Wanneer krijg jij je nieuwe Octavia III combi geleverd?

Nelissuh

Actief lid
Het is toch niet altijd zo negatief.

Ik heb bij de bestelling (in wk 27) te horen gekregen dat door de door mij gekozen opties de levering in wk 47 zou plaatsvinden, +2 weken voor leer inbouw. Dit waren dus in totaal 22 weken levertijd (5 maanden).

De auto was echter al in week 40 bij de dealer (13 weken/3 maanden levertijd). Is toch netjes! Alleen de leer inbouw zou wat langer gaan duren, maar ik neem aan dat dit geen 2 maanden gaan zijn.

kleine heino

Senior Member
4,5 maand is mijn huidige prognose, maar op basis van berichten her en der op het forum ga ik er vanuit dat dat nog verder uitloopt. Mocht dat gebeuren... Dan... Tsja... Wat zijn de mogelijkheden dan? :arghh:

Annuleren wellicht? Die keuze heb ik gekregen.

Maar ja, wat dan? Ander merk uitkiezen en ook weer wachten? Nou ja, volgende week ga ik een beslissing nemen.

frisok

Senior Member
Annuleren wellicht? Die keuze heb ik gekregen.

Maar ja, wat dan? Ander merk uitkiezen en ook weer wachten? Nou ja, volgende week ga ik een beslissing nemen.

Ik zie prima C4 Grand Picasso's in de lijst staan... Voor mij is komende week dus ook een moment van bezinning.

TedVlemmings

Forumguru
Hoe kun je het woord prima nou in één zin noemen met Ctiroën? Mijn buurman heeft enkele maanden een splinternieuwe, echter heb ik vaker een leenauto dan zijn eigen auto op de oprit zien staan. Gisteren zijn ze 'm weer op komen halen met een auto ambulance.. De looks gecombineerd met de betrouwbaarheid van de (Franse) auto zorgen er bij mij voor dat ze in de huidige tijd nooit op mijn lijstje zouden komen te staan.

• Leuk
Waarderingen: svdm

TedVlemmings

Forumguru
Owja, hier spreekt trouwens iemand die ooit erg tevreden is geweest met een 2002 Clio, andere tijden, laten we het daar maar op houden.

• Leuk
Waarderingen: svdm

Canon-Eye

Forumguru
De looks gecombineerd met de betrouwbaarheid van de (Franse) auto zorgen er bij mij voor dat ze in de huidige tijd nooit op mijn lijstje zouden komen te staan.
Iedereen heeft uiteraard het recht op zijn eigen vooroordelen...
Zo heb ik het persoonlijk niet zo op Italiaanse auto's. Maar het gaat mij toch veel te ver om daar zo'n algemene conclusie betreffende de kwaliteit van "De Italiaanse Auto" aan te verbinden.

Zo zijn wij dan weer heel tevreden over onze Twingo's uit resp. 1994 (gereden tot 2004; daarna nog anderhalf jaar gebruikt door een van onze zonen, tot hij zich wat stoerders kon veroorloven) en 2004 (nog steeds in gebruik). Beide bleken zeer betrouwbaar; afgezien van een wiellagertje hier en daar zijn er buiten het normale onderhoud geen kosten van betekenis aan geweest en hebben ze nimmer enige interventie onderweg gevergd.

Terug O/T:
4,5 maand is mijn huidige prognose, maar op basis van berichten her en der op het forum ga ik er vanuit dat dat nog verder uitloopt. Mocht dat gebeuren... Dan... Tsja... Wat zijn de mogelijkheden dan?
Eerst kijken welke alternatieven er zijn bij andere merken, die min of meer aan je praktische eisen voldoen en welke levertijden daar momenteel gelden. En dan is het "decision time": gewoon de knoop doorhakken of je toch op de OIII wilt wachten of voor een andere wagen kiest... (even aangenomen dat je nog van je huidige bestelling af kunt uiteraard - zo niet, dan héb je weinig te kiezen)

Laatst bewerkt:

frisok

Senior Member
Goed gesproken. Vooropgesteld: Ik rijd de OIII liever WEL dan NIET. Waar ik vooral moeite mee heb is het aan-het-lijntje houden en het trekhaak - verhaal waar de dealer geen beweging maakt.

<naïef>Dat moet vroeg of laat toch een keer tot een "lost sale" gaan leiden, denk ik dan, anders leren ze het toch niet?</naïef>

rtwee

Senior Member
Komende week is het dan eindelijk zover... nadat de auto al 5 weken bij de dealer staat omdat de leasemaatschappij dat wilde mag ik hem donderdag om 10 uur eindelijk halen. tussen bestellen en rijden zitten dan exact 13 weken wat ik zeer acceptabel vind. Zeker als je bedenkt dat daar ook de 5 weken wachttijd op het terrein van de dealer inzitten... Komende dagen de huidige O2 maar eens uitmesten.... heb er zin in!!

• Leuk
Waarderingen: m@rc

Canon-Eye

Forumguru
Dat moet vroeg of laat toch een keer tot een "lost sale" gaan leiden, denk ik dan, anders leren ze het toch niet?
Mogelijk hééft het al tot lost sales geleid (mensen die voor een ander merk kiezen), alleen merken ze dat niet zolang de vraag desondanks zo groot blijft.
Conclusie: de markt - "wij" allemaal samen dus - doet het zelf...

frisok

Senior Member
Yes. Positieve noot is ook belangrijk (ik moet niet alleen zeuren), het aantal tevreden Skodarijders is goed aan het toenemen op de weg. Enjoy.

Bovenaan Onderaan