Wanneer krijg jij je nieuwe Octavia III combi geleverd?

seerd

Lid
Hallo allemaal,
Mijn naam is Seerd en heb sinds gisteren een Octavia.
Ik kom uit drachten en ben 34 jaren oud.

Mijn auto besteld op 24 december en gisteren gekregen.

Greenline business line combi.
Zwart pearl
Diverse accessoires.
Zwarte dak strip.
Zwarte instap lijsten.
Zwarte rand op voor bumper.
Spoiler op dakrand
.
Sunset is niet goed besteld dus komt nog net als de 18 inch mat zwart turini velgen.

Nu eerst op 16 oem lichtmetaal.

Dealer heeft thule trekhaak er op gezet om gang er in te house .

evanc

Nieuw lid
Hallo allemaal,
Ik heb een Greentech Combi EBL 1.6tdi Metal grey in bestelling.
Deze is op 30 November besteld en tot op vandaag staat er nog geen productiedatum op.
Ben reeds meerdere malen bij de dealer geweest maar hij weet het ook niet.
Is dat normaal?........ Het lijkt erop dat alle 14% auto's voorrang krijgen.

Tom RS

Forumguru
Welkom.
Ik zou zeggen, ga er eens voor zitten en lees dit topic eens na, je zal er niet blijer van worden maar je zal zien dat je niet de enige bent en dat het nog veel erger kan (spijtig genoeg).

Oogje

Senior Member
Hallo allemaal,
Ik heb een Greentech Combi EBL 1.6tdi Metal grey in bestelling.
Deze is op 30 November besteld en tot op vandaag staat er nog geen productiedatum op.
Ben reeds meerdere malen bij de dealer geweest maar hij weet het ook niet.
Is dat normaal?........ Het lijkt erop dat alle 14% auto's voorrang krijgen.
De mijne is 4 maanden eerder besteld en ik heb m ook nog niet.

serum

Forumguru
Wat wil het zeggen als het chassisnummer bekend is? is hij dan gebouwd? Ik krijg een tamelijk cryptische respons van mijn dealer.

jfk104

Actief lid
4 maanden vind ik een normale levertijd... (12-16 weken)

Begrijp me goed ik gun ieder een snelle levering maar het is niet uit te leggen aan mensen die al sinds augustus wachten dat greenliners die besteld zijn in januari al rondrijden....

Dit wordt veroorzaakt door Pon en die speelt de vermeende onschuld...

Jedewe

Forumguru
Op zoon manier, jah dat is echt .... Heb het met me huidige gezien Honda Civic hybrid liep ook op naar 9 maanden, maar ja ik vind 3 maanden echt lang genoeg, gewoon overwerken daar bij Skoda ;)

lugolux78

Forumguru
3 Maanden? Dan had ik precies gisteren mijn auto moeten in ontvangst nemen...:banghead:
Maar wordt waarschijnlijk nog eens 3 maanden wachten... Ach ja...

Jedewe

Forumguru
Tja ik heb 28-02 besteld levering tot nu toe week 27, dus 4 maanden voor een Greenline, het jammere is dat je niks in de hand heb ;)

O3C1.4TSIDSG7

Senior Member
Besteld op 29/01.
Levertijd op bestelbon: midden april.
Gisteren gebeld. Vriendelijke man, hoor. Maar productie ingepland voor week 25 en dus levering pas begin juli.
Hij ging nog eens navragen in "Kortenberg", want dit vond hij toch niet kunnen.
Nou ..... ik ook niet !!!
Maandag maar weer eens aan de telefoon gaan zitten hijgen .....
Man, ik kan niet wachten.

lugolux78

Forumguru
Even het volgende:

Ik heb PON dus gebeld. Zij regelen de productie-share for NL in.
De 1.6 TDI 110pk is een dusdanig succes dat alle andere motoren aan de kant moeten.
April is voor de 1.6 gereserveerd. Daarna, dus vanaf mei wordt de rest geproduceerd.

"We zijn slachtoffer van ons eigen succes" wist de vriendelijke vrouw van Skoda mij te vertellen.
Heb ik geen boodschap aan.
Dus klacht in gediend en social media gebruikt.
Doe dit nu ook allemaal en dan kun je als collectief wellicht druk uitoefnen.
Deel ook graag mijn brief richting PON/Skoda.

jellemeer79

Actief lid
Wat wil het zeggen als het chassisnummer bekend is? is hij dan gebouwd? Ik krijg een tamelijk cryptische respons van mijn dealer.

Ja dan is je auto gebouwd, die van mij ik ook afgelopen donderdag gebouwd en wacht nu op transport. De auto staat in bestelling sinds 22 November dus indien 28 maart geleverd heb ik er 18 weken opgewacht, zeker niet de snelste maar ook niet de traagste levertijd.

Frenk21

Forumguru
Nee jellemeer79, zeker niet de traagste. Mijn RS is besteld 4 oktober en wordt volgende week gebouwd en in week 14 bij de dealer.

Tiesos

Nieuw lid
levering weer uitgesteld! Oktober besteld en uitlevering staat nu gepland op begin juni!!! Reden Pon: te weinig productiecapaciteit voor DSG. Echt balen!!!

Afgelopen vrijdag die van mij op mogen halen, had een vertraging van 4 weken. Hij was besteld half november, productiedatum week 2. Dit klopte precies, week 3 stond trots te glimmen op het parkeerterrein bij Pon en dat heeft hij 8 weken vol gehouden. drukte bij de leer inbouw. Kreeg van de dealer wel een paar lekkere flessen wijn mee en een paar dagen kosteloos een O3 Greenline mogen gebruiken, dat was wel weer netjes.
Rijdt super trouwens.

Bovenaan Onderaan