VCDS mogelijkheden

Canon-Eye

Forumguru
Alleen lastig van binnenuit te bedienen? :D

Ben ik toch wéér blij met mijn ouderwetse contactsleutel. Gewoon omdraaien (en sleutel laten zitten, dan blijft de radio desgewenst nog max. 30 minuten aan), knopje van de centrale vergrendeling indrukken voor mijn veiligheid en rustig een tukkie doen tot mijn telefoon me op de afgesproken tijd weer wekt.
Er springt niks van slot... :sleep:
 

Giant

Forumguru
Alleen lastig van binnenuit te bedienen? :D

Ben ik toch wéér blij met mijn ouderwetse contactsleutel. Gewoon omdraaien (en sleutel laten zitten, dan blijft de radio desgewenst nog max. 30 minuten aan), knopje van de centrale vergrendeling indrukken voor mijn veiligheid en rustig een tukkie doen tot mijn telefoon me op de afgesproken tijd weer wekt.
Er springt niks van slot... :sleep:
Even een vraag over je contact zo lang aan laten staan. Is het niet meer iets van tegenwoordig dat dit niet zo handig is i.v.m. inbranden van contactpunten? Dergelijke zaken behoren tot het verleden en is het geen bezwaar om je contact lang aan te laten staan (los van leeglopen accu uiteraard)?
 

Canon-Eye

Forumguru
een vraag over je contact zo lang aan laten staan
Waar lees je dat het contact áán blijft staan?
De grap is juist dat ik de motor uitzet door de contactsleutel om te draaien, maar vervolgens de sleutel laat zitten (en dát is wat er staat, niet meer en niet minder). Als ik de sleutel eruit trek, gaat de radio uit. Die kan ik dan wel weer aandrukken, maar waarom zou ik die twee extra handelingen verrichten?
 

Canon-Eye

Forumguru
En in die tijd loopt ze vrouw zich godgans door de super heen om de boodschappen te doen.
Op de "rare tijden" waaraan @carfreak24 refereert zijn de meeste supers wel dicht hoor.
En dáár reageerde ik op, omdat het mij ook wel eens overkomt dat ik tijdens een lange late rit even wil pauzeren.









Maar ja, sommige mensen moet je echt álles uitleggen blijkbaar... ;)


(of ze hebben last van vroegtijdig geheugenverlies - namelijk al binnen 2 of 3 posts...) :D
 

ElScorpione

Forumguru
En vergeet niet om je verlichting dan uit te schakelen, want bij mij blijven de stadslichten aan als ik mijn sleutel er niet uit haal.
 

Canon-Eye

Forumguru
En vergeet niet om je verlichting dan uit te schakelen
Voor een half of heel uurtje is dat niet nodig. Die accu redt het heus wel een uur of wat zonder startproblemen.
Hangt trouwens ook wel af van de plek waar ik sta of ik het licht aan wil houden (of alleen een parkeerlichtje).
 

ertromp

Forumguru
En waar maak je jezelf druk om bij een S3 of een ander model op basis van het MQB platform want daar krijg je keurig een melding dat je accuspanning kritiek wordt en de motor gestart moet worden
 

Antera

Donateur
Aanpassen van de spaarstand helaas niet mogelijk zover mij bekend reden waarom de deuren van slot springen evenmin
 

carfreak24

Forumguru
Zou het een soort veiligheid zijn ? Dat de auto merkt dat er een sleutel in de auto ligt en niet permanent af te sluiten is op die manier ?

Ik zal de volgende keer eens proberen om bv eerst het portie te openen en dan weer dicht en dan, zittend in de auto, de deuren te vergrendelen.
 
Laatst bewerkt:

Dewinteb

Actief lid
Zou het een soort veiligheid zijn ? Dat de auto merkt dat er een sleutel in de auto ligt en niet permanent af te sluiten is op die manier ?

Ik zal de volgende keer eens proberen om bv eerst het portie te openen en dan weer dicht en dan, zittend in de auto, de deuren te vergrendelen.

Ik heb op het duitse forum een stukje gelezen van een handige jongen die de knop achterklep open van binnenuit , heeft omgebouwd(kabels) om de achterklep zo te laten sluiten van binnenuit. Hier zat een screenshot(vcds?)bij in t duits over kessy en sleutelcheck 'im kofferraum'. maw lijkt het op een veiligheid.
 
Aanpassen van de spaarstand helaas niet mogelijk zover mij bekend reden waarom de deuren van slot springen evenmin

had ik bij mijn vorige auto ook last van, maar dit euvel is relatief eenvoudig op te lossen.
ik slaap niet vaak (nooit ) in de auto, echter op weg naar vakantiebestemming vind ik het toch plezierig na een nacht rijden in de ochtend een uurtje de ogen te sluiten, wel vervelend dus als de deuren dan ontgrendelen.
ik heb het als volgt opgelost.
een klein kartonnen doosje gepakt ongeveer 2x de grootte van de sleutel. bekleed met schuimrubber, een loodflapje ingelijmd en vervolgens weer een laagje schuimrubber. ( arbeidstijd max 15 minuten)

na het parkeren om even te rusten (slapen) contactknop uitzetten, bestuurdersraam openen, bestuurders deur openen, en daarna weer deur sluiten, even met je hand over de buitengreep aaien totdat ie vergrendeld, raam sluiten (binnen 30 seconden) sleutel in het afgeschermde doosje stoppen en de auto "denkt"dat je weg bent.

geen digitale aanpassing dus, maar gewoon ouderwets voor de gek houden
 
Bovenaan Onderaan