Wanneer krijg jij je nieuwe Octavia III combi geleverd?

Oogje

Senior Member
Jeetje hebben ze daar een hele week voor nodig ?
Normaal bouwen ze die in een enkele dag hoor.
Da's die Deutsche or English inslag in mijn bericht. In eine Woche / In a week. Ik had beter 'binnen' of 'over' neergezet. :lezen:

• Leuk
Waarderingen: EdK

Oogje

Senior Member
Zonder reacties blijft het op een forum toch bijzonder stil ;)
Overigens ben ik een volbloed Hollander. Alleen zakelijk vrij veel met Engels en Duits in de weer.

rtwee

Senior Member
Zojuist bij Zwolle op de A28 een vrachtwagen vol met Octavia 3 GREENLINE Combi's (en een VW Up) ingehaald. Ze zijn dus allang geproduceerd in tegenstelling tot wat ik hier veel heb gelezen pas in april.

Heb nog een aantal foto's maar die waren te groot om hier te uploaden. Alle O3C waren zwart. De truck reed richting het Noorden

Bijlagen

• image.jpg
    image.jpg
    1,9 MB · Weergaven: 128
  • image.jpg
    image.jpg
    1,5 MB · Weergaven: 125

jellemeer79

Actief lid
@rtwee dank je wel voor de foto's - de Skoda Combi Greenline zou vanaf February geproduceerd worden, kennelijk is dat 1 a 2 weken eerder begonnen. Wat ik wel zie is dat alle autos Black Magic lak hebben.

Ferry maar ook ik hebben de probleem kleur Metal Grey wat een restrictie is. Denk ook dat Skoda VEEL bestellingen voor de Combi Greenline hebben gehad en dus een achterstand heeft weg te werken.

Mijn Combi Greenline is 22 November besteld bij de fabriek en huidige prdwk is 11.

Jstruijk

Senior Member
@rtwee Heb je toevallig een foto waar de dakspoiler duidelijk zichtbaar is? Ik heb begrepen dat de combi greenline uitvoeringen een aangepaste spoiler hebben om de uitstootnorm te kunnen halen. Onze dealer wist mij te vertellen dat hij afwijkend zal zijn, maar hoe hij eruit zou zien werd pas duidelijk zodra de eerste geleverd werden.

Desperado

Forumguru
Misschien wel een bestelling van een fleetowner?? Allemaal hetzelfde en dezelfde kleur, zou me niets verbazen als ze voor 1 klant zijn.

Vanmiddag de dealer gesproken, mijn auto wordt/is deze week geproduceerd. Volgens de dealer kon het nog wel 3-4 weken duren voor de auto wordt geleverd. Exacte levering is afhankelijk van het moment waarop transport naar Nederland plaats vindt, PON heeft/kan daarna 10 werkdagen de tijd nemen voor importzaken, daarna transport naar dealer, drie werkdagen op naam zetten etc.

Wat is jullie ervaring, ik ben benieuwd hoeveel tijd er gemiddeld tussen productie en levering zit (kan misschien een poll van gemaakt worden door moderater?)? En wat is dan de reden (leer inbouw, aftermarket accessoires etc.)

R@y

Nieuw lid
Ik lees al een tijdje mee, maar nooit gereageerd. Dit forum heeft me wel geholpen met de optiekeuze. In december een greenline BL besteld in black magic pearl. Deze zou medio april pas geleverd worden volgens de LM, mede door de productiestart in februari. Vanochtend de dealer gesproken, hij was al onderweg! Volgende week wordt een afleverafspraak gemaakt! De dealer zit in noord Brabant, dus a28 is uit de richting...

Dus de Tsjechen zijn inderdaad al begonnen met de 14% 2014 GL BL!

Ik lees al een tijdje mee, maar nooit gereageerd. Dit forum heeft me wel geholpen met de optiekeuze. In december een greenline BL besteld in black magic pearl. Deze zou medio april pas geleverd worden volgens de LM, mede door de productiestart in februari. Vanochtend de dealer gesproken, hij was al onderweg! Volgende week wordt een afleverafspraak gemaakt! De dealer zit in noord Brabant, dus a28 is uit de richting...

Dus de Tsjechen zijn inderdaad al begonnen met de 14% 2014 GL BL!

Dan staat die waarschijnlijk op bovenstaande foto's !!! Of heb je geen combi?

rtwee

Senior Member
Bij deze dan nog 2 andere foto's die ik, nu ik thuis ben, wat kleiner heb kunnen maken zodat ze geaccepteerd worden op het forum. De spoiler was iets wat me DIRECT opviel bij de combi's! Deze is inderdaad langer dan de standaard spoilers... heb me er, na wat nadenken, wel wat over lopen opwinden omdat ik rondrij met een dynamic pakket zonder de beloofde spoiler..... Nou ja, niet zeuren, het is een prachtwagen en inderdaad; de 14% combi's zullen snel op de weg te vinden zijn.

Bijlagen

• Photo 23-01-14 14 46 46.jpg
    Photo 23-01-14 14 46 46.jpg
    167,4 KB · Weergaven: 113
  • Photo 23-01-14 14 46 45.jpg
    Photo 23-01-14 14 46 45.jpg
    170,3 KB · Weergaven: 292

Jstruijk

Senior Member
Hmm, mooi. Ik vind een dergelijke spoiler altijd een mooie toevoeging en de auto lijkt daardoor een stuk sportiever. En dat mijn greenline combi dus een dergelijke spoiler "krijgt" is mooi meegenomen.

Het was niet toevallig een trailer vol RSen? ;)

De spoiler was iets wat me DIRECT opviel bij de combi's! Deze is inderdaad langer dan de standaard spoilers...

Vreemd die spoiler, in de hele prijslijst van de Greenline Combi wordt niet gesproken over een andere spoiler, ook is er géén pakket waarin de spoiler zit....

Bovenaan Onderaan