VCDS mogelijkheden

Tuulster

Forumguru
Zaterdag langs bij Mark (@Antera) voor het verlagen van mijn Sup III.
Hij gaat meteen wat aanpassingen doen via VCDS :thumbsup: Topper!!

Heeft er iemand hier nog een briljante toevoeging aan deze lijst nu de auto toch bij hem aan de stekker ligt?
  • Achterlichten aan bij DRL
  • Piep bij afsluiten en openen portieren via claxon
  • Piep bij openen achterklep uitzetten
  • Temperatuur standen stoelverwarming omhoog op alle plaatsen, voor en achter
  • Warm witte en blauwe led strip omzetten naar rood en led wit
  • Elektrische achterklep sluiten met toets op middenconsole
  • CH en LH naar maximaal 60 seconden
  • Wimper verlichting onder in Xenon blokken activeren (??? DE grote vraag…):dankje:
Wel wens maar niet doen/mogelijk:
  • DVD speler vrijgeven tijdens rijden (40,- dus kids kijken maar op de Ipad!)
  • Koplampsproeiers minder vaak (Advies is niet doen)
  • Afstand sluiten klep met afstandsbediening vergroten (Niet mogelijk)
  • Smartgate activeren (Niet mogelijk)
  • Smart light activeren (Niet mogelijk zonder camera…)
  • Verkeersbordherkenning activeren (Niet mogelijk zonder camera…)
  • Lane assist activeren (Niet mogelijk zonder camera…)

Tassin

Forumguru
  • Start/Stop standaard uitschakelen bij start of laatst gekozen instelling opslaan in geheugen
  • Smart Light Assist standaard inschakelen bij start of laatst gekozen instelling opslaan in geheugen
  • Pano-dak mee openen bij "alles ontgrendelen" via afstandsbediening
  • Gedrag van de knipperlichten vooraan naar smaak aanpassen
  • Comfort-knipperen verhogen van 3 naar 5 of 6

Tuulster

Forumguru
@Tassin ; mooie toevoegingen alleen heb ik geen Panorama dak of Smartlight :troost:
Start stop heb ik geen last van.
Comfort knipper naar 5 vind ik een goede tip! :thumbsup:

Giant

Forumguru
Zaterdag langs bij Mark (@Antera) voor het verlagen van mijn Sup III.
Hij gaat meteen wat aanpassingen doen via VCDS :thumbsup: Topper!!

Heeft er iemand hier nog een briljante toevoeging aan deze lijst nu de auto toch bij hem aan de stekker ligt?
@Tuulster dat komt mooi uit dat je de achterlichten mee wilt laten branden met het vrij schakelen van de wimpers, want als je de wimpers mee aan wilt zetten in dagrij verlichting stand dan gaat de achterverlichting automatisch mee aan als consequentie. Mijn dealer heeft dat voor mij gedaan. Koplampsproeiers heb ik minder frequent laten zetten, elke keer die snotneus voorop vond ik geen gezicht en ik boet er qua functionaliteit niet door in m.i. Comfort knipperen staat bij mij op 4 keer en bevalt goed. Trouwens @Tuulster, ik heb de kofferruimte LED verlichting van Superskoda ook gemonteerd, wát een bak licht komt daaruit zeg:sterretjes:! Bizar gewoon! De kleur licht had van mij iets warmer gemogen.

Tuulster

Forumguru
@Giant, ja de kofferbak open en de hele straat is verlicht, als ik dan ook nog mijn beide portieren, met die witte leds, open zet kan de straatverlichting wel uit!!:deuk:

Comfortknipper naar 4 is een goed plan. Die koplampsproeiers kreeg ik van @Antera geadviseerd niet te doen.... zal zaterdag eens vragen hoe en wat.

Jij hebt als optie al Smart light er op genomen toch? Jouw Xenons hebben standaard al de wimpers. Ik heb dat niet dus ik hoop er zaterdag achter te komen of de wimpers te activeren zijn zonder Smart light......:dankje::dankje:en of de achterlichten dan wel of niet mee schakelen maakt me niet uit, ik wil die wimpers heeeeeeel graag aan!! :jaja: :D

cortrans

Forumguru
5 is best veel. Ik heb voor 4 gekozen. Anders zouden bijvoorbeeld medeweggebruikers kunnen denken dat je 2 banen opschuift in plaats van 1 omdat je nog knippert als je 1 baan bent opgeschoven.
Is deze optie ook mogelijk bij een F2???? 3x vind ik ook net te weinig eigenlijk????
Het zelfde wil ik eigenlijk de achterlichten aan in combinatie met de drl

ertromp

Forumguru
Alleen de start/stop permanent uitschakelen is mogelijk op het MQB platform. Die geheugen functie op de laatst gekozen start/stop instelling is een Audi future op enkele modellen of mogelijk bij het MQB platform door inbouw van een extra moduul achter de start/stop knop

