VCDS mogelijkheden

Vraag mij af of ze die afgeven. Er is een tooltje om dit voor Audi te berekenen. Helaas werkt die code niet voor de superb.
IMG_0594.JPG

gdisselkoen

Forumguru
Is het ook mogelijk om de lichten wat langer te laten branden bij CH/LH ? Momenteel branden de lichten slechts 10 seconden nadat de auto op slot is gedaan.

Zoals @Canon-Eye al aangeeft kun je dit via het menu enigszins aanpassen. Mocht je een langere periode willen dan het menu biedt, dan is aanpassen via VCDS de oplossing.

Laatst bewerkt:
@Antera ik ben mbv de tips op Briskoda met OBD11 kleine tweaks (bijv led ventilatieknop tijdens auto modus aan) aan het doen. Er staan daar instructies die o.a. van jou afkomen :)

Wil graag wat grotere tweaks (gasrespons - audi / stuurbekrachtiging) door jou laten doen. Die zijn m.i. wat te linker om mee te prutsen :)

fl0riz

Lid
Afgelopen vrijdag eea laten aanpassen. Mijn achterlichten branden nu oa mee wanneer DRL aanstaat in stand 'auto'.
Helaas branden kentekenverlichting en dashverlichting ook mee (zijspiegel licht hebben we wel uit weten te krijgen).

Kan iemand hier mij helpen met deze instelling? Degene bij wie ik alles heb laten aanpassen heeft zelf een Passsat (6) en daar werkt het allemaal net weer even anders.

Marcooctavia

Forumguru
Afgelopen vrijdag eea laten aanpassen. Mijn achterlichten branden nu oa mee wanneer DRL aanstaat in stand 'auto'.
Helaas branden kentekenverlichting en dashverlichting ook mee (zijspiegel licht hebben we wel uit weten te krijgen).

Kan iemand hier mij helpen met deze instelling? Degene bij wie ik alles heb laten aanpassen heeft zelf een Passsat (6) en daar werkt het allemaal net weer even anders.

Misschien belangrijk te vertellen welke auto je hebt dat maakt je vraag beantwoorden een stuk makkelijker.

Marco.

Weet iemand of het gezichts veld van de radar is in te stellen.
Al diverse malen mee gemaakt dat in een flauwe bocht op snelweg de aac vol op de rem gaat omdat een vrachtwagen met zijverlichting 80 rijd en ik 350!

Antera

Donateur
@Lebber67 nee de camera zicht is niet aanpasbaar en zou ik ook niet aan passen als ik jouw was. Dit gaat storingen geven en de betrouwbaarheid is weg.

Achterlichten zijn simpel aan te zetten met VCDS/VCP

Level42

Forumguru

Oei.....ik ontdekte pas iets wat toch een beetje minder is. Het was me al bekend dat na het uitvoeren van deze aanpassingen de achterlichten niet meeknipperen bij openen en sluiten van de auto met de AB. Lekker belangrijk want mijn 3e remlicht doet dat (na ook een VCDS aanpassing) wel vrolijk mee.

Wat ik onlangs ontdekte ben ik echter wat minder blij mee:

Als het licht is en je drukt de noodknipperlichten knop in gaan de achterlichten ook niet meeknipperen TENZIJ het contact aanstaat. Maar eigenlijk wil je dit ook zonder de sleutel in de auto wel kunnen inschakelen.....

Is dat nog op te lossen @Antera ?

Antera

Donateur
Dat is al besproken in het topic en idd later ook pas ontdekt. Nee dit is helaas niet mogelijk omdat de standaard knipperlichten niet worden afgesloten als het contact uit staat

fl0riz

Lid

Niemand die me hier even aan kan helpen? :angel:

Antera

Donateur
Missxchien door iemand laten coderen die er verstand van heeft ;). Zou zeggen kom langs dan zal ik dit even regelen :D

xplain

Forumguru
Niemand die me hier even aan kan helpen? :angel:

Code:
If you just want rear lights only, it is possible to add additional functions to the rear lights.

I have now tested this, set these 2 adaptations to a value of 'Tagfarlicht' or 'Daytime running light'

(9)-Leuchte23SL HLC10-Lichtfunktion D 23

(9)-Leuchte24SL HRA65-Lichtfunktion D 24

There will not be any sidelights, dash illumination, number plate lights etc. illuminated if done this w

Moet het zelf nog uitproberen, maar lijkt de correcte manier want al op verschillende fora zo tegengekomen.

fl0riz

Lid
Code:
If you just want rear lights only, it is possible to add additional functions to the rear lights.

I have now tested this, set these 2 adaptations to a value of 'Tagfarlicht' or 'Daytime running light'

(9)-Leuchte23SL HLC10-Lichtfunktion D 23

(9)-Leuchte24SL HRA65-Lichtfunktion D 24

There will not be any sidelights, dash illumination, number plate lights etc. illuminated if done this w

Moet het zelf nog uitproberen, maar lijkt de correcte manier want al op verschillende fora zo tegengekomen.

Deze setting had ik al gedaan (beide op "daytime running light" gezet), maar hiermee zijn alleen de lichten in de zijspiegels uitgegegaan. Dash en kenteken brandt gewoon nog..

Bovenaan Onderaan