Wanneer krijg jij je nieuwe Octavia III combi geleverd?

LMutsaers

Nieuw lid
20%? Heb je DSG?
Yep DSG , vergeten... is geen optie, ik "moet" een automaat rijden (medische aanbeveling).

Anders had ik vanwege financiele redenen toch wel voor de 14% versie gekozen.

Vrouwen meer dan 1 kind... tja we zullen het zien, de komende 4 jaar is dit mijn auto daarna zien we wel weer. Tegen die tijd kan het zomaar zijn dat er 10 nieuwe automerken zijn of 10 minder... is nog zo ver in de toekomst.

stradje

Actief lid
YES! Vandaag door de dealer gebeld dat mijn Capuchino beige Greenline Businessline binnen is. Komende dinsdag ophalen! Spannend. Het verlengstuk van de spoiler schijnt idd zwart te zijn. "Maar het ziet er niet goedkoop uit." Daar word ik dan ietsje minder blij van. Maar we kunnen er toch niets aan veranderen. En laten we eerlijk zijn, met al die fiscale voordelen voelt het toch ook een beetje als "zwartrijden".

stradje

Actief lid
Ach genoeg bedrijven die hem voor een 100 eurie in de juiste kleur spuiten hoor !
Eerst maar eens kijken hoe het uitziet. Ik ben ook weer niet zo extreem Pietje Precies. Ik ben wel benieuwd of die variabele vloer er nu wel of niet in zit. Ik hoor een beetje wisselende berichten.

Heeft iemand hier die paraplubak als accessoire genomen? Loont het de moeite en wat kost die?

EdK

Forumguru
@henriz natuurlijk kan dat wel, erg simpel hoor.
Hoeveel dakrailen zijn er niet gewoon soewart op de mooiste kleuren wagens.
Dus waarom zo'n spoilertje dan ook niet, en ach merendeel van de tijd zit je er toch met je rug naar toe.

Heeft iemand hier die paraplubak als accessoire genomen? Loont het de moeite en wat kost die?[/quote]
Zat bij mij in het bagagepakket. Leuk ding maar geen must. Aangezien de buggy vrijwel standaard in de auto ligt heb ik de plubak eruit gehaald, anders past de buggy er niet onder en houd ik te weinig ruimte over....

Tiesos

Nieuw lid
Als het goed is krijg ik op 28 februari mijn Skoda O3 Combi
Specs :
1.4 TSI (140 pk, 20% bijtelling, ja leasebak)
Topaz Brown
Beige interieur
Sunset
Panoramadak
Verwarmde achterbank
Leer/Alcantara

Ik vrees alleen dat het gelijk mijn laatste skoda wordt, bij het bestellen wat problemen met dealer... en ook geen gehoor gekregen bij skoda NL/PON dus op dit manier hoeft het van mij niet.
Welke problemen?

Oogje

Senior Member
Het was natuurlijk wishful thinking, het vast blijven houden aan de definitief opgegeven productiedatum in week 5, want deze week kwam het bericht dat er toch een wijziging in deze vermeend vaststaande datum is aangebracht. En wel naar week 12....

Nu dan toch maar eens geinformeerd of ik wellicht voorrang kan krijgen als ik een andere kleur kies. Ik vind 6 maanden wachten eigenlijk voldoende, maar daar zouden nu dus nog 2 maanden bij gaan komen...
En als dat niet kan, dan denk ik dat ik via de leasemij maar eens een zoekopdracht geef naar een voorraadauto. De pest is alleen dat er zo weinig auto's staan met EBL, 2.0 TDI, dynamic, sunset en pano dak. Ik wil in ieder geval die opties. Velgen en leer kunnen altijd achteraf.

Oogje

Senior Member
nou, dan zou ik die 7 weken nog even wachten. Wellicht dat je met dealer afspreekt dat je ter compensatie wat accessoires uit mag zoeken...
7 weken extra wachten (dat zou de standaard levertijd moeten zijn...) brengt mn wachttijd in totaal naar 9 maanden!! En het betekent dat ik nog 2 maanden extra in die verdomde Megane moet rijden die ze me als voorloper gegeven hebben, want mn Avensis is al een paar maanden (!) uit de lease gehaald.

Heck, als ik m nu nieuw bestel, dan zou ik m maar een week of 2 later krijgen. Dat vind ik ronduit belachelijk. Ik ga bij de leasemij sowieso maar eens vragen wat een V60 D4 summum in de lease kost. Die is inmiddels ook 20% bijtelling en niet veel duurder dan de Octavia die ik samengesteld had. Scheelt me maandelijks maar een paar tientjes.

timg

Lid
Gisteren mijn blauwe pijl gaan ophalen :) Heel plezierige en vooral grote wagen. Pas er met mijn 2m goed in. Pano-dak is een heel mooi extra en ACA vind ik schitterend!!

Schrok me gisteren wel rot toen ik het contact uitzette...hels lawaai en een verbrandde geur kwam er uit de wagen. Duurde 5min eer hij terug stil was. (had hier op het forum ook precies al eens iets van gelezen...even verder zoeken)

R@y

Nieuw lid
Vandaag contact gehad met de dealer. Mijn combi greenline business staat bij de pon/dealer...hebben ze geen type goedkeuring om een kenteken aan te vragen voor het nieuwe model...uitlevering schuift hierdoor op...1 tot2 weken :(

Hier hebben andere ook last van, denk ik? Op 16 december besteld, dus de levertijd op zich gaat wel snel!

Jstruijk

Senior Member
Vandaag te horen gekregen dat onze auto niet in week 18 maar in week 9 verwacht gaat worden.
Dealer: "Wij moeten als dealer onze "pijplijn" gevuld houden door auto's in bestelling te zetten.

Jou auto was zo'n auto die al in bestelling stond. Nu hebben we alleen aangegeven bij de importeur dat de functies op die auto moeten worden aangepast naar jou wensen. Het voordeel is dat de auto eerder komt dan gepland."

Een andere auto was geannuleerd waarschijnlijk en die auto hebben ze dus veranderd naar onze specs.

intruder1400

Actief lid
Heb gisteren de dealer gebeld die even in het systeem naar de status van mijn auto heeft gekeken: De auto is gebouwd, moet nog voor controle. Hij verwacht de auto over een week hier te hebben, dan heeft hij nog een dag of vier nodig. Als met al, ruim gerekend, nog twee weken wachten.... Voor het eerst dat ik kan zeggen dat ik blij ben dat de tijd voorbij vliegt!!

Hopelijk dan geen vertraging bij de RWD waaraan de vorige post refereert.

Bovenaan Onderaan