Waar moet ik de krik plaatsen?

ertromp

Forumguru
Zijn niet van een bepaald merk.
Er zijn verschillende ronde maten.
Ze passen op kleine maar ook de grote rollende kriks.
Heb ze gekregen via de oldtimer handel :D. Ze zijn volgens mij ook via ebay te krijgen.
Wellicht zoeken onder gummi hebebuhne stutze of zoiets dergelijks
 
Bedankt.
Heb ze gevonden.
Passen deze ook goed aan de buitenkant van de auto?
Aan de binnenkant is genoeg ruimte
 

ertromp

Forumguru
Steunen bij de O2 perfect af op binnen en buitenzijde en ontzien felsnaad perfect. Zal bij de S2 niet anders zijn verwacht ik
 

andrehj

Forumguru
S2 is wel anders hoor, ten eerste is de felsrand enorm hoog (heb de exacte maten hier niet bij me), en ten tweede zit het afsteunpunt aan de binnenzijde veel hoger dan de dorpel aan de buitenzijde van de felsrand.
En je hoort aan de binnenzijde af te steunen....
Om dit te compenseren heb ik een speciaal rubber blok gemaakt, waar ik overigens ook nog niet tevreden over ben, omdat de gebruikte rubbersoort te zacht is.
 

ertromp

Forumguru
Dat zal dan een verschil S2 / O2 wezen.
Wel vreemd want volgens mij ziet de krik er voor S2 en O2 hetzelfde uit??? Post hier eens een foto van de S2 krik!!
Bij de O2 is zowel aan binnen als aan buitenkant de dorpel ter plaatse van het krikpunt verzwaard. Het beugeltje van de standaard krik ondersteund dus beide zijden.
Ook de felsnaad bij de O2 is behoorlijk hoog
 
Laatst bewerkt:

ertromp

Forumguru
En natuurlijk is zo'n rubber blok naar wens op maat te zagen. Het is althans de blokken die ik gebruik geen zacht rubber. :D
 
Heb er eentje besteld op ebay in Duitsland
Ik zie wel hoe goed die past

Ik heb overigens een Octavia.
De avatar is van een Skoda uit de Tour de France
 

Rene C

Forumguru
als je een garagekrik hebt zou ik deze gebruiken dit werkt een stuk veiiger.
ik vertrouw het bij geleverde krikje van de auto voor niets,ik heb voor onderweg een lekke band te vervangen een kleine garagekrik in de 02 zitten,

en voor thuis heb ik een gelijkaardige garagekrik als deze:
Waar plaats je deze dan??

De originele krik vouwt zich om de flens heen, deze garage krik heeft geen (noem het maar even een) bek. Beschadig je dan deze naad niet wanneer je deze dan hierop zet?

Edit: misschien toch eerst maar het hele topic doorlezen alvorens een reactie te plaatsen..:)
 
Laatst bewerkt:

andrehj

Forumguru
Bij de vakgarage gebruiken ze een vierpunts heftbrug, die het hele gewicht van de auto netjes over de vier krikpunten verdeelt, en bovendien alleen een kracht recht naar boven uitoefent.
De garagekrik bij jou (en mij) thuis tilt de auto maar op een punt op, waardoor bijna het halve wagengewicht op het krikpunt hangt, en bovendien beschrijft deze een boog, waardoor er grote dwarskrachten op de felsrand komen.

Nogal een verschil dus.
 
Het was om deze vraag "Waar plaats je deze dan??" te beantwoorden van ReneC
Ik ga het gewoon proberen met zo'n pad op een garagekrik
 
Bij mij zijn de felsranden al door mijn voorganger beschadigd
Over een maand of 2-3 als ik mijn winterbanden erop zet laat ik weten hoe dit met die rubber pad gaat.
 

Desperado

Forumguru
Bij de vakgarage gaat ook niet elke auto de brug op, daar wordt ook geregeld een garagekrik gebruikt. Zou het ding daarom zo heten? Dus helemaal niet zo raar gedacht van @Lubbert
 

ertromp

Forumguru
Ik gebruik een rubber blok rond 10 cm met V-inkeping. Dat blok past precies in de schotel van mijn alu hydraulische garage krik
 
Bovenaan Onderaan