Wanneer krijg jij je nieuwe Octavia III combi geleverd?

rtwee

Senior Member
Een beste strijkplank die spoiler.... hij is een keer zo lang als de standaar die geleverd wordt op Ambition of Elegance...

Maandag kan ik hem eindelijk ophalen!

Foto-MGVV4P8G-D.jpg

Foto-AWEY3SJO-D.jpg

Foto-3SCQELFX-D.jpg

Eindelijk nu de Octavia gezien in Moon white. Deze heb ik ook besteld. Heel erg mooi!

Volgens mij valt dat erg mee... Hij ligt strakker op de weg en stuurt strakker. Ik wil die van mij ook heeeeel graag verlagen, alleen vinden mijn baas en de LM dat ee slecht idee. Bah!

Jstruijk

Senior Member
Verlagen of niet, tsja dat is echt persoonlijke voorkeur. Ik heb tot nu toe al mijn auto's verlaagd. Niet extreem, maar wel zodat dat voor mij irritante zwalkende/rollende gevoel weg is. Bij mijn passat's heb ik de Eibach veren en daarna de Koni Sportkit gemonteerd en bij mijn huidige Audi heb ik het standaard onderstel vervangen door de s-line variant.
Juist bij veel snelweg KMs zou ik het zeker overwegen. Als je het bij een subtiele verlaging houd dan rijdt het zeker erg fijn op de snelweg. Lekker strak en zeker niet stuiterig. Bochtige op- en afritten evenals schijfvlakken rijdt je met veel meer vertrouwen doordat je niet meer het gevoel hebt dat de auto wil gaan rollen.
Zelfs mijn vrouw vind het een vooruitgang tov de standaard setup ;)
Het is iig onze ervaring, maar nogmaals verlagen of niet is iets wat je fijn moet vinden. Er zijn immers ook mensen die een Citroen fijn vinden rijden :facepalm: Voor mij is dat helemaal een auto waarbij je totaal 0 gevoel hebt met de weg en je echt het gevoel hebt in een boot te rijden. Andere omschrijven dat juist weer als extreem comfortabel.

Maar ff ontopic, ben benieuwd of onze bestelde greenline combi nu ook eerder komt dan week 18 aangezien de eerste inmiddels geleverd zijn en dat volgens mij eerder is dan vooraf verwacht...

henriz

Forumguru
Er zijn immers ook mensen die een Citroen fijn vinden rijden :facepalm: Voor mij is dat helemaal een auto waarbij je totaal 0 gevoel hebt met de weg en je echt het gevoel hebt in een boot te rijden. Andere omschrijven dat juist weer als extreem comfortabel.
Ik bijvoorbeeld. :)
De meest comfortabele auto die ik ooit heb gereden was de Citroen BX van mijn vader. Hoewel rijden.. varen is een betere bewoording. Of vliegen. De BX zweefde als een vliegend tapijt boven de weg. Onderuit gezakt in de zachtste stoel, nee fauteuil, die ik tot nu toe ben tegen gekomen, nodigde uit tot het lezen van een goed boek bij een kopje thee. Helaas moest je wel op de weg letten. Kinderkopjes, een gat in de weg? Alle wegen waren gemaakt van het gladste asfalt.

Tja, toen hadden Citroens nog hydraulische veren. Tegenwoordig hebben ze gewone stalen veren en rijden ze dus net zo als auto's van andere merken.
Citroen-BX-16-TRS-Aut-1990.jpg

LMutsaers

Nieuw lid
Als het goed is krijg ik op 28 februari mijn Skoda O3 Combi
Specs :
1.4 TSI (140 pk, 20% bijtelling, ja leasebak)
Topaz Brown
Beige interieur
Sunset
Panoramadak
Verwarmde achterbank
Leer/Alcantara

Ik vrees alleen dat het gelijk mijn laatste skoda wordt, bij het bestellen wat problemen met dealer... en ook geen gehoor gekregen bij skoda NL/PON dus op dit manier hoeft het van mij niet.

Als het goed is krijg ik op 28 februari mijn Skoda O3 Combi
Specs :
1.4 TSI (140 pk, 20% bijtelling, ja leasebak)
Topaz Brown
Beige interieur
Sunset
Panoramadak
Verwarmde achterbank
Leer/Alcantara

Ik vrees alleen dat het gelijk mijn laatste skoda wordt, bij het bestellen wat problemen met dealer... en ook geen gehoor gekregen bij skoda NL/PON dus op dit manier hoeft het van mij niet.
20%? Heb je DSG?

Bovenaan Onderaan