Wanneer krijg jij je nieuwe Octavia III combi geleverd?

Archie

Senior Member
14-4 (week 16) besteld en wordt 25 juli (week 30) aangegeven als voorlopige datum. Kortom: 14 weken levertijd.

Miez1

Forumguru
@maxout, elke bestelling heeft een uniek nummer, als de dealer dez ein het systeem klopt kunnen ze vrij snel zien wat de status van je bestelling is. De productiedatum voor mijn O3 is week 29, en die is de derde week van maart besteld. Zo moeilijk kan dat voor je dealer toch niet zijn?

Alles gute!

Miez

Archie

Senior Member
@maxout @Miez1 Er is een verschil tussen productie en afleverdatum (voor zover ik niks ouds roep wat je al wist); die van mij wordt ook in week 27 geproduceerd maar moet dan nog hierheen en verder geprept worden; dat kost 3 weken in mijn geval, dat zou je vertraging van 3 weken verklaren?

Miez1

Forumguru
@Archie, dat klopt als een bus echter volgens mij is de dealer van @maxout ook een beetje wazig over de productiedatum. Voor wat betreft de doorloopttijd, ten tijde dat mijn Superb werd gproduceerd, op 11 juli is deze in elkaar geschroefd (maandag) en op 15 juli stond hij bij de dealer (vrijdag).

maxout

Lid
dealer heeft het altijd over de LEVERdatum gehad, nu ook weer (heb zelfs de controlevraag hierover gesteld) een productiedatum is te lastig voor ze... dat kunnen/mogen/willen ze niet vertellen

micky

Forumguru
Aha, en als iemand zijn trekhaak erin duwt liggen je letters op straat?

Nee hoor, ik rij altijd met deze platen ziet er veel mooier uit, maar alleen doen als je een poetsfreak bent, want het is lastig met schoonmaken omdat de letters er zover uitsteken kun je niet makkelijk schrobben om de vliegen weg te krijgen.
Overigens zou ik ze niet kopen als er regelmatig iemand zijn trekhaak induwt (lees: altijd parkeren in de straat), want ze zijn idd duur en uiteraard lelijk met een deuk of geplette letter :) maar ja ik parkeer op de oprit en heb daar eigenlijk nooit last van.

Dnet

Senior Member
Bij kom ik daar niet achter... Heb ook alleen contact via de LM, en geen dealer om het aan te vragen...

micky

Forumguru
dealer heeft het altijd over de LEVERdatum gehad, nu ook weer (heb zelfs de controlevraag hierover gesteld) een productiedatum is te lastig voor ze... dat kunnen/mogen/willen ze niet vertellen

Wat is dat voor raars (van je dealer)? het gaat bij hun juist altijd om de productie week en kort voor de productie pas over productie datum, ik heb al heel wat nieuwe auto's besteld (elke 2,5 tot 3 jaar) en nog nooit is er in de bestel periode gesproken over leverdatum bij bestelling door de dealer. De leasemaatschappij doet dat overigens wel, mijn huidige was bij bestellen productie week 24 en de lease gaf als leverdatum 11 juli op (dus week 28).

trebstra

Nieuw lid
Eind maart (week 12) O3C GBL via de leasemaatschappij besteld.
Verwachte productiedatum week 25. Week of 2/3 later zal dan de levering ongeveer zijn. In totaal dus ongeveer 15-16 weken levertijd voor een O3C GBL.

Had eigenlijk iets eerder gehoopt, gezien een aantal andere reacties hier die in dezelfde periode een O3 GBL hebben besteld.

Kan het bijna niet geloven, maar 16 mei mag ik eindelijk de eerste km's met m'n Octavia afleggen na ruim half jaar wachten.... Zucht
Nu maar hopen dat deze O3 toevallig geen last heeft van storingen of andere ongemakken, dan ben ik een blij man!

SkodaManiak

Actief lid
Vandaag te horen gekregen: Volgende week woensdag mag ik onze nieuwe bolide halen. Besteld op 28 oktober hebben ook wij een dik half jaar moeten wachten. Vorige week zaterdag is hij gearriveerd in Assen en afgelopen zondag heb ik al wat foto's geschoten. Ik wist tot vandaag echter nog maar voor 99% zeker dat het ook daadwerkelijk de onze was. Nu voor 200%:D

Vandaag gehoord, definitieve productie van mijn O3 combi week 21. Ophalen week 23... Helaas tot week 25 op vakantie :banghead:Besteld begin maart.

yves

Actief lid
Vandaag opgehaald, en een beetje mee gereden.
véél speelgoed binnenin, dus ik ben nog van alles aan het uitzoeken.

full

Bovenaan Onderaan