Superbst
Senior Member
Thx, dacht al zoiets...Die van je stuur vind ik in nagenoeg alke auto terug die deze optie heeft. De rest even wissen dagje rijden en weer uitlezen maar lastig om te zeggen wat de oorzaak is
Thx, dacht al zoiets...Die van je stuur vind ik in nagenoeg alke auto terug die deze optie heeft. De rest even wissen dagje rijden en weer uitlezen maar lastig om te zeggen wat de oorzaak is
OK, vraagje voor de experts hier...
Ik heb (succesvol) de "Locking for Door Slamming" opgezet en nu sluiten de deuren inderdaad automatisch als je uitstapt met je sleutel op zak, zonder dat je nog aan het knopje op het handvat moet komen dus.
Probleem is echter dat dit INSTANT is, er zit echt niets van delay (noch in tijd, noch in afstand) op :
Anyway, kan je hier een delay opzetten, ofwel in tijd (bvb. x seconden na sluiten portier) ofwel in afstand die je verwijderd moet zijn van de auto (bvb. uit straal van x meter er rond)?
- Niet zo veilig -> wat als je sleutel toch nog in de wagen ligt en je dit pas net na het sluiten vd deur beseft (én Kessy denkt dat de sleutel in je broekzak zit ipv op je zetel bvb).
- Niet zo handig -> wat als je uitstapt om je kinderen achteraan er uit te laten, dan zijn de deuren al op slot en moet je terug je wagen ontsluiten (d.m.v. het voorste handvat of je keyfob) of je bestuurdersportier (op een kier) open laten staan en pas sluiten als allerlaatste.
2 pistes die ik zelf al als mogelijke oplossing zag:
Iemand een idee?
- De voor de hand liggende kandidaat: In adaptations het kanaal "ENG126962-settime_trigger_exit_vehicle", staat standaard op 500ms, verhogen naar bvb. 5000ms -> lijkt helaas NIET te werken...
- Als workaround: In de coding ook de "Passive exit door handle" voor de beide REAR doors ook op actief zetten (om de kinderen er uit te kunnen laten) -> niet geprobeerd omdat ik vermoed dat de hardware (sensoren) gewoonweg niet aanwezig is in de achterste handvaten?
Inderdaad: als je Kessy hebt, kan je hem dmv VCDS automatisch laten locken.Ik begrijp dus dat het wel mogelijk is de instelling te (laten) veranderen zodat de deuren automatisch op slot gaan indien ik met sleutel uit de auto stap, maar dat hier geen vertraging op zit en ook niet kan worden ingesteld?
Ik heb een Renault Espace gereden, waar de deuren na enkele seconden op slot gingen nadat de sleutelkaart buiten de auto was. Onze Skoda staat vrij regelmatig onafgesloten geparkeerd, doordat we nog steeds gewend zijn aan de manier waarop dit bij Renault werkt.
Als er mensen kennis hebben van deze setting hoor ik het graag.
Wil je offroad met je Octo dan.....l
Had liever het Performance-menu gehad, maar dat gaat helaas niet.
Nu kan in een S3 ook het offroadmenu. En die is minstens net zo terreinvaardig als de O3, dus aanzetten en een offroad meeting in de blubber organiseren voor Octavia en Superb eigenaren. Moet een gezellig dagje wordenWat stom, ik zie dat ik mn post geplaatst had in het SIII deel
Zou voor de zekerheid dan wel een echte offroader achter de hand houden, zodat iedereen 's avonds ook weer op tijd thuis kan zijn...Moet een gezellig dagje worden
Ik vermoed dat hij wat anders bedoeld. Voor de A4 (en alle andere Audi's) is er op het audiforum een PDF waarin alle aanpassingen qua bits en bytes zijn beschreven, niet alleen de mogelijkheden, zoals in de PDF van @Antera .Ik weet niet of het is wat je zoekt, maar @Antera heeft al enkele keren zo'n overzicht geplaatst in dit topic, # zoekfunctie?
form genoten.
Toen ik een A4 had was er een PDF document met alle mogelijke VAGCOM aanpassingen.
Niet dat ze allemaal bij mijn auto werkte maar het was een goed overzicht.
Is een dergelijk overzicht ook aanwezig voor de S3?
Als het er niet is wil ik hier best aan beginnen maar dan zou wat input van jullie zijde welkom zijn.
thanks,
@xplain , a.s. vrijdag ga ik dat dus doen, met een kodiaq, nu nog zonder lane assist, daarna hopelijk wel
Maar ik ga ervan uit dat het niet gaat lukken, nu nog niet in ieder geval. De rest van het lijstje wensen is wel duidelijk genoeg om een ritje naar Breda te maken