Wanneer krijg jij je nieuwe Octavia III combi geleverd?

Oogje

Senior Member
Dat is het misschien ook wel/niet afhankelijk van waar je vandaan komt,
Dat. Ik rij een Avensis (nu niet meer, terug naar een voorloper ivm de extreem lange levertijd van de Octavia :( ) en vind een Octavia dus niet bijzonder groot, maar 'normaal' qua grootte. Ik denk dat iedereen die de Octavia als downsizing neemt (en die dus uit het D segment komt) het als 'normaal' ziet, maar kan me goed voorstellen dat als je uit het C segment komt, je de Octavia groot vindt!

Pollewop

Forumguru
Goed... Vandaag maar eens even gebeld met de Skoda dealer hier in Zwitserland. Ik heb de auto in week 29 besteld, dus er zou nu toch wel een leverdatum bekend moeten zijn dacht ik zo...
En inderdaad, productie in week 43, volgende week dus, en aflevering in de week 46 of 47... Fijn vooruitzicht...

Ook mijn vrouw even gebeld ivm het goede nieuws, kwam ze met de suggestie of het toch niet mogelijk is om ipv handschakeling een DSG te bestellen... (!?) .... OK... en daar kom je nu mee... !?!
Morgenochtend vroeg direct bellen dus... Ben heel benieuwd of dat nog gaat lukken...!

Nou, vanochtend gelijk even gebeld ivm met de gewenste DSG, en het antwoord was kort en bondig: "Nein, das geht nicht mehr...".
Ik had het ook wel verwacht, en vind het overigens geen probleem aangezien ikzelf liever handschakeling heb...

Nog 4 - 5 weken wachten dus...:pardon:

rtwee

Senior Member
Morgenochtend is het voor mij de grote dag.. om 10 uur. Heb me de afgelopen 5 weken opgevroten omdat hij al wel bij de dealer stond maar ik van de LM moest wachten.
Maar..... zojuist leuk bericht wat het leed een beetje verzacht, want ik kreeg net mijn kenteken door en dat is toch wel een plaat waar velen hier al naar refereerden van 'dat zou mooi zijn'...

Het wordt namelijk 8-SKD-69. Met die letters is het natuurlijk wel op en top SKoDa.. .

TedVlemmings

Forumguru
Vet @rtwee, ik krijg (als het goed is) volgende week mijn auto, zal dan helaas niet meer in de SKD range zitten, of ze moeten hem inmiddels al op kenteken hebben staan. (ik weet overigens nog niet eens of de auto al in het land gearriveerd is, dus zal wel niet)

Badnews

Senior Member
De 8-SKD-13 en 8-SKD-14 zijn beide helaas golfjes geworden, geen octa's
maar 8-SKD-69 is natuurlijk ook een super plaat.. vooral die 69 doet je toch even dubbel nadenken :)

rtwee

Senior Member
@Badnews met 69 heb ik niks.. :D ;)
Inderdaad leuke plaat en ook wel blij mee, al kan ik me niet heel druk maken om een kenteken. Maar nu het deze is is het wel leuk..

Waar zie jij dat de SKD-13 en 14 Golfjes zijn? De RDW site geeft me de bijbehorende info niet..

jelleg

Lid
Misschien ligt het aan de hoek van foto's maken, maar het oogt echt als een joekel van een auto. Dat is het misschien ook wel/niet afhankelijk van waar je vandaan komt, maar het is met foto's wel heel erg te benadrukken of te ontkrachten. Als ik er op de snelweg eentje zie rijden valt de grootte me nooit zo op, maar met deze foto des te meer.
Zal inderdaad wel door de camera / hoek komen (Iphone 5). Ik heb het niet bewust gedaan. Heb geen minderwaardigheidscomplex ofzo :pieker:. Dan rijd je ook geen Skoda natuurlijk ;).

Herman Janssens

Senior Member
Net foontje gehad van de garage. Kan straks de papieren gaan ophalen en de wagen gaan bewonderen. Hij wordt volgende week definitief overgedragen. Het einde van de tunnel is in zicht.

Inderdaad mooie auto, gefeliciteerd
Heb jij geen problemen gehoord met de trekhaak icm front assist?
Dat is nu de reden dat mijn auto niet uitgeleverd wordt, staat al wel in NL
Ik heb (zoals je in de handtekening kunt zien) de hele rataplan erop zitten en ik heb hem vanmorgen gewoon op kunnen halen. Niets gehoord dat er problemen zouden zijn.
Was dat "probleem" ook bij afneembare trekhaken?

Racer-X

Actief lid
Vet @rtwee, ik krijg (als het goed is) volgende week mijn auto, zal dan helaas niet meer in de SKD range zitten, of ze moeten hem inmiddels al op kenteken hebben staan. (ik weet overigens nog niet eens of de auto al in het land gearriveerd is, dus zal wel niet)

De mijne staat sinds afgelopen vrijdag bij de dealer :tegek:

Levering gepland voor volgende week, misschien eerder. Morgen maar eens vragen naar 't kenteken.

TedVlemmings

Forumguru
De mijne staat sinds afgelopen vrijdag bij de dealer :tegek:

Levering gepland voor volgende week, misschien eerder. Morgen maar eens vragen naar 't kenteken.
Ik vermoed dat die van ons langs elkaar staan? De mijne zou ook volgende week geleverd moeten worden. Echter nog geen bevestiging gekregen vanuit vd akker. Ideaal zou zijn voor woensdag ophalen, kan ik meteen 600 zakelijke kilometers schrijven in twee dagen maar dat is te mooi om waar te zijn gok ik

Makoez

Lid
Ik kan de auto morgen om 11:00 ophalen. Kenteken is bekend 1-SJN-87
Nog 1 nachtje slapen.......of wakker liggen. :)

TedVlemmings

Forumguru
@TedVlemmings vlgd week woensdag (mijn verjaardag) is mij beloofd als uiterlijke leverdatum. :thumbsup:
Hopelijk kan ik snel een afspraak maken, hoe eerder ik kan rijden hoe beter. Wil weer comfort ipv racebolide voor mijn dagelijkse verkeer. :) ga er alleen niet zelf achteraan bellen, wil de dealer de kans geven om mij blij te maken zonder te zeuren haha

Bovenaan Onderaan