Wanneer krijg jij je nieuwe Octavia III combi geleverd?

hchpwp

Actief lid
Eerst was de planning 16 april, toen werd het week 20 en vervolgens 28 juni van mijn O3 EBL 1.4 tsi dsg combi. Vandaag mijn dealer gebeld, definitieve productie week 21. Verwachte levering eind mei begin juni. Moet nog leer worden ingebouwd.

Configuratie kleur wit, DAB, elektrische achterklep, schuifkantel dak, 18" Golus, dynamic pakket en leer achteraf Mustang Brown.

maxout

Lid
Vandaag een mail aan de dealer gestuurd. Weten (zegt ie) nog steeds geen voorlopige productie datum..... Hopelijk einde van de week meer duidelijkheid aldus de goede man.

Wat een bullshit, ik geloof er geen reet van! Een voorlopige productiedatum is er een week na bestellen al.
Misschien de duimschroeven eens wat meer aandraaien bij je verkoper?

Ik denk dat je straks ineens de mededeling krijgt: "oh, hij is net al bij ons afgeleverd..."

Geloof me, elke dealer kan dit exact volgen.

Artbij

Senior Member
Dealer krijg pas een vaste datum als de auto is ingepland, dat is hij in het begin niet.

De dealers krijgen elke week een excellijst met daar de door hen bestelde auto's. Daarin kunnen ze productiedata zien.

Op dit moment staan de auto's met DSG en front assist trouwens ook rood. Als in, moeilijk leverbaar. Van deze auto's is geen datum af te geven.

adee

Senior Member
@Artbij Wat is jouw bron voor deze informatie? De informatie hierboven komt op mij over als tamelijk "inside". Metname de informatie omtrent DSG en FA.

Dealer krijg pas een vaste datum als de auto is ingepland, dat is hij in het begin niet.

De dealers krijgen elke week een excellijst met daar de door hen bestelde auto's. Daarin kunnen ze productiedata zien.

Op dit moment staan de auto's met DSG en front assist trouwens ook rood. Als in, moeilijk leverbaar. Van deze auto's is geen datum af te geven.

Mijn dealer gaf mij een week na bestellen al een voorlopige productiedatum, welke hij mij zelf in het systeem heeft laten zien. Een paar weken later was deze aangepast, ook weer gewoon zichtbaar in het systeem.
Twee weken voor productieweek kreeg ik de terugkoppeling dat de productieweek definitief was, zelfs door hem geverifieerd bij de importeur.

Overigens heeft maxout geen DSG, die is er voor de GL niet!

sblommers

Nieuw lid
Ik kreeg net een belletje dat ik m kan komen ophalen en ook die van mijn collega (heeft zelfde keuze gedaan als ik). Ergens in februari besteld geloof ik.

Laatst bewerkt:

Frank

Forumguru
De (Belgische) dealers krijgen bij het maken van een offerte een indicatiedatum. Als het langer is dan normaal omwille van bepaald onderdeel of kleur, staat dat er bij (zodat klant dan eventueel dat kan laten vallen als het sneller moet).

zojuist bericht van dealer, auto is geproduceerd. :yeehaa:

Uitlevering blijft week 20/21, afhankelijk van hoelang het duurt voor hij bij de dealer is.
Dan vraag ik me af; Zijn daar geen standaard doorlooptijden voor?

Maar ja, weekje meer of minder kan ik wel hebben.... Even geduld nog......

sblommers

Nieuw lid
Vanaf productie gereed tot bij de dealer gaat vaak in een week. Afhankelijk van hoe druk het is bij de dealer of wat aan afbouw moet worden gedaan voor jouw auto kan het nog even duren maar zodra ze geleverd zijn bij de dealer kan het niet lang duren voordat ze je bellen. Ik denk dat je volgende week wordt gebelt.

sblommers

Nieuw lid
Idd, kost misschien een dagje maar zover ik weet gaat het deze week en volgende week Octavia Combi Greenlines regenen in Nederland dus ik hoop dat je de eerste bent dan komt het wel goed.

JvW

Senior Member
Vandaag is de bestelling geplaatst bij Athlon voor een GL BL. De verwachting is dat de auto in week 33 geleverd wordt. Een levertijd van 15 weken dus...
Ik hoop dat het sneller is, want ik wil graag met de Skoda op vakantie.

micky

Forumguru

geldt dit voor auto's met DSG EN frontassist of voor auto's met DSG en/of frontassist??

micky

Forumguru
@Artbij ja ik ben apart en aangezien de O3 met metal grey ook moeilijk leverbaar is (geweest?) (lijkt me niet moeilijk een beetje lak mengen), kun je blijkbaar alles verwachten bij Skoda, vandaar mijn vraag;)

Bovenaan Onderaan