) echter de leds zitten er niet in.
In deze video zie je hoe mooi het smartlight systeem is
Werkt ech bizar goed fors beter licht, de wimpers branden altijd met licht aan dus los dat ze niets doen als optisch want de werking gaat met een spiegel kap die over de xenon lamp zit die er over heen kan schuiven om zo het licht beeld te verschuiven (maskeren zoals ze het technisch uitleggen) dit alles door je front camera en licht sensors gestuurd.
Kost wat maar heb je ook wat

Tuulster

Forumguru
Je hebt de wimpers denk ik niet in het echt gezien die geven meer een optisch licht dan gericht licht, de drl is echt fel standaard ,het is meer effect zo wie zo heb ik het schema van de lamp en cursus materiaal en info van de chef werkplaats daar in staat de werking uitgelegd van het systeem dat zeker niet via wimpers werkt , haha die zitten in elke auto (superb 3) echter de leds zitten er niet in.
In deze video zie je hoe mooi het smartlight systeem is
Werkt ech bizar goed fors beter licht, de wimpers branden altijd met licht aan dus los dat ze niets doen als optisch want de werking gaat met een spiegel kap die over de xenon lamp zit die er over heen kan schuiven om zo het licht beeld te verschuiven (maskeren zoals ze het technisch uitleggen) dit alles door je front camera en licht sensors gestuurd.
Kost wat maar heb je ook wat

Wimpers wel aanwezig maar geen leds erin @fastpeter ???? Of bedoel je wat anders........

fastpeter

Forumguru
Bedoelde dat er modellen zijn met de wimpers (licht aan je gekozen licht pakket ) echter zijn die niet verlicht of te wel zitten in de unit geen leds die de wimpers doorlichten.
Mark @Antera krijgt dus een model (jij) waar ze wel opzitten kan hij eens kijken of die aan te zetten zijn, op de tekening van de dealer gaat het niet zo ver dat je ook de elektronica in de koplamp ziet., kon het door de vervangings-gaten voor je lampen ook niet echt zien ;-(
we zullen het horen, vind het een mooi gezicht geeft echt diepte overdag !!

Tuulster

Forumguru
ik hoop inderdaad dat dat lukt!
De wimpers zitten er 100% zeker in ik heb alleen geen idee of er iets van led onder zit dat te activeren is...... Ik vind het bij jouw auto er erg gaaf uitzien! :D

tritus

Senior Member
Ben ook heel benieuwd of er een mogelijkheid komt om toch achteraf de leds in te bouwen. Ik heb de wimpers, maar helaas ook niet verlicht.

carfreak24

Forumguru
Oei oei oei de lijst met wenselijke aanpassingen groeit...

- Uitschakelen mistlampen als bochtverlichting
- Wimpers mee laten branden
- Achterlampen continu aan bij stadslicht
- Achterklep sluiten via drukknop op middenconsole

Maar ik heb er nog een.... Ik ben regelmatig op rare tijden op pad en wil dan wel eens even een uurtje de ogen sluiten langs de weg. Als ik de auto stilzet en in de auto blijf (motor uit via druk op knop of start-stop) blijft het contact aan. Prima, heb je nog een beetje warmte en blijft de radio aan. Echter, na verloop van tijd schakels de auto zelf de radio of het contact uit. Duidelijke reden, de accu sparen. Minder fijn is dat dan de eerder vergrendelde deuren van het slot springen. En daar ben ik niet zo blij mee als ik lig te slapen.

Laatst bewerkt:

Tassin

Forumguru
Mss past deze ietwat oudere after market oplossing nog?

bEMKf.jpg

Bovenaan Onderaan