Cordoba
Forumguru
Als je toch met deze sleutel start, dan valt de motor binnen 1-2 seconden uit zoals de startblokkering doet?
Bij sommige auto's geeft ie via symbooltje (ik dacht een rode sleutel) in het dash aan dat de startblokkering actief is, ik weet niet of dit bij jou ook het geval is?
Het is even de vraag wat er precies aan de hand is: is de transponder 'gewist' door het sterke magnetisch signaal, of is de transponder letterlijk gekraakt. Ik denk dat je in beide gevallen kunt proberen om alleen de transponder te vervangen, en de sleutel opnieuw in te leren. Kun je de sleutel open krijgen om te checken? Voor de klapsleutel zijn er wel filmpjes op Youtube te vinden, maar voor de gewone (reserve) sleutel weet ik dat niet.
Ik heb overigens ook al eens gelezen dat mensen zelf een nieuwe sleutel hebben ingeleerd via een uitgebreid protocol. Hierbij heb je één ingeleerde sleutel nodig om de andere in te leren, en moet de ene sleutel in het portierslot en de andere in het contactslot. (het precieze weet ik er ook niet van, en werkt volgens mijn niet bij alle modellen)
Bij sommige auto's geeft ie via symbooltje (ik dacht een rode sleutel) in het dash aan dat de startblokkering actief is, ik weet niet of dit bij jou ook het geval is?
Het is even de vraag wat er precies aan de hand is: is de transponder 'gewist' door het sterke magnetisch signaal, of is de transponder letterlijk gekraakt. Ik denk dat je in beide gevallen kunt proberen om alleen de transponder te vervangen, en de sleutel opnieuw in te leren. Kun je de sleutel open krijgen om te checken? Voor de klapsleutel zijn er wel filmpjes op Youtube te vinden, maar voor de gewone (reserve) sleutel weet ik dat niet.
Ik heb overigens ook al eens gelezen dat mensen zelf een nieuwe sleutel hebben ingeleerd via een uitgebreid protocol. Hierbij heb je één ingeleerde sleutel nodig om de andere in te leren, en moet de ene sleutel in het portierslot en de andere in het contactslot. (het precieze weet ik er ook niet van, en werkt volgens mijn niet bij alle modellen)