Waar moet ik de krik plaatsen?

dirkkroneman

Forumguru
Mwah weet niet precies, maar zo nu en dan voor en achter wisselen (19", wil geen gecupte banden) en de wielen zo nu en dan eens goed poetsen.
 

Cordoba

Forumguru
Als je 4 balkjes/stoeptegels hebt, is het één keer er op rijden voor de wissel, en na de wissel eraf rijden. Stoeptegel is iets van 5 cm dik, dus dat is voldoende en daar breek je (normaal) echt geen vingers mee. Overigens afgelopen zomer ook de Faab op opgestapelde tegels wat hoger geparkeerd (ca. 15 cm) zodat poetsen van dorpels, onderkant bumper enz. allemaal wat makkelijker was.

Edit: @dirkkroneman ik heb het over gewoon vlakke tegels van minimaal 30x30 cm, dus een flink oppervlak. Als je de wielen dan niet op de randen van de tegel zet, gebeurt er niets. En wat het onveilige gevoel betreft: niets is zo onbetrouwbaar als een 'veilig gevoel': soms voel je je veilig, maar ben je dat absoluut niet, in een ander geval voel je je niet veilig, maar ben je het wel.
 
Laatst bewerkt:

lovely305

Forumguru
:deuk: Mijn broertje had laatst een lekke band, wilde mijn krik lenen en vroeg zich af waar hij deze moest plaatsen.Ik zag aan beide kanten van zijn vw polo, net als bij mijn Citigo, 2 driehoekjes.Ik vond het wel logisch om de krik daar te plaatsen en het is gelukt.Hebben alle auto's die driehoekjes?
 

dirkkroneman

Forumguru
@Cordoba ja maar zoals ik al zei, ik ben er niet zo'n fan van. Met wigjes/keggen e.d. voelt voor mij dan niet zo solide. Het zal echt prima werken, maar ik pas voor deze oplossing ;)
 

Cordoba

Forumguru
@lovely305 niet alle auto's maar bij VW en de merken die daarbij horen ken ik het al uit begin jaren 70. De Passat van mijn vader uit '74 had het bijvoorbeeld al.
 

Desperado

Forumguru
Ontopic; Garagekrikje past ook mooi onder een draagarm of onder de trekhaak.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Wilko

Senior Member
Wat ik hier nog even mis is dat het niet verstandig is om een garagekrik met zo'n rond hefdeel rechtstreeks tegen de felsrand te zetten waar je autokrik normaal tegenaan komt. Ik had bij zowel mijn O1 and bij de huidige O2 al snel last van beschadigingen en zelfs het gedeeltelijk omvouwen van die felsrand.

Een houten of plastik blok met gleufje waar die rand in valt is een polossing, maar ik heb vier originele Audi-steunen onder mijn O2 laten zetten (iets meer dan 80 euro bij VAGtechniek), op de plaats waar hij wel met een garagekrik mag worden opgetold. Daar past zo'n rond uiteinde van de garagekrik perfect omheen en het is er ook voor gemaakt om de auto op die plaats op te krikken met een garagekrik.
 

intruder1400

Actief lid
Ik wilde zo'n blokje maken maar de punten naast de felsnaad zijn niet van gelijke hoogte. Dat werd best lastig om wat moois te maken. Met beleid lukt het prima om de auto op de felsnaad op te krikken. In ieder geval moet de krik me kunnen rollen. De magische vraag is natuurlijk of dit 10x goed zal gaan. Daar ben ik niet van overtuigd. Toch maar zo'n blokje maken.
 
Bovenaan Onderaan