Wanneer krijg jij je nieuwe Octavia III combi geleverd?

Oogje

Senior Member
Mn leasemij gaat nu kijken naar voorraad auto's met tenminste de uitrusting die ik wilde hebben. Hopen dat dat de boel wat kan bespoedigen. Zelf ook even gekeken wat er zoal bij de dealers in het land staat. Helaas zijn er maar weinig EBL Combi 2.0 TDI modellen op voorraad, meesten zijn 1.6 TDI of ABL. Maar er zijn er gelukkig wel een paar met tenminste een pano dak, dynamic en sunset.

jellemeer79

Actief lid
Het was natuurlijk wishful thinking, het vast blijven houden aan de definitief opgegeven productiedatum in week 5, want deze week kwam het bericht dat er toch een wijziging in deze vermeend vaststaande datum is aangebracht. En wel naar week 12....

Nu dan toch maar eens geinformeerd of ik wellicht voorrang kan krijgen als ik een andere kleur kies. Ik vind 6 maanden wachten eigenlijk voldoende, maar daar zouden nu dus nog 2 maanden bij gaan komen...
En als dat niet kan, dan denk ik dat ik via de leasemij maar eens een zoekopdracht geef naar een voorraadauto. De pest is alleen dat er zo weinig auto's staan met EBL, 2.0 TDI, dynamic, sunset en pano dak. Ik wil in ieder geval die opties. Velgen en leer kunnen altijd achteraf.

ERG ERG VERVELEND OOGJE, echt balen en dat betekend ook niet veel goeds van andere Metal Grey bestellingen. Raar genoeg kreeg ik (na vragen) gisteren een update dat mijn Combi Greenline Metal Grey nu prdwk11 staat dus een week naar voren? Jouw verhaal meenemend geloof ik nu pas een definitieve leverdatum als ik de steutel in mijn handen heb.

jellemeer79

Actief lid
Vandaag contact gehad met de dealer. Mijn combi greenline business staat bij de pon/dealer...hebben ze geen type goedkeuring om een kenteken aan te vragen voor het nieuwe model...uitlevering schuift hierdoor op...1 tot2 weken :(

Hier hebben andere ook last van, denk ik? Op 16 december besteld, dus de levertijd op zich gaat wel snel!

DAT IS SUPER SNEL - kennelijk dus te snel - Greenline 2014 productie zou ook pas in Februari starten. Welke kleur heb je besteld, Black Magic?

Oogje

Senior Member
Mn dealer heeft desgevraagd van PON vernomen, die ze het hebben laten navragen bij de fabriek, dat Metal Grey bijna per auto gekeken moet worden of hij gemaakt kan worden of niet, helemaal afhankelijk van de lak die maar mondjesmaat beschikbaar zou zijn.

Er schijnen al tig auto's in productie naar voren gehaald te zijn om geproduceerd te worden in slots waar eigenlijk een Metal Grey in gebouwd zou worden.

Ik denk dan: waarom niet een paar 1000 liter weghalen bij de Superb lijn, want ik kan me niet voorstellen dat daar zoveel bestellingen van komen (in verhouding tot Octavia's)...

R@y

Nieuw lid
Inderdaad pearl black :)
De initiële levertijd was eerste week april, dus eerder is altijd beter! Gewoon wachten op de goedkeuring bij de rdw, en dan ophalen!

Kan niet wachten :)

Jstruijk

Senior Member
Dan is dat dus waarschijnlijk wat bij mij ook gebeurt is. Onze auto is van productieweek 17 naar week 8 geschoven.

mvneerbos

Senior Member
Vandaag mijn auto op mogen halen bij de dealer. Goede uitleg, zelf goed opgelet of alles aanwezig was en binnen een goed half uur kon ik op weg!
Tot nu toe bevalt ie supergoed!! :D

esysu7yb.jpg

7e7esuru.jpg

y3ymahet.jpg

leon-cupra

Forumguru
Gisteren onze nieuwe O3 besteld. Verwachte levertermijn 8 weken. Gaan 8 lange weken worden :( Hopelijk komt hij sneller dan verwacht.

