Wanneer krijg jij je nieuwe Octavia III combi geleverd?

wwter

Lid
niet iedere dealer levert even efficiënt af:

De Skoda fabriek had de auto 8 weken na bestelling al klaar. Snel dus.

De PON/dealer is echter minder snel: ze denken zo'n 10 weken nodig te hebben om de auto afleveringsklaar te maken..... (slechte planning, backorder van accesoires en andere smoezen).

Afleveringsklaar maken duurt blijkbaar langer dan de auto produceren...

Michael83

Senior Member
Oei, pijnlijk om driemaal een greentech te bestellen als je een greentech greenline wilde bestellen.
Misschien alsnog retouren? Of absoluut geen optie...

Zonde zeg!

Stewie

Senior Member
Greentech is de gewone 'niet eco' versie met meer co2.

Mijn 2.0tdi is ook een greentech en niet in greenline te krijgen.

Snap wel niet dat de verkoper u niet inlicht hierover.

TL@

Forumguru
Ik ben blij dat ze de gewone versie Greentech noemen want omdat het een Greentech RS is, mocht ik de RS bestellen (normaal mogen sportieve auto's niet op het werk)

Vlaar032

Senior Member
Lol, de monteurs (veel lading aan boord) krijgen bij ons een versie met hulpveren en een bagagerek af fabriek voor hun eigen veiligheid, en die van de medeweg gebruikers zoals koplampen die dan constant te hoog staan...Of trekhaken die over de grond sleuren. En een motor die nog wat trekt...Zie verschil trekgewicht.

Dat gaat mij voor de bijtelling en naderhand 'sewed' worden als werkgever als iemand een keer een doos van zijn lading in zijn nek krijgt.
Ze willen geen busjes of Caddy's.

En de OR is akkoord.:ot:

Vlaar032

Senior Member
@Artbij heb je gelijk in, het is een net. En het kan ook achter de voorstoelen, dat zie ik maar bij weinig wagens....Eeeuh ja een BMW M5 station heeft het ook. DIE wilden ze ook wel!!!! :deuk: Zijn ze altijd op tijd...

Vlaar032

Senior Member
@RaceVrs wat is er vreemd aan het verhaal?

Volgend jaar gaan de co uitstoot normen weer iets omlaag. (=Omhoog voor de motor/versnellingsbak constructeurs!)

2015->Diesel <=82gr/km en benzine ook <=82gr/km.

De 14%-ers halen het vnl. door versnellingsbak verhoudingen totdat het bijna niet meer reëel is voor die arme motortjes. Volgend jaar nòg een langere eindoverbrenging...1200 toeren bij 120 met een 1,6 diesel in een 1300 kg zware auto?
Totdat je bij Luik of Verviers arriveert. En zo komen 'mijn' zuinige leasertjes grotendeels onzuinig terecht in de werkplaats met een verbrande koppeling, en gaat er een deel vervroegd uit contract. Slecht voor het milieu. Door een regerings maatregel. Fabrikanten willen blijven verkopen, dat is ze niet te verwijten, want 14%-ers zijn erg succesvol.

Alleen ik adviseer maar weer de gewone.:thumbsup:En niet het Poldermodel.

Laatst bewerkt:

Vlaar032

Senior Member
PS wat rij je zelf voor leasewagen, Vlaar032?

Geen.
Zie avatar. Vergoeding. Geen wagenparkbeheerder die me wat gaat vertellen. :yeehaa:Bemoeials zijn het...

Mijn levering is vooralsnog een maand opgeschoven naar 15 okt :(
Hoop dat het nog wat gaat schuiven als de productie datum bekend is...

Bovenaan Onderaan