Wanneer krijg jij je nieuwe Octavia III combi geleverd?

Artbij

Senior Member
Misschien even alle posts lezen ;)? Is onderdeel van de green line uitvoering dus geen accessoire maar een standaard onderdeel dat nu niet meer geleverd wordt.

Als je hem nu toevoegd wordt het anders...

serum

Forumguru
Als je hem nu toevoegt zou het een accessoire zijn en niet meetellen in je bijtellng. Net als leer.

Ik zou er niet mee akkoord gaan als er geen sportonderstel onder zit. Aangezien het een simpel achteraf accessoire is zie ik geen probleem waarom de dealer je niet tegemoet zou komen. Tenzij het je niet interesseert natuurlijk.

Wie denken ze bij skoda wel niet dat ze zijn? doodleuk opties laten vervallen. (voetganger veilige motorkap, front assist, kessy op een aantal modellen en nu het sportonderstel op een greenline)

Kiekerjan

Forumguru
Je merkt het vlot genoeg.

Als je stijgbeugels nodig hebt bij het plaats nemen achter het stuur zijn of de transportblokken niet verwijderd of is het sportonderstel manco.

:maakmegek:

Maar ff serieus, anderhalve centimeter is nou niet echt goed zichtbaar. Wordt dus toch ff nameten.

Als ik vermoed van niet, even voorzichtig aan de dealert vragen of er een sportonderstel op zit. En als hij volmondig ja zegt, even doorvragen..

Nog maar 1 nachtje....

serum

Forumguru
Gezien de paddentrek. Drentse padden herkennen het in een oogopslag. Als je er een Drentse pad naast zet en die zegt 'lilluk, lilluk" dan heb je geen sportonderstel. Audiofragment moet ik je even schuldig blijven. Geloof mij; die beestjes hebben er kijk op.

CDK

Forumguru
ik zou ook niet blij zijn met wijzigingen na m'n bestelling en proberen verhaal te halen, maar in de kleine lettertjes van het koopcontract staat wel dat Skoda dit zonder kennisgeving of compensatie mag wijzigen....... helaas ;)

Jstruijk

Senior Member
Heb toevallig een week of 3 geleden nog het volgende gevraagd aan mijn dealer:
"Klein vraagje nog. Kunnen wij er vanuit gaan dat de bestelling geleverd wordt met opties zoals beschreven staan in de prijslijst van 1 januari? Er staat namelijk op de folder vermeld dat de importeur zaken kan wijzigen zonder opgaaf van reden en zonder overleg. Is natuurlijk wel een beetje raar dat je evt op die manier een auto geleverd kan krijgen, niet zoals besteld.

Het is wellicht een beetje doemdenken, echter eenzelfde situatie hebben wij bij een eerdere bestelling ook meegemaakt en dat heeft veel ellende veroorzaakt achteraf.
"

Ik kreeg het volgende antwoord en daar ga ik de beste man toch even mee confronteren mocht onze nieuwe octavia volgende week geleverd worden zonder sportonderstel:
"Ja, alleen kan het zijn dat de fabriek kleine veranderingen doorvoert zoals bijvoorbeeld een greep of knopje net iets anders gemaakt (modificatie)
Natuurlijk krijg je verder de auto zoals je besteld hebt.
"

Of we er iets mee opschieten betwijfel ik, maar goed, we wachten het af. Levering ergens volgende week...

• Leuk
Waarderingen: CDK

Jstruijk

Senior Member
Tsja, ik heb het altijd al een vreemde en vervelende passage gevonden in die voorwaarden. Eigenlijk te gek dat zij zomaar een bestelling van een klant, die daar voor betaald, zomaar eenzijdig kunnen veranderen zonder de klant hier van op de hoogte te stellen. Je komt er echt pas achter op het moment je de sleutels krijgt overhandigd.

Alsof ik een TV van 50" bestel en de verkoper komt met een 30" TV aanzetten. "De 50" was op/heeft productie problemen/whatever dus hier heeft u een 30". Veel plezier ermee en niet zeuren want op de deur hangt een briefje dat ik mag leveren waar ik zelf zin in heb en u ging hiermee akkoord op het moment u binnenstapte."
;)

CDK

Forumguru
in geval dat er geen standaard verlaging op de greenline zou zitten zou ik daar wel op aandringen ja :) rijd bovendien ook stukken beter met Eibachs heb je een win-win situatie ;)

Jstruijk

Senior Member
@intruder1400 Kijk eens in je instructieboekje. Daar zit waarschijnlijk op de eerste pagina ofzo een sticker in met codes. Vul die codes eens in op de volgende website, wellicht wordt je daar wat wijzer van: http://igorweb.org/equidec/

Of de codes van deze nieuwe auto's daar al te vinden zijn weet ik niet, maar het is het proberen waard. Die codes vertellen precies wat er gemonteerd zit op en in je auto.

Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan