Mijn vader heeft een Pug 205 gehad voordat hij de overstap maakte naar een 206cc 2.0 16v......en wat een fijn wagentje was dat! Starte altijd...deed wat ie moest doen..Niet te groot..niet te klein..lekker de ruimte in. (We hebben dat autootje ooit eens vol geladen letterlijk tot het dak en de achterbank plat met stammetjes openhaard hout)
Zelfs met heel de auto vol met hout reed dat autootje nog weg zonder moeite ...bizar sterk .....er zat alleen 1 klein minpuntje aan de 205......versnellingsbak vast houden in de 2e versnelling...doe je dat niet dan heb je een hoop toeren en geen vooruitgang
Ik vond zelf trouwens de 206 van mindere kwaliteit.....dit model van Peugeot vreet draagarmen...zowel de kogel die er in zit gegoten en de rubbers die om de haverklap naar zijn mallemoer gaan.....(moeders had ook een peug 206) ik bleef draagarmen verwisselen in die tijd.
Nu rijden mijn ouders inmiddels een Citroën C1.....hopelijk is dat onderstel beter
Maar echt merk verslaafd ben ik niet.....ik voel wel de persoonlijkheid van de meeste merken en types van auto’s, maar echt zoals van dit is DE auto en die houd ik voor de rest van mijn leven en zal er alles aan doen om hem staande te houden? ......uhhh..nee.
De auto waar ik wel geregeld aan terug denk...en dat is dan ook mijn meest rappe en duurste...maar ook tevens de oudste auto qua leeftijd die ik gehad heb....de Audi Coupe..met een 2.3 10v 5cilinder voorwiel aangedreven (je hebt ze ook in Quattro) uit 1988.
Aan deze auto heb ik in 2 jaar tijd zo veel tijd en geld in gestoken dat het wel ongeveer mijn lieverdje werd.
Maar het werd echt te duur.....ik kon het niet meer opbrengen om em te houden, dus verkocht ik em.....en dat doet wel zeer als je je lieverdje weg ziet rijden.
Sindsdien heb ik geleerd om dat niet meer te doen om bij iedere auto te proberen om hem weer terug in showroom staat te krijgen en er zo een zware emotionele band mee te krijgen....
Ik zorg er voor dat de auto technisch voor ons gebruik nu goed is en daar blijft het een beetje bij....ja wassen en poetsen doe ik ook wel...maar nooit meer zoals ik dat bij mijn Audi gedaan heb....en die stond er bij als een spiegeltje.
Zo kocht ik em..
En zo verkocht ik em....