@Hakar ...idd een 1.4 8v AQW heeft veel diesel trekjes qua karakter...( zoals turbo het al zei....lekker koppel onderin) de 16klepper is een beetje vergelijkbaar met een 50cc 2takt....onderin niet thuis.....boven in toeren zit het vermogen.
De jongste heeft zijn stoel al heel zijn leven.....hij heeft CP (Cerebrale Parese )met daarbij epilepsie.....daardoor nooit kunnen lopen. Heeft wel op zijn benen kunnen staan vroeger met ondersteuning....maar das nu ook niet meer...
Idd....fybromy is afwachten wanneer de definitieve klap gaat vallen......maar mijn vrouw doet er alles aan om dat zover mogelijk van haar af te schuiven...en dat lukt tot nu toe tamelijk goed.
Ze heeft een aantal jaren geleden wel even tijdelijk in een rolstoel moeten zitten omdat haar heupen zodanig ontstoken dat ze niet meer fatsoenlijk kon lopen......dus had ik 2 rolstoelen bij me....maar toen had ik de Faab nog niet. (Toen reed ik nog in een Vivaro...ruimte in overvloed dus)
Alleen heeft ze pas geleden weer wat bij gekregen (ze loopt er al jaren mee zonder dat ze het wist) diabetes 2......
Nu zijn haar suikers scores niet extreem veel hoger dan dat mag.....maar ze geven het toch de titel diabetes.
Toen ik mijn eerste Faab nog had kon de stoel van de jongste met gemak mee ...maar toen had het ventje dus nog een stoel waar de rugleuning neer geklapt kon worden.......nu zijn we een jaar en een beetje verder.......dus heeft het mannetje een nieuwe stoel gekregen.....met een vaste leuning.
Toen met de eerste Faab moesten altijd de wielen er af...rugleuning in geklapt en zijn wheelie wieltjes (zo noem ik het maar) ingeklapt zijn en kom ik em zo in de kofferbak zetten met zijn grote wielen er los naast. (Zijn oude stoel volledig ingeklapt had de vorm van een kubus, dus lekker makkelijk en was toen nog niet zo groot)
Nu het mannetje een jaar verder is en groeit als kool....moet zijn stoel ook groter. Als ze en stoel aanmeten gaan ze er van uit dat deze ongeveer 2 jaar mee kan.....nu was ik er een keer niet bij bij het aanmeten van zijn stoel dus was enkel de vrouw (moeder) er bij......haar wel duidelijk gezegd dat de rugleuning het liefst inklapbaar zou zijn......maar ja...het is het mannetje zijn stoel waar ie een hele dag in moet zitten.....en ook vanwege de stevigheid in het frame die hij toch nodig heeft....en plus moest er een handbike aan gemonteerd worden...dus werd een inklapbare leuning niet mogelijk.
Nu met zijn nieuwe stoel zal ik em zonder wielen op zijn kant in de kofferbak moeten leggen i.p.v. de normale recht opstaand zonder wielen en ingeklapte rugleuning......maar zijn nieuwe stoel zal makkelijk in de Faab kunnen hoor...maar zoals gezegd ik zal em neer moeten leggen i.p.v. recht opstaand zetten...
Ik heb een Faab gevonden trouwens.....aankomende maandag ophalen!
Is een 16klepper BBY geworden....2003 ook(net als de oude faab), maar ik heb er nu een (werkende) airco bij (had de eerste niet) en de kleur is precies het zelfde als de eerste ....en het interieur is ook hetzelfde als in de eerste (wit zwart).
Het lijkt wel of ik met de eerste weer terug opnieuw ga beginnen maar dan met een andere motor er in en een airco als extra.
De eerste is weggegaan met 218.000 op de teller (Aqw motor), nu een jaar met de Clio gereden, straks met Faab #2 verder en die staat op 225.000.....het lijkt net of ik de Faab #1 tijdelijk aan de kant heb gezet om em later weer terug te pakken
.
Zijn wel een paar kleine dingetjes aan die moeten gebeuren...welke ik zelf ga fixen.....zo doet het raam aan de bestuurders kant vooraan het niet (hoor het motortje ook niet lopen) en de rechter deur achter aan de passagiers kant gaat niet open of dicht met de centrale deurvergrendeling. En het batterijtje in de sleutel zelf was ook leeg
......dus ja...ik heb er weergaf aan te doen volgende week.