Wanneer krijg jij je nieuwe Octavia III combi geleverd?

camasho

Nieuw lid
Overigens heeft mijn collega twee weken eerder besteld maar hij heeft nog niks gehoord (zelfde uitvoering behalve met dak).

@micky : Uitvoering : Metal grey Combi EBL, 1.2 DSG,18 inch Alaris, dynamic pakket.

Sheep

Nieuw lid
Ivm het 6 weeken op schuiven van de levertijd contact gehad Skoda, daar vertelde men dat 3 weken voor productie weet men de definitieve productie week. Dit kan wel aardig kloppen want ik kreeg 4 weken voor de geplande week de info dat planning 6 weken is opgeschort. Met als reden het Europeesche succesvan de Octavia Combi. Info over bij verkoop gegeven productie weken zijn een voorlopige planning. Men gaf ook aan hoe meer opties hoe meer kans op uitloop, ivm toelevering. Dit wordt mijn eerste kennis making met Skoda ik kan niet anderszeggen dat ik netjes ben geïnformeerd men heeft nog het e.a uitgezocht en meerdere keer kontakt opgenomen

rms66

Nieuw lid
Wat een bijzondere dag... mijn O3 is door de zaak bij een dealer besteld die hem vervolgens heeft besteld bij een andere dealer. Uiteindelijk, bleek vandaag, is hij pas medio maart echt besteld door dealer 2... dealer 1 gaf toen aan derde week april afleveren. Dit werd kort voor de derde week van april uitgesteld naar eerste week juni... ik gebeld met dealer 1 dat ik graag de contact gegevens van dealer 2 wil hebben omdat ik het allemaal wat vaag kon klinken... Vandaag gehoord dat het Pon gelukt is mijn O3 4 weken eerder te laten produceren nl in week 29 verwachte levering tweede week juli....... Als jullie het nog snappen help me ajb:sterretjes::sterretjes:

@paulbouten : Toevallig ben ik vandaag gebeld door de dealer in Zoetermeer:
De auto is in NL :) Geplande productieweek (weke 17) is gelukt dus. Afspraak gemaakt voor volgende week vrijdag. Helemaal top. Gewoon maar 8 weken gewacht

Goed nieuws! Bij mij lijkt het op dezelfde manier te gaan lopen. Auto is al geproduceerd(deze week), dus ik hoop dat ie volgende week bij de dealer is. Dan kom ik ook op 8 weken uit.

De verschillende verhalen blijven toch vreemd. E.e.a. is wel heel erg afhankelijk van uitvoering.

idd vreemd. als ik kijk naar mijn configuratie zie ik weinig "anders of spannender" tov jullie configuratie.

Bij jou blijft het helemaal vreemd... :pardon:

Jij hebt volgens mij een dealer die niet mee wil werken, bang dat ie uitspraken doet die hij later héééél misschien weer terug moet trekken.:banghead:

Laatst bewerkt:

snorro

Actief lid
Ik blijf mij toch ook verbazen over het enorme verschil in levertijden, terwijl configuraties nauwelijks van elkaar verschillen. @paulbouten heeft een nagenoeg full option GL BL, geen leverproblemen dus.
Heb ook het idee dat mijn dealer geen uitspraak wil doen net als bij @maxout .
Maar goed, hopen dat we gewoon volgende week een telefoontje krijgen met een verrassende mededeling :)

Ik blijf mij toch ook verbazen over het enorme verschil in levertijden, terwijl configuraties nauwelijks van elkaar verschillen. @paulbouten heeft een nagenoeg full option GL BL, geen leverproblemen dus.
Heb ook het idee dat mijn dealer geen uitspraak wil doen net als bij @maxout .
Maar goed, hopen dat we gewoon volgende week een telefoontje krijgen met een verrassende mededeling :)

Klopt! Ik heb geen vinkjes gezet maar een lange verticale streep getrokken bij de opties...:maakmegek: Aan het aantal optie kan het volgens mij inderdaad niet liggen.

Ik geloof het bij mezelf ook pas als ik 'm daadwerkelijk bij de dealer zie staan hoor. Maar ik heb wel een dealer die meedenkt én proactief is. Ééntje die begrijpt dat we allemaal jongens blijven als het om nieuwe auto's gaat.
Dat is denk ik het grote probleem bij @maxout, @snorro en een aantal anderen.

YES ! ;) :-)
Net bericht van de dealer gehad. auto is onderweg naar dealer, en woensdag 7 mei hebben we allebei tijd voor de overdracht van de auto :-)
Op 4 maart was de order bij Skoda ingeschoten.

Oeps :bloos: was vergeten om te checken of er in de nieuwe Octavia GL BL een stopcontact in de passagiers ruimte zit, of te plaatsen is. Wil het namelijk wel graag hebben om een ipad mini te voeden die ik aan een hoodsteun wil hangen voor mijn kleine passagier.

Laatst bewerkt:

evanc

Nieuw lid
Errug frustrerend de levertijden..... de mijne is week 50 besteld en nog steeds niet geleverd!!!!

In bestelling: Octavia Combi Elegance Businessline 1,6 TDI, Metal Grey metallic, vaste trekhaak, elektrische achterklep, Sunset en Dynamic pakket.

Sheep

Nieuw lid
Zoals het er nu uit ziet wk 25/26 productie, daar zal nog wel een week of 3 bij komen voor transport en aflevern.
Als het goed is zou men me 3 wk voor productie datum bellen om te bevestigen dat auto in deze week geproduceerd Gaat worden

camasho

Nieuw lid
Ik hoorde een verhaal dat de Skoda fabriek ivm met sluiting tijdens de zomervakanties de productie enorm heeft opgeschroefd. Dat zou een reden kunnen zijn dat het nu ineens snel kan gaan.

camasho

Nieuw lid
YES ! ;) :-)
Net bericht van de dealer gehad. auto is onderweg naar dealer, en woensdag 7 mei hebben we allebei tijd voor de overdracht van de auto :-)
Op 4 maart was de order bij Skoda ingeschoten.

Oeps :bloos: was vergeten om te checken of er in de nieuwe Octavia GL BL een stopcontact in de passagiers ruimte zit, of te plaatsen is. Wil het namelijk wel graag hebben om een ipad mini te voeden die ik aan een hoodsteun wil hangen voor mijn kleine passagier.

Is die niet standaard?

skodarookie

Nieuw lid
Ook hier goed nieuws vanuit de dealer te Utrecht, m'n wagen wordt in week 20 gebouwd en in week 24 uitgeleverd (ivm inbouwen leer).

Op 17 januari besteld met een eerste indicatie van week 19, uiteindelijk dus 5 weken vertraging. Overigens ben ik hierover goed op de hoogte gehouden door de dealer, al wist hij ook niet exact de reden achter de vertraging. Ook gaf hij gisteren aan dat er een dinerbon mijn kant op kwam.

Gaat om een GL BL Combi met Dynamic pakket (lange benen dus die sportstoelen wilde ik graag hebben), panoramisch dak, achteraf leer en 18 inch Mak rapid velgen.

Nog 6 weken te gaan........

Bovenaan Onderaan