En wat doen ze dan met de vrijkomende fabrieks-meuk? Doorstoten naar de kwikfitters-aanbiedingen of zo?[...] In principe worden ze bij Pon allemaal op Continental geplaatst. ( Pon is namelijk importeur van dit merk ) Bij grote drukte in aanvoer kunnen ze dat niet allemaal bijsloffen en gaan ze ook weleens onveranderd naar de dealer.
Waarom?Ik heb er continental onder liggen, had ook liever dunlop gehad maar daar was helaas weinig keus in...waneer ze op zijn ga ik ook zeker voor dunlop.
Heb je er nu al plankgas mee gereden? Is inrijden dan echt niet meer nodig anno 2013? Ben wel benieuwd hoe je een diesel het beste kunt inrijden tegenwoordig. Heeft v/d Brug nog tips gegeven hieromtrent?zal even een eigen topic maken over de Octavia, heb hem dus donderdag avond opgehaald uit Heerenveen ben toen naar huis gereden. Die vrijdag naar het werk gereden (Roden - Wilp, bij deventer) toen doorgereden naar naar Duitsland (Haselunne, bij Meppen) via de A1 en A31 en zaterdag weer van Duitsland naar huis via de A37 en A28. dus aardig wat kilometertjes er alweer op zitten. Wat me opvalt aan de Octavia is dat hij stiller is dan mijn " oude" Superb, dat ik de bouwkwaliteit van de auto erg goed vind, hij rijd lekker en mijn ogen twinkelen nog steeds als ik erin stap. Er zitten Dunlop supersport banden onder en de rol geluiden van de auto vallen mee. ik hoor ook geen piepje of kraakje als ik over klinkers rij. En op de teller haalt hij de 200km/u. Tot nu toe ben ik meer dan tevreden met de Octavia.
Beter wil ik niet zeggen, maar zoals hierboven beschreven een zeer goede grip en zeer stil...continental vind ik toch net wat meer hoorbaar...het zal zijn wat je gewend bent denk ik.Waarom?
Dunlops beter?
@Paulus474 & Altos, Continental Sportcontact 5 is een heel goede band, maar idd iets meer aanwezig qua geluid, Dunlops zijn best ok, maar wil je echt een top band zou ik voor Michelin Pilot Supersport gaan, een betere band heb ik nog nooit onder mijn auto gehad, het kleeft aan de weg, ultieme grip en lekker stil
zal even een eigen topic maken over de Octavia, heb hem dus donderdag avond opgehaald uit Heerenveen ben toen naar huis gereden. Die vrijdag naar het werk gereden (Roden - Wilp, bij deventer) toen doorgereden naar naar Duitsland (Haselunne, bij Meppen) via de A1 en A31 en zaterdag weer van Duitsland naar huis via de A37 en A28. dus aardig wat kilometertjes er alweer op zitten. Wat me opvalt aan de Octavia is dat hij stiller is dan mijn " oude" Superb, dat ik de bouwkwaliteit van de auto erg goed vind, hij rijd lekker en mijn ogen twinkelen nog steeds als ik erin stap. Er zitten Dunlop supersport banden onder en de rol geluiden van de auto vallen mee. ik hoor ook geen piepje of kraakje als ik over klinkers rij. En op de teller haalt hij de 200km/u. Tot nu toe ben ik meer dan tevreden met de Octavia.