VCDS mogelijkheden

Level42

Forumguru
Dat is al besproken in het topic en idd later ook pas ontdekt. Nee dit is helaas niet mogelijk omdat de standaard knipperlichten niet worden afgesloten als het contact uit staat
Oh heb ik even gemist dan Mark.... en om dan maar meteen een vervelende vervolgvraag te stellen: zou het dan wel mogelijk zijn bij uitgeschakeld contact de standaard (oranje) knipperlichten te laten meegaan met de alarm knipperlichten ?

Als het niet kan, dikke pech....zo vaak komt het ook weer niet voor ;)
 

paultie

Forumguru
Ik heb een vraag mbt de gas response tweak en het antwoord nog niet in deze thread kunnen vinden.

Afgelopen woensdag mijn nieuwe S3 combi style businessline opgehaald (1.4tsi DSG). Ik heb DCC als optie genomen, maar krijg de indruk dat de gasrespons tweak meer doet dan de DCC in sportstand.
Mijn vraag is dus; kunnen deze 2 naast elkaar bestaan? Heeft iemand dit zelf al toegepast en blijft het DCC gewoon correct werken?

Ik las nog geen duidelijke reactie terug op jouw vraag @fl0riz dus ik geef het nog een gooi.

Ik rij zelf een 2.0 TSI DSG met DCC.
Ik heb door Mark de gasresponse aan laten passen in de audi modus. Voordat ik die in deze stand had staan was de gasresponse in alle modi (Normaal, sport, eco) voor mijn gevoel hetzelfde. Uiteraard in de sport stand lopen de toeren verder door en zijn de schakel momenten anders.
Met gas response in de audi modus is het in alle standen de response op het gaspedaal beter. Een klein tikje en je schiet echt vooruit.
Uiteraard zijn er nog verschillen in motoriseringen die ook de beleving anders maakt uiteraard.
 

fl0riz

Lid
thnx Paultie. Ik had de wijziging zelf inmiddels ook laten uitvoeren, en merk idd verschil!
De fijnste stand vind ik DSG in S en driving mode op normal.
 

paultie

Forumguru
thnx Paultie. Ik had de wijziging zelf inmiddels ook laten uitvoeren, en merk idd verschil!
De fijnste stand vind ik DSG in S en driving mode op normal.

Zelf heb ik Drive mode in de aangepaste stand
DCC op sport
ACC op sport
DSG op Normal
Bochten verlichting op sport

De sport stand voor de DSG vind ik te ruw / rauw voor de 2.0tsi zeker als de olie nog niet op temperatuur is. Dat doe ik alleen als ik even bij het stoplicht sneller wil zijn dan de auto naast me.
Even de DSG pook naar achteren halen en gaan met die banaan.
 

xplain

Forumguru
Iemand enig idee of je dankzij de servo's op het stuur van de park assist en de lane assist ook de vermoeidheidsherkenning kan vrijschakelen? Is heel goedkope optie en echt spijt dat ik die niet genomen heb... Hoe werkt dit eigenlijk?
 

Gerrysuperb

Nieuw lid
Is er iemand in de buurt van Beringen (Limburg,Belgie) dat me kan helpen met aanpassingen te doen aan mijn Superb L&K 2017 met een VIM pakket
 

ertromp

Forumguru
Iemand enig idee of je dankzij de servo's op het stuur van de park assist en de lane assist ook de vermoeidheidsherkenning kan vrijschakelen? Is heel goedkope optie en echt spijt dat ik die niet genomen heb... Hoe werkt dit eigenlijk?
Helaas niet middels VCDS te coderen. Dat kan je dealert middels een code vrijschakelen door een rechtstreekse verbinding vanuit ODIS met de fabriek. De accessoire code is: 5E0054801
 

Antera

Donateur
@Antera weet jij hoe en of dit werkt?

Hoe dit precies werkt is de vraag. Want lees verschillende verhalen. Het zou aan de rijtijden gekoppeld zijn maar ook aan de bewegingen die de auto registreerd met sturen enz. Activeren is tot op heden bij mij niet bekend. Ik weet het naderhand te installeren is zoals erik zegt
 
De vermoeidheidsherkenning zou een soort nulmeting doen in je rijgedrag en aan de hand van veranderingen daarin opmerken dat je vermoeid raakt.

In de praktijk heb ik de toegevoegde waarde nog niet ontdekt. De Superb heeft me nog niet één keer vermoeid gevonden, zelfs niet na 6 uur aaneengesloten rijden. Dat kan natuurlijk ook een compliment zijn voor mijn zeer constante rijstijl :D

Maar helaas heb ik genoeg zelfkennis om dat zelf te ontkrachten. En anders helpt mijn vrouw wel even :deuk:

In de Golf zat hetzelfde systeem. Die riep voor mijn gevoel juist weer veel te snel dat ik moe was. Kortom, het idee is leuk, maar als het er niet op zat zou ik er zeker geen geld aan uitgeven @xplain
 

fl0riz

Lid
Sinds ik de "audi stand' heb laten coderen, ervaar ik toch wel wat eigenaardigheden:
Wanneer ik de voet van de rem haal, start de motor normaal gesproken weer en begint de auto vooruit te rollen (of indien motor-uitsckakelen uitstaat, begint de auto direct vooruit te rollen).
Maar op het moment blijft de auto gewoon stil staan met de motor uit en pas wanneer ik het gas indruk start de motor en gaat de auto vooruit.
Wanneer ik motor-uitschakeling uit heb staan, blijft de auto ook gewoon stilstaan en moet ik echt eerst het gas indrukken.

Hebben meer mensen last van dit verschijnsel?
 
Dit doet hij ook als je automatisch parkeerrem / hill hold uit staat, maar je de ACC aan hebt staan. Als je met behulp van ACC tot stilstand bent gekomen zet de wagen zelf de rem er op (zie ook reflectie remlicht bij achterliggers).
Als je dan weer weg wilt rijden moet je even het ACC pookje naar voren halen of kort de rem in drukken.
Met de automatische parkeerrem duurt dit mij te lang en druk je de auto er soms zelfs met geweld uit.
 
Bovenaan Onderaan