Gisteren samen met mijn collega de O3 Greenline Combi ontvangen. Ik moet zeggen dat ik aangenaam verrast ben over deze auto. Ik kom uit een Polo Bluemotion 1.2 TDI en ik was bang dat de O3 net zo geknepen zou zijn. Nu is dat wel zo maar de auto rijdt in tegenstelling tot de Polo echt beduidend beter en krachtiger weg. Zelfs in de 6 koppelt ie aardig door. Aangenaam dus. Ik twijfelde heel erg over direct tunen maar voor normale rijder zeker niet nodig. Verder wat kleine puntjes, volgens mij werkt de regensensor bij mij niet. Het regende gisteren echt kneiterhard dus hij had het moeten doen (wellicht had ik zitten rommelen ofzo, ik check dat nog even bij de volgende bui). Ik vind wel dat de auto wel heel erg confi is afgeveerd. Drempels zijn een stuk prettiger maar in bochten merk je dat ie wat meer opzij wil. De auto nodigt niet heel erg uit om hard mee te rijden door bochten. Tijdens de proefrit met een 1.4 TSI was dat wel iets anders. Ik begrijp wel dat het niet de doelgroep is met die Greenlines maar ik begrijp wel waarom velen Eibach laten monteren om 'm wat strakker te krijgen.
Ook de stoelen ben ik zeer tevreden over, lekker stevig, ik ben zelf niet lang maar voor mensen met vrij lange benen kan ik me voorstellen dat het zitvlak wat kort is, hen raad ik aan om de sportstoelen te nemen.
Ik heb tot op heden nog geen hinderlijke puntjes gevonden behalve 1, het onderstel of de achtertrein, ik kan het niet plaatsen maar op ongelukkig hobbelige wegen of klinkertjes dan bonkt het achter wel een beetje, alsof de schokbrekers te vroeg ingrijpen ofzo en dat doorklinkt in de wagen. Niet ontzettend irritant maar ik merk het wel. Of kan dit aan de achterklep liggen misschien?
Over de ruimte kan ik kort zijn, tjonge.
To be continued...