Wanneer krijg jij je nieuwe Octavia III combi geleverd?

goromo

Nieuw lid
Vandaag ook de bestelling geplaatst.

De octavia combi Ambition bsln Platin Grey.
Opties: Sunset - 17" Teron - Chromen raamomlijsting.

Eerste prognose is week 42.

Dennis Nijholt

Forumguru
zal even een eigen topic maken over de Octavia, heb hem dus donderdag avond opgehaald uit Heerenveen ben toen naar huis gereden. Die vrijdag naar het werk gereden (Roden - Wilp, bij deventer) toen doorgereden naar naar Duitsland (Haselunne, bij Meppen) via de A1 en A31 en zaterdag weer van Duitsland naar huis via de A37 en A28. dus aardig wat kilometertjes er alweer op zitten. Wat me opvalt aan de Octavia is dat hij stiller is dan mijn " oude" Superb, dat ik de bouwkwaliteit van de auto erg goed vind, hij rijd lekker en mijn ogen twinkelen nog steeds als ik erin stap. Er zitten Dunlop supersport banden onder en de rol geluiden van de auto vallen mee. ik hoor ook geen piepje of kraakje als ik over klinkers rij. En op de teller haalt hij de 200km/u. Tot nu toe ben ik meer dan tevreden met de Octavia.

paulus474

Senior Member
Raar dat jij Dunlop banden eronder hebt liggen, en ik Michelin.
Dacht dat ze wel allemaal dezelfde banden eronder zouden leggen?

Altos

Banned
Ik heb er continental onder liggen, had ook liever dunlop gehad maar daar was helaas weinig keus in...waneer ze op zijn ga ik ook zeker voor dunlop.

Herman Janssens

Senior Member
De banden die er af-fabriek onder komen, hangen af van het lot dat Skoda het prijsgunstigst en prijs-kwaliteit in acht genomen, op het moment van de assemblagekan op de kop tikken, volgens mijn dealer. Daarom dat het van Octavia tot Octavia kan verschillen. Maar het zijn naar het schijnt altijd Dunlops, Continentals, Michelins, Bridgestones of Pirelli's. Iemand een ander merk opliggen?

Anjo

Nieuw lid
Naar ik van de dealer heb gehoord, komen de auto's met verschillende banden binnen. In principe worden ze bij Pon allemaal op Continental geplaatst. ( Pon is namelijk importeur van dit merk ) Bij grote drukte in aanvoer kunnen ze dat niet allemaal bijsloffen en gaan ze ook weleens onveranderd naar de dealer.

Joske

Forumguru
Mijn O2 (België) kwam fabrieksaf met Continental's
Mijn F1 kwam fabrieksaf (2006) met Pirelli's

En bij VW is blijkbaar Hankook enorm in trek bij aflevering van nieuwe wagens..

Dus ik denk dat de uitleg van Herman wel plausibel is.

Canon-Eye

Forumguru
[...] In principe worden ze bij Pon allemaal op Continental geplaatst. ( Pon is namelijk importeur van dit merk ) Bij grote drukte in aanvoer kunnen ze dat niet allemaal bijsloffen en gaan ze ook weleens onveranderd naar de dealer.
En wat doen ze dan met de vrijkomende fabrieks-meuk? Doorstoten naar de kwikfitters-aanbiedingen of zo?

Dennis Nijholt

Forumguru
Ik heb vrijwel altijd Dunlops als ik ze verving onder de auto's gehad, het was inderdaad toeval dat de O3C ook dunlops heeft, maar viel me gelijk op de verkoper van de dealer was ook verbaasd dat het dunlops waren. Onder de BMW's lagen runflats...lekker stug en oncomfortabel (wel van michelin), als die toen aan vervanging toe waren deed ik er altijd dunlops onder. Ik weet niet vind het wel een goede band met weinig roll geluiden en plakken lekker aan de weg..wel een nadeel van Dunlops zijn dat de relatief snel op zijn en ook relatief duur.

Joske

Forumguru
tjah, lekker plakken op de baan wil meestal zeggen dat het een zachte compound is, welke dan ook weer sneller slijten ;)

zal even een eigen topic maken over de Octavia, heb hem dus donderdag avond opgehaald uit Heerenveen ben toen naar huis gereden. Die vrijdag naar het werk gereden (Roden - Wilp, bij deventer) toen doorgereden naar naar Duitsland (Haselunne, bij Meppen) via de A1 en A31 en zaterdag weer van Duitsland naar huis via de A37 en A28. dus aardig wat kilometertjes er alweer op zitten. Wat me opvalt aan de Octavia is dat hij stiller is dan mijn " oude" Superb, dat ik de bouwkwaliteit van de auto erg goed vind, hij rijd lekker en mijn ogen twinkelen nog steeds als ik erin stap. Er zitten Dunlop supersport banden onder en de rol geluiden van de auto vallen mee. ik hoor ook geen piepje of kraakje als ik over klinkers rij. En op de teller haalt hij de 200km/u. Tot nu toe ben ik meer dan tevreden met de Octavia.
Heb je er nu al plankgas mee gereden? Is inrijden dan echt niet meer nodig anno 2013? Ben wel benieuwd hoe je een diesel het beste kunt inrijden tegenwoordig. Heeft v/d Brug nog tips gegeven hieromtrent?

Gezien de titel van de topic: Helaas wederom een tegenvaller. In week 18 mijn OCIII besteld met verwachte leverweek week 28. Helaas vertraging vanwege het Dynamic pakket dus nieuwe leverdatum week 40. Na contact met de dealer is de verwachte productiedatum nu week 40 en verwachte leverdatum week 43. Niet normaal meer......!

CDK

Forumguru
@Paulus474 & Altos, Continental Sportcontact 5 is een heel goede band, maar idd iets meer aanwezig qua geluid, Dunlops zijn best ok, maar wil je echt een top band zou ik voor Michelin Pilot Supersport gaan, een betere band heb ik nog nooit onder mijn auto gehad, het kleeft aan de weg, ultieme grip en lekker stil

Altos

Banned
@Paulus474 & Altos, Continental Sportcontact 5 is een heel goede band, maar idd iets meer aanwezig qua geluid, Dunlops zijn best ok, maar wil je echt een top band zou ik voor Michelin Pilot Supersport gaan, een betere band heb ik nog nooit onder mijn auto gehad, het kleeft aan de weg, ultieme grip en lekker stil

Bedankt voor de tip Corné, ik zal tzt eens kijken wat er allemaal mogelijk is op dat moment.:thumbsup:

• Leuk
Waarderingen: CDK

VR46

Lid

VR46

Lid
Hoe bevallen de 18 inch velgen? Wordt de auto niet te hobbelig? Ik laat mijn Octavia ook nog verlegen en ben heel benieuwd naar de verscillende ervaringen. Ik heb alleen proefgereden in een standaard BE met 17inch velgen

Bovenaan Onderaan