MarsMars

Senior Member
Wel wens maar niet doen/mogelijk:
  • DVD speler vrijgeven tijdens rijden (40,- dus kids kijken maar op de Ipad!)
  • Koplampsproeiers minder vaak (Advies is niet doen)
  • Afstand sluiten klep met afstandsbediening vergroten (Niet mogelijk)
  • Smartgate activeren (Niet mogelijk)
  • Smart light activeren (Niet mogelijk zonder camera…)
  • Verkeersbordherkenning activeren (Niet mogelijk zonder camera…)
  • Lane assist activeren (Niet mogelijk zonder camera…)
Wil je hiermee zeggen dat als je - zoals ik - verkeersbordherkenning hebt, dat lane assist en smart light zijn te activeren? Of is hier nog meer hardware voor nodig ??

En DVD speler vrijgeven is die VIM vrijschakeling?

Tuulster

Forumguru
Zou zo maar kunnen @MarsMars .... Na zaterdag weet ik precies wat er mogelijk is maar @Antera weet wellicht al het antwoord op deze vraag.
Heb jij dat grote camerablok tegen je raam aan geplakt zitten bij je binnenspiegel, voor verkeersbord herkenning, of de kleine met de twee ogen??

Dvd speler = VIM, klopt!

Canon-Eye

Forumguru
Is deze optie ook mogelijk bij een F2???? 3x vind ik ook net te weinig eigenlijk?
Ook bij een F2 is dit in te stellen.
Ik heb het bij aflevering van de auto juist helemaal uit laten zetten (op 1 ingesteld), omdat ik bij het begin van een inhaalactie soms, al naar gelang de omstandigheden, 3 tot zelfs 6x wil knipperen en soms - bv. als ik ná die inhaalactie weer naar rechts ga - één keer al meer dan voldoende vind (of beter gezegd: praktisch gezien zinloos, maar alleen om op minimale wijze aan een m.i. nutteloos wettelijk voorschrift te voldoen). Daarom wil ik gewoon geen vast aantal, ik regel het zelf wel naar behoefte.

Giant

Forumguru
@Giant

Die koplampsproeiers kreeg ik van @Antera geadviseerd niet te doen.... zal zaterdag eens vragen hoe en wat.

Jij hebt als optie al Smart light er op genomen toch? Jouw Xenons hebben standaard al de wimpers. Ik heb dat niet dus ik hoop er zaterdag achter te komen of de wimpers te activeren zijn zonder Smart light......:dankje::dankje:en of de achterlichten dan wel of niet mee schakelen maakt me niet uit, ik wil die wimpers heeeeeeel graag aan!! :jaja: :D
@Tuulster inderdaad heb ik smart light assist en verkeersborden herkenning m.b.v. de camera unit achter de middenspiegel. Dus de wimpers brandden origineel al met dimlicht/xenons aan. Nu dus ook met dagrij verlichting en ook bij parkeerlicht.
M.b.t. de koplampsproeiers, die zijn verplicht op xenon lampen omdat als die vuil worden er een diffuus licht ontstaat dat tegenliggers kan verblinden. Mogelijk dat daarom sommigen adviseren de frequentie van sproeien van de koplampen niet te verlagen. Maar ik heb geen last van vervuilde koplampen en ze gaan eens in de 10 keer mee met sproeien van de voorruit. Vroegâh, in de tijd dat het soms nog vroor en er strooiwagens zout strooiden was er misschien wel een korte tijd waarin je de sproeifrequentie hoger zou willen zetten. Tsja, in die uitzonderlijke omstandigheden moe(s)t je misschien bij de pomp een keer met de spons over de koplampen, maar dat is het dan ook. De tank met ruitensproeiervloeistof hoeft in elk geval niet meer zo vaak bijgevuld en je hebt ook minder last van die snotvegen over je voorspatschermen en motorkap.

Taffy

Forumguru
@Tuulster Je hebt toch elektrische stoelen ? In dat geval , comfort exit. Stoel schuift iets naar achter bij voor het uitstappen.
Noodzakelijk ?! Nee, wel geinig...
Verder heb ik op m'n S2 wel comfort knipper naar 5x laten zetten en vind t ideaal, gebruik m'n 'normale' knipper veel minder nu.

Succes zaterdag

Bovenaan Onderaan