Velgen OIII

MeneerB

Forumguru
Die milano velgen 6.5Jx16 vallen toch ook heel simpel in het rijtje serienbereifung? Ik neem niet aan dat ze bij Rial een ander maatstelsel hanteren. Maar je hebt gelijk, door dunnere sneeuwkettingen te gebruiken kun je het eenvoudig oplossen. Maar niet iedere fabrikant zoekt de grenzen op.

Maar Dit moet de koper / gebruiker dan wel heel duidelijk zijn. Geen hond leest welke gebruiksaanwijzing dan ook en vervolgens worden de eerste beste sneeuwkettingen gekocht en het kan het misgaan. Met 15mm heeft men een grotere marge.

Zeeman

Nieuw lid
Weet iemand of de Luxon velg (zie bjlage) van de Super 2 op de O3 past ? heb de 18" Alaris in bestelling maar volgens mij is de Luxon DE velg voor de O3 combi (in moon white).

Gegevens van de velg: 7,5Jx18" ET 46.
Voor zover ik weet is steekcirkel/aantal bouten op de Superb 2 hetzelfde het gaat om de maat / ET waarde.
weert ook nog niet of mijn delaer hier flexibel in is.

Bijlagen

• CCX800004A_2.jpg
    CCX800004A_2.jpg
    235,7 KB · Weergaven: 57

CDK

Forumguru
dat zou moeten passen, doorgaans zeggen de geleerden dat je 5mm af mag wijken van het origineel, wat ET 51 blijkt te zijn, ET 46 valt dus net binnen de (dealer) tolerantie, zal ook beter ogen, want het wiel komt iets meer naar buiten, optisch wordt de wielkast dus iets meer gevuld ;)

greetz Corné

Zeeman

Nieuw lid
dat zou moeten passen, doorgaans zeggen de geleerden dat je 5mm af mag wijken van het origineel, wat ET 51 blijkt te zijn, ET 46 valt dus net binnen de (dealer) tolerantie, zal ook beter ogen, want het wiel komt iets meer naar buiten, optisch wordt de wielkast dus iets meer gevuld :wink:

greetz Corné
bedankt Corné, is nuttige info. Ben van plan een xtra set 18" Luxon velgen met continental banden bij te bestellen op mijn O3 combi. de standaard 17 inch velg die bij de elegance bsn geleverd wordt gebruik ik dan voor de winterbandjes. Of iemand moet nog een setje Luxon hebben liggen ......?????

Zeeman

Nieuw lid
Zou het mogelijk zijn om zwarte dakrails (RS combi) op een O3 Combi elegance bsn te bestellen. staat icm Luxon velg (antraciet) beter op Moon White dan zilverkleurig Alaris, denk o_O ik.... .

Zeeman

Nieuw lid
@zeeman: Die Luxon vind ik zelf ook te gek :D

http://www.skodaforum.nl/forum/threads/velgen-type-skoda-„luxon“-op-een-octavia.19195/

En volgens mij zullen ze perfect staan onder een witte O3
Zelf heb ik de antraciet versie van de Luxon op de kop weten te tikken
heb je die van de dealer of van marktplaats. Bij de dealer kost het me de set Euro 1300 incl. continantals maar ik heb het er voor over... niks tegen het vrouwtje zeggen:thumbsdown: heb trouwens gevraagd of er op de elegance bsn zwarte dakrails kunnen; kan niet, jammer want staat veel mooier op moon white (zie foto combi rs)

Maxel

Nieuw lid
Weet iemand of het voor het verbruik iets uitmaakt of je 17 of 18 inch onder de O3 hebt, of is het verschil te verwaarlozen?

CDK

Forumguru
@Maxel, als je maar 1" groter gaat en dezelfde bandbreedte aanhoud, ik denk dat dat 225 is, zal het verschil nihil zijn, ga je bredere banden monteren icm grotere velgen dan zal je dit zeker gaan merken qua verbruik.

greetz Corné

Maxel

Nieuw lid
Thanks Corné! Denk dat ik dan voor de 18 inch Alaris ga. Niet alleen mooier, maar zou volgens de dealer ook kortere levertijd betekenen. 2 vliegen in een klap dus.

De huidige velgen vind ik ook nog niet schokkend. Mogelijk komt de Combi al met wat meer keuze op de markt.

Wat me opvalt als ik kijk op bv. autotrader en dat soort site's zie ik alle combi's op 17" staan, dat in tegen stelling op de auto die ik in bestelling heb staan 16" onder zit.
Dit vind ik wat vreemd of zijn dit andere modellen speciaal voor de dealers ?

CDK

Forumguru
@Ronald72, ik denk dat het te maken heeft met het feit dat de meeste mensen zo'n auto bestellen met een grotere inch maat of 2, omdat dat optisch mooier staat.

greetz Corné

@Ronald72, ik denk dat het te maken heeft met het feit dat de meeste mensen zo'n auto bestellen met een grotere inch maat of 2, omdat dat optisch mooier staat.

greetz Corné

Kijk maar eens op dat soort site's en dan naar de combi's, veelal zijn de modellen businessline en allemaal voor wat ik kan vinden zitten er 17" TERON onder terwijl in de folder staat dat er 16" MINORIS onder dat type auto zit ?

CDK

Forumguru
ik vermoed toch echt dat het om het feit gaat dat het er beter uit ziet (is uiteraard persoonlijk) en ze er dus van uit gaan dat het daardoor ook beter verkoopt??? andere verklaring heb ik er niet voor.....

Bovenaan Onderaan