Wanneer krijg jij je nieuwe Octavia III combi geleverd?

TedVlemmings

Forumguru
@TedVlemmings mooie wagen, kan 't zijn dat ik je vanmiddag in Brouwhuis heb zien rijden?
Volgens mij niet. Ik heb gister wel een lichte octavia zien rijden ergens in Helmond en ben toen wel heel Helmond door geweest maar vandaag ben ik alleen heel even in centrum Helmond geweest, mierloseweg. In brouwhuis kom ik eigenlijk nooit, op de n612/n266 zit ik wel veel tot eind dit jaar (dagelijks drama bij het spoor enzo), voor de rest ben ik een redelijk unicum in Helmond (zeker aan de andere kant van het kanaal vanuit Aarle)

timg

Lid
Vorige week bestelling geplaatst bij LM:

Skoda Octavia Combi 2.0 CRTDI Elegance 150pk
- Metaalkleur Race Blue
- Alcantara Black
- Pack Elegance Comfort
- Pack Elegance GPS
- Pack Elegance Style
- Multifunctioneel 3-spakig stuur
- Verlaagd sportchassis
- Tijdelijk reservewiel
- Omkeerbaar koffertapijt
- Sunset Verduisterde ruiten achteraan
- Sound System CANTON
- Electrische opening van de achterklep
- Adaptive Cruise Assistant
- Hill Hold Control
- Panoramisch open dak
- Verwarmde voorruit

Now we play the waiting game :)

timg

Lid
thx @Flem_nl ik ben inderdaad van België :)

Hieronder de inhoud van de packs:

Pack Elegance Comfort:
-Intelligent Park Distance Assitant" / Parking Distance Control voor- en achteraan
-Elektrisch regelbare bestuurderszetel met geheugenfunctie, Elektrisch inklapbare buitenspiegels met automatische dimfuntie, instapverlichting en geheugenfunctie
-Keyless Access (KESSY)
-Tyre Pressure Warning Light
-Verwarmde voorruitsproeiers

Pack Elegance GPS:
-Infotainment Navigatiesysteem COLUMBUS
-Vloertapijten

Pack Elegance Style:
-LED-lampen achteraan
-"Driver Activity Assistant" - Vermoeidheidsherkenning
-"Intelligent Light Assistant" - grootlichtassistent
-Mistlampen vooraan met bochtverlichting - Black
-Verlichte voetenruimte voor- en achteraan
-17" Lichtmetalen velgen TERON (225/45 R 17)

En zoals het ons Belgen betaamd tegenwoordig zonder Lane-assist/traveller assistant :(
Heb lange tijd getwijfeld om een Combi RS te nemen maar na hiermee gereden te hebben vond ik de stoelen niet comfortabel genoeg zitten om 40k per jaar mee te rijden. De elektrisch verstelbare stoelen leverden meer comfort voor mij. Tevens waren vooral de belastingen heel blij dat ik de RS genomen zou hebben...ik sponsor niet graag de staat dus dan toch maar voor de 2.0TDI met 150pk gegaan die zeker ook genoeg kracht heeft. :)

Canon-Eye

Forumguru
crap hoe draai ik die foto's hier
"Hier" zal dat niet lukken, vrees ik.
Je kunt het probleem voorkomen door in de camera "automatisch draaien" uit te zetten en de foto's in een nabewerkingsprogramma even in de gewenste stand te zetten.
Dat laatste heb ik nu even voor je gedaan:
apacot1.jpg apacot2.jpg

Klaasje

Forumguru
wat me trouwens opvalt met besteltool van o.a Leaseplan en directlease dat daar de optie voor electrische bedienbare stoel niet meer te selecteren is.

Zou deze niet meer te bestellen zijn. Zie dat er in de optielijst wel Driespaaksstuurwiel met paddles bij is gekomen en ook te selcteren voor 1.2tsi en 1.6tdi.
Zou eigenlijk ook niet moeten kunnen.

michelzzz

Nieuw lid
Beste allemaal,,
Hier een nieuw iemand op het Forum. Voor het eerst in mijn leven ga ik namelijk ook Skoda rijden.....
Voor mij is besteld:
Octavia III Combi Elegance Businessline 1.4tsi (140pk) dsg met de volgende extra opties:
- Adaptice Cruise Control
- Panoramisch dak
- Afneembare trekhaak
- Kleur: Race Blue

Zo nu en dan zie je de nieuwe octavia al rijden en begin steeds meer zin te krijgen om de mijne ook op te halen...

Bestelling geplaatst in wk 27, hoorde gisteren dat de productieweek is opgeschoven naar wk49, levering daardoor pas in 2014.... (snik snik).

rtwee

Senior Member
Dat zijn niet zoveel opties.. ;) Sorry.. flauw. Welkom hier!

Edit na het toevoegen van je wijzigingen; mooie wagen! nu maar wachten tot hij er is!

michelzzz

Nieuw lid
Tja,,,, leasebudget is niet eindeloos helaas...
Maar de eleg.bus. is wel heeel erg compleet.....

Hoe is het trouwens mogelijk dat jij maar 8 weken levertijd had...... (jaloers....):banghead:

rtwee

Senior Member
Ik had mijn bericht over de weinige opties geplaatst toen jij je bericht had geplaatst, maar de opties nog niet zichtbaar waren.. ;)
Hoe het kan dat mijn wagen maar 8 weken duurde durf ik niet te zeggen. Hij kwam ineens 9 weken eerder dan initieel gepland. Wellicht had iemand een exact gelijke wagen gecancelled? (hoeveel toeval kan er zijn, geloof daar niet in). Maar helaas duurde het bij mij wel langer omdat het leasecontract was verlengd ivm de lange levertijd. Ik heb gewoon ontzettend mazzel gehad, want ik ken ook mensen die in april al besteld hebben en die in ieder geval in 2013 hem niet krijgen.. :(

Thorgal

Forumguru
@michelzzz Jammer dat je zo lang moet wachten (het is het wel waard :jaja:) Is voor mij ook de eerste skoda en moet de eerste week nog volmaken maar het bevalt prima
Productie week 49, dan kan hij in week 52 toch nog net in nl zijn??? levering 31-12??

Oogje

Senior Member
Dit is mijn derde ervaring met PON en dit is de derde keer dat ik tegen een immens lange levertijd aan kijk. Tuurlijk, deels dit keer doordat ik een kleur wil die pas vanaf februari 2014 geleverd gaat worden, maar ook zonder die kleur zou ik tegen een levertijd van 6 maanden aanzitten.

- Golf Variant, levertijd 10 maanden
- Jetta, levertijd 6,5 maand
- Octavia, levertijd 7 maanden

Verder een keer een Peugeot gehad en een Avensis, beiden met een levertijd van circa 3 maanden.

PON doet iets verschrikkelijk niet goed, is mijn enige conclusie.

Thorgal

Forumguru
Ik heb net even gekeken maar mijn vorige auto, een passat, was er binnen 3 maanden.
Wagen daarvoor (een Volvo) binnen 4 maanden.

Blacky

Forumguru
Welkom Michelzzz leuke bestelling heb je geplaatst. Hoop voor je dat je niet lang hoeft te wachten. Maar ja je weet maar nooit....

frisok

Senior Member
Vandaag ein-de-lijk een definitieve productieweek. Komende week. Dus. Levering in de week erna. IJs en weder dienende. Zal straks mijn handtekening even checken.

Bovenaan Onderaan