Waar moet ik de krik plaatsen?

Canon-Eye

Forumguru
Toch maar zo'n blokje maken.
Klik hier voor een simpel voorbeeld.

Ik zet de hefkom van de krik zo'n beetje voor 2/3 deel binnen de felsrand, dan wordt het blokje nauwelijks scheefgedrukt (wegglijden kan natuurlijk niet, dank zij de gleuf). Wel de schroeven ver genoeg indraaien om schade aan de coating of lak te voorkomen.

Wil je het héél erg mooi doen, dan zou je één deel naast de gleuf wat dikker kunnen nemen en een beetje afschuinen.
Maar dat vond ik allemaal te veel moeite - dit zat in m'n restjeskist en 't werkt bij mij al 3 jaar = 6 seizoenswisselingen prima... :jaja:

intruder1400

Actief lid
Maar wel deel van de auto leunt hier dan op? Dat kan dan toch alleen het deel tussen de felsnaad en het portier zijn. Dit is het laagste deel. Of raakt de felsnaad de onderkant van het blokje en leunt de auto toch hierop?

ertromp

Forumguru
Exact. In je krik staat de felsnaad ook niet op het metalen gedeelte maar steunt af op de vlakken naast de fels

• Leuk
Waarderingen: CDK

Canon-Eye

Forumguru
Maar wel deel van de auto leunt hier dan op? Dat kan dan toch alleen het deel tussen de felsnaad en het portier zijn. Dit is het laagste deel. Of raakt de felsnaad de onderkant van het blokje en leunt de auto toch hierop?

Afhankelijk van waar je de krik precies neerzet, draagt "mijn" blokje voor iets meer dan de helft op de bodemplaat direct "achter" de felsnaad en voor iets minder dan de helft net vóór die felsrand. De felsrand zelf hangt vrij, raakt het blokje niet (bij materiaaldikte 18mm of meer).
Anders gezegd: het gewicht wordt op dezelfde plaatsen (maar dan wel over een groter oppervlak) gedragen als bij de standaard autokrik.
Technisch volledig verantwoord, dus... :jaja:

intruder1400

Actief lid
Hmmm, mijn Lidl krikje heeft de auto maar op één plek aangeraakt: onderkant van de felsnaad.is nu goed gegaan, volgende keer dus anders doen.

Canon-Eye

Forumguru
:D Ik had natuurlijk even een hele serie van die blokjes in elkaar kunnen lijmen & schroeven om die tijdens de meeting tegen een concurrerend tarief aan te bieden...
Maar helaas kan ik niet wegens andere verplichtingen op die dag. :pardon: Gemiste kans...

Canon-Eye

Forumguru
Verzendkosten zijn vermoedelijk hoger dan de productiekosten plus winstopslag... dus dat zal 'm niet worden denk ik
(en dan moet ik eerst nog een webwinkel gaan bouwen ook!) :nono: :D

Bovenaan Onderaan