Velgen OIII

deusjevo

Forumguru
Hmm, een zwarte O2 met Themisto?

therm1vc8.jpg

leonpard

Actief lid
Ik rij nu nog een A3 Sportsback 2.0 TDi uit 2010 en mijn winterbanden liggen om originele 17" Ambition velgen (Steek 5 x 112, ET 56)

Kan ik deze velgen + winterbanden straks ook onder een OIII Combi Elegance Bussinessline gebruiken??

Der Einser

Forumguru
Dat moet haast wel lukken.
Als ze (bijna) tegen de binnenkanten aanlopen kun je altijd een spacer plaatsen. (zou wel mijn advies zijn)
Is goedkoper dan een nieuwe set winterbanden kopen.

andrehj

Forumguru
Hoe breed zijn die A3 velgen? Ze liggen nl. door de hoge ET al erg ver naar binnen, en als ze dan ook nog vrij breed zijn wordt het wel erg krap aan de binnenkant.
Sneeuwkettingen gaan sowieso niet (mocht je nog overwegen om op wintersport te gaan), dan zit je vast aan 16" (of het moet hier om de zeer zeldzame maat 6Jx17 gaan, dan kunnen sneeuwkettingen vaak wel (maar ik weet niet of dat ook voor ET56 geldt).

Flem_nl

Forumguru
Is er al iemand die zijn O3C heeft mogen ontvangen op 18" Alaris velgen (eventueel ook verlaagd)? Klopt het dat er 225x45R18 banden (welk merk af fabriek?) onder zitten? Weet dat het bij VAG voorheen gebruikelijk was om 235x45xR18 te gebruiken, zoals op de 18" verlegen op de Passat.

makal

Lid
Ik hebmet opzet geen 18" genomen. Ik merk toch dat 18inch minder fijn rijd voor langere stukken. Met name de breedte kan soms wel eens vervelend zijn met spoorvorming, putjes, kuiletjes etc.

Zowel gereden in een Leon met 18 inch als een Focus (ST). Daarbij is het onderstel van beide wel een stuk sugger maar. Liever 17" dan 18".

Uiteraard een eigen keuze.

Bovenaan Onderaan