Wanneer krijg jij je nieuwe Octavia III combi geleverd?

luc

Nieuw lid
ik heb een combi abl besteld die deze week afgeleverd zou moeten worden maar met deze berichten heb ik er een hard hoofd in en daar baal ik van.
Wanneer skoda zich niet houdt aan de levertijden zit ik toch te denken aan een ander merk.Wat moet dat moet.
Als Skoda dankt dat zij de enigen zijn hebben zij het echt mis.

becaj0

Nieuw lid
Als u de bestelbon even naleest, staat er het volgende geschreven:

"LEVERINGSDATUM OF LEVERINGSTERMIJN:"

Op de bestelbon wordt de juiste leveringsdatum of -termijn aangeduid, die van strikte toepassing is, behalve in geval van overmacht.

De leveringstermijn neemt een aanvang op de dag volgend op deze van de ondertekening van de bestelbon door de koper.

Kan de verkoper deze leveringsdatum of -termijn niet naleven, dan informeert hij de koper onmiddellijk per aangetekend brief of door elk ander wettelijk bewijsmiddel.

Hierin kan de verkoper een verlenging van de leveringsdatum of -termijn meedelen, die niet meer dan 25% van de aanvankelijke overeengekomen termijn kan bedragen.

Wordt deze nieuwe termijn overschreden, buiten het geval van overmacht, dan kan de koper de overeenkomst, zonder voorafgaande ingebrekestelling verbreken per aangetekende brief, onverminderd een vergoeding die overeenstemt met de werkelijke opgelopen schade, evenwel beperkt tot 15% van de totale verkoopprijs van het voertuig.

Maw als de garage of verkoper de opgegeven leveringstermijn niet naleeft en alsook de consument niet wettelijk is geïnformeerd. Dan mag u direct de de overeenkomst verbreken dmv aangetekend schrijven.

Barrokok

Actief lid
De afspraak met de dealer staat. 1 november om 1 uur! Ik kreeg wel de melding dat de afneembare trekhaak nog niet leverbaar was en dat die later gemonteerd zou worden. Wanneer dat was nog niet duidelijk.

Herman Janssens

Senior Member
10 met een tikfoutje in de eerste versie, gok ik.
Trouwens, wat maakt het nou uit - zolang hij er zelf maar op tijd is... :)
Ik zou om te ezelen die O3 ook eens wat laten wachten. Dan weet hij hoe dat voelt. Van begin af aan korte metten ermee maken , anders is hij straks helemaal verwend en heb je er niks meer aan te zeggen. ;)

Laatst bewerkt:
Als u de bestelbon even naleest, staat er het volgende geschreven:

"LEVERINGSDATUM OF LEVERINGSTERMIJN:"

Op de bestelbon wordt de juiste leveringsdatum of -termijn aangeduid, die van strikte toepassing is, behalve in geval van overmacht.

De leveringstermijn neemt een aanvang op de dag volgend op deze van de ondertekening van de bestelbon door de koper.

Kan de verkoper deze leveringsdatum of -termijn niet naleven, dan informeert hij de koper onmiddellijk per aangetekend brief of door elk ander wettelijk bewijsmiddel.

Hierin kan de verkoper een verlenging van de leveringsdatum of -termijn meedelen, die niet meer dan 25% van de aanvankelijke overeengekomen termijn kan bedragen.

Wordt deze nieuwe termijn overschreden, buiten het geval van overmacht, dan kan de koper de overeenkomst, zonder voorafgaande ingebrekestelling verbreken per aangetekende brief, onverminderd een vergoeding die overeenstemt met de werkelijke opgelopen schade, evenwel beperkt tot 15% van de totale verkoopprijs van het voertuig.

Maw als de garage of verkoper de opgegeven leveringstermijn niet naleeft en alsook de consument niet wettelijk is geïnformeerd. Dan mag u direct de de overeenkomst verbreken dmv aangetekend schrijven.

Dat heb ik ook gelezen. Ik denk er nog niet onmiddellijk aan de verkoop te verbreken. Echter denk ik toch eens een woordje te gaan babbelen met m'n dealer en toch een schade vergoeding te eisen. Zeker als ik her & der lees dat er bepaalde opties zullen verdwijnen in m'n bestelling (Welks m'n dealer nog met geen woord over repte...)

Guide5

Nieuw lid
De mijne staat bij de dealer. Ik moet nog even wachten op de aflevering. Want hij is 1,5 week eerder dan verwacht. Ik ga voor die tijd toch maar even kijken hoe mooi hij is.

jelleg

Lid
Morgenmiddag kan ik die van mij ophalen. Half juli besteld, half oktober ophalen. 3 maanden dus, erg netjes, vergeleken met anderen hier. Ik heb alleen niet veel vertragende opties zoals het panodak, DSG en de Theron velgen. Vandaar misschien snelle levering. O ja, ook nog een 2.0 TDI, scheelt misschien ook nog wat. Ik zal morgen foto's posten. Kunnen jullie ook nog eens een brilliant silver bekijken, die zie ik hier nog niet veel langskomen :nono:

chefkok

Actief lid
Net krijg ik het kenteken door de de auto gaat inderdaad a.s. maandag aan ons geleverd worden!!! :jaja:
Besteld begin september dus helemaal niet verkeerd (inderdaad een week of 8 zoals de verkoper bij Rijnwoud had gezegd).

Bovenaan Onderaan