Frenk21

Forumguru
Mn dealer heeft desgevraagd van PON vernomen, die ze het hebben laten navragen bij de fabriek, dat Metal Grey bijna per auto gekeken moet worden of hij gemaakt kan worden of niet, helemaal afhankelijk van de lak die maar mondjesmaat beschikbaar zou zijn.

Er schijnen al tig auto's in productie naar voren gehaald te zijn om geproduceerd te worden in slots waar eigenlijk een Metal Grey in gebouwd zou worden.

Ik denk dan: waarom niet een paar 1000 liter weghalen bij de Superb lijn, want ik kan me niet voorstellen dat daar zoveel bestellingen van komen (in verhouding tot Octavia's)...
Mij gaven ze als reden dat er problemen waren met de leveringen van de DSG. Over een tekort aan lak is mij niets verteld. Ik sta op dit moment op produktie week 12, leveren week15. Maar dat is uiteraard weer onder voorbehoud.

svdm

Senior Member
Heb het idee dat de reden van het feit dat die 14% Combi's (en Hatchbacks) opeens nu toch al worden uitgeleverd (ipv pas in maart/april) is dat dit allemaal al lang zo gepland was, maar dat ze wilden voorkomen dat teveel mensen hun 14% hatchback bestellingen van 2013 op het laatste moment zouden annuleren.

Immers, als ik had geweten dat ik slechts maar een ruime maand (5 weken) langer zou moeten wachten op de levering van de 14% Combi-versie (of Hatchback), dan had ik daar hoogstwaarschijnlijk voor gekozen.

Overigens ben ik dik tevreden met mijn 2013 Hatchback Greenline hoor! Maar een beetje zuur is het wel...

#dubbeltjeopeersterang, ik weet het! :-|

Wel bijzonder dat op het moment van mijn bestelling er nog geen sprake was van een 14%combi, en dat voordat mijn auto is geleverd de eerste uit te leveren 14%combi's al bij de dealers staan. #ofbenikgewoonjaloers

jellemeer79

Actief lid
Wel bijzonder dat op het moment van mijn bestelling er nog geen sprake was van een 14%combi, en dat voordat mijn auto is geleverd de eerste uit te leveren 14%combi's al bij de dealers staan. #ofbenikgewoonjaloers

Zekers maar jij had nog makkelijk je bestelling kunnen wijzigen echter dan was je wel je Pano dak en dynamic pakket kwijt geweest.

Zekers maar jij had nog makkelijk je bestelling kunnen wijzigen echter dan was je wel je Pano dak en dynamic pakket kwijt geweest.

Ik had daarom ook niet willen wijzigen, wilde perse het panoramadak. Wel naar geïnformeerd maar ook bij LM leken geen mogelijkheden om bestelling te wijzigen. Het gaat mij niet om 14 of 20%, maar om het moment van bestellen vs uitlevering. Ik mis de lijn hierin.

hchpwp

Actief lid
Skoda Octavia Combi 1.4 TSI Greentech Eleg Bussline DSG 5D 103kW kleur Candy White uni.
DAB ; Lichtmetalen velgen 18 inch Golus ; Panoramisch glazen schuif-/kanteldakdak ; Winterbanden ; Lederen bekleding ; Elek.bedienbare achterklep ; Dynamic pakket.
Lederen bekleding wordt achteraf ingebouwd kleur Mustang Brown.

Verwachte leverdatum 16 april.

stradje

Actief lid
Levering komende dinsdag gaat gewoon door en kennelijk is het typegoedkeuringsprobleempje opgelost. Ik had ook nog geïnformeerd naar achteraf inbouw van de variabele laadvloer. 430 Euro! Dat is me toch wat te gortig.

Torica

Lid
Hij staat bij de dealer. Ik hoop hem volgende week in ontvangst te mogen nemen zodat hij mee kan tijdens een lang weekendje weg. Dan hoef gelukkig niet met die Megane die ik moet rijden omdat de Superb al enkele maanden geleden ingeleverd is. (Wie zei ook al weer dat die Renaults zo comfortabel waren? Ik kom er elke dag gebroken uit)
IMG-20140131-00243.jpg IMG-20140131-00245.jpg

Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan