Wanneer krijg jij je nieuwe Octavia III combi geleverd?

Yeah... ben gister gebeld ik mag mijn Octavia HB (geen combi maar er is geen topic voor de HB dus dan maar hier blij zijn) aankomende vrijdag ophalen... begin december besteld :D

Tom RS

Forumguru
Besteld op 29/01.
Levertijd op bestelbon: midden april.
Gisteren gebeld. Vriendelijke man, hoor. Maar productie ingepland voor week 25 en dus levering pas begin juli.

Compensatie eisen! Je hebt hier in België recht op als de vooraf bepaalde levertermijn op de bon met 25% overschreden wordt. In dit geval dus 12 weken + 25%= 15 weken wat dus neerkomt op de tweede week van mei. Vanaf dan heb je zelfs recht op een vervangwagen (of compensatie). Ik zou zeggen: laat je niet doen! Ik vind dit echt praktijken die niet kunnen, afspraken zijn afspraken.

O3C1.4TSIDSG7

Senior Member
@Tom RS. Dank voor je reactie. Dit geeft me toch een beetje moed. En duidelijkheid over mijn eventuele rechten. Een vervangwagen eisen ligt misschien moeilijk omdat ze mijn oude wagen overnemen? Of wat denk jij? Welke andere vorm van compensatie zie je dan als een mogelijkheid?
Mijn probleem is dat ik eigenlijk van die oude wagen zo snel mogelijk vanaf wil. Bovendien staat die op winterbanden .... ga daar maar eens op staan begin juli.:sterretjes:

Laatst bewerkt:

Tom RS

Forumguru
Of je wel of niet een andere auto binnengeeft is niet belangrijk, dat was bij mij zo ook en ik heb toch voor een maand een splinternieuwe vervangwagen gehad. Let wel op: ze gaan er op alle mogelijke manieren proberen onderuit te geraken, maar ze hebben geen poot om op te staan (kijk het maar eens na in de algemene bepalingen van je contract). Ik heb het ook moeten afdwingen door mijn rechtsbijstand in te schakelen en toen ging plotseling alles vlot.

Joske

Forumguru
klopt als een bus wat @Tom RS hier zegt, alleen is het jammer dat men soms een derde partij moet inschakelen om wat druk te zetten waardoor het ineens allemaal wat vlotter gaat.. Goed je contract lezen, je hebt zobiezo recht op compensatie.

030-NL

Lid
Even het volgende:

Ik heb PON dus gebeld. Zij regelen de productie-share for NL in.
De 1.6 TDI 110pk is een dusdanig succes dat alle andere motoren aan de kant moeten.
April is voor de 1.6 gereserveerd. Daarna, dus vanaf mei wordt de rest geproduceerd.

"We zijn slachtoffer van ons eigen succes" wist de vriendelijke vrouw van Skoda mij te vertellen.
Heb ik geen boodschap aan.
Dus klacht in gediend en social media gebruikt.
Doe dit nu ook allemaal en dan kun je als collectief wellicht druk uitoefnen.
Deel ook graag mijn brief richting PON/Skoda.

Zelf ook even een berichtje op Twitter achtergelaten. Tevens een klacht ingediend bij Pon. Vind een vertraging van 8-10 weken, omdat andere modellen voorrang krijgen niet acceptabel.

lugolux78

Forumguru
@030-NL Zie op twitter dat Skoda jullie gaat bellen, wat is daar uit gekomen?

Mij hebben ze keurig gebeld (n.a.v. Twitter).
Ik werd vrijdag gebeld en zou vandaag terugkoppeling krijgen.
Geen idee of het helpt.
Ik zet zo denk ik maar een topic open met de vertraging.
Kan een ieder zijn vertraging melden!

ertromp

Forumguru
Zo zie je maar weer dat op Twitter snel gereageerd wordt. Veel bedrijven hebben een super hekel aan negatieve berichten op de social media

lugolux78

Forumguru
Zo zie je maar weer dat op Twitter snel gereageerd wordt. Veel bedrijven hebben een super hekel aan negatieve berichten op de social media

Dat is zeker waar.
Maar ja reageren en ageren zijn nog steeds twee woorden die ver weg van elkaar staan in de de dikke Van Dale...

• Leuk
Waarderingen: CDK

RaceVrs

Banned
Heeft iemand eigenlijk een aflever data op de factuur staan? Bij mij staat Z.S.M. En achterop de factuur staat dat je na overschrijden van 3 weken na de opgegeven data lastug mag gaan doen en wat korting zeuren enz enz. Met die z.s.m word het natuurlijk lastig aan te tonen wat mij verteld is.

Bij mij stond er een harde datum 8-7-2013. Uiteindelijk 1-10-2013 geworden. Compensatie??? Ho maar.... Nou ja, het was het wachten wel waard zullen we maar zeggen. Damn wat rijdt die auto lekker!!!! :)

Artbij

Senior Member
Als je een exacte datum hebt kun je idd gaan zeuren. Als je als leverdatum ZSM hebt kun je dat op verschillende manieren uitleggen. ZSM zou kunnen betekenen dat de dealer/importeur er alles aan moet doen om de auto zsm bij jou te krijgen, dus ook andere auto;s uitstellen bijvoorbeeld. Helaas is het lastig om de dealer hieraan te houden en om compensatie te krijgen.

dutchman79

Senior Member
Volgende week woensdag kan ik mijn nieuwe Octavia Combi EBL in Dordrecht gaan ophalen.
Specs:
Skoda Octavia Combi 1.2 TSI Elegance Businessline | Cappuccino Beige Metallic | 18 inch Golus| Sunset | DAB | Hill Hold | neerklapbare passagiersstoel | Elektrische achterklep | Geen type - en merkaanduiding achterklep | reclameloze kentekenplaten

Bovenaan Onderaan