Wanneer krijg jij je nieuwe Octavia III combi geleverd?

@re-chart; in eerste instantie zorgde de kleur Metal Grey Metallic voor vertraging. De eerste O3's werden pas 3e week februari geproduceerd. Is mij bij bestellen al verteld.

Vervolgens is de O3 in maart in NL aangekomen. Destijds schijnt de RDW het te druk hebben gehad, zodat de auto enkele weken moest wachten op een kenteken. Bleek te maken te hebben met de hausse aan import auto's die de RDW moest verwerken.
In april is de O3 bij het autobedrijf aangekomen, die vervolgens is begonnen met het "verbouwen". Trekhaak, Eibachs, berglade bestuurdersstoel, achterklep clean, Alu dorpel beschermstrips, Chrome sierstrips voorbumper en achterklep, dakspoiler in kleur gespoten (GBL), Chrome raamlijsten en andere velgen "Dotz Rapier Shine".
Deze velgen zijn vorige week vervangen door 17" Dezent TC Dark, omdat de Dotz velgen toch minder mooi bleken te staan.
In tussentijd heb ik zelf bij Superskoda nog e.e.a besteld waaronder een massief RVS achterbumper beschermstrip en LED verlichting voor de buitenspiegels, kentekenverlichting, kofferbak en de mist- bochtverlichting in de voorbumper.

En afgelopen woensdag is het interieur van "Saddle brown" leder voorzien. Aangezien de deurpanelen nu ook definitief zijn bevestigd (ivm leder inbouw geheel verwijderd) ga ik deze week alvast bij het autobedrijf langs om de Sonniboys te monteren.

@Ramonq; het wachten is nu nog op de Chrome raamlijsten van de linker achterdeur. Dit zijn momenteel nog de laatste onderdelen die in back-order staan. De verwachting is wel dat deze komende week binnen komen ;)

Stewie

Senior Member
Als ik nog veel octavia combi's met xenons zie krijg ik nog spijt dat ik de ambition genomen heb ipv een elegance, al zijn de zilveren dakrails en chroom raamomlijsting niet mijn ding.

Maar met mijn budget en criteria's ging dat niet :(.
Zal het met de extra power moeten doen :).

Criteria:
- ruimte voor gezin... Check
- power onder de kap... Check
- budget opvullen met opties... Check

Pfff, wanneer komt die nou :tongue:

Nieuw karretje: Greenline Business Edition. Kleur race blue, optie: drive setup.
Volgens dealer bestelde iedereen een Greenline O3 met een veelvoud aan opties. Tja, dan zal ik wel de eerste zijn geweest met een "kale" uitvoering :)
Besteld WK17, verwachte levering WK35 (zo'n 4,5mnd).
Ben benieuwd.

brhahlen

Actief lid
Zoals in mijn eerdere post gemeld: week 18 besteld, verwachte leverweek 34.
Zou na +/- 4 weken gebeld worden met meer info, maar nog niks gehoord... Zitten we nu echt net voorbij de 4 weken, maar ja: Wachten, geduld... Niet mijn ding ;)

030

Forumguru
- Besteld: week 11
- Productie: week 24 (volgende week)
- Bij de dealer: week 25
- Schroeven accessoires: Week 25/26
- Aflevering: week 27

Nog geen bevestiging gezien dat de auto ook daadwerkelijk op de band wordt gegooid volgende week.

Even gemaild met de dealer, gelijk bericht (dat is altijd prettig) - de auto wordt wk 30 gemaak, wk 33/34 bij de dealer als alles meezit.

Stewie

Senior Member
Ik heb vandaag gevraagd mijn bestelling te wijzigen. Wil de zwarte mistlampen vooraan erbij. De witte vind ik een beetje tegenvallen.

De bestelbon is toch nog niet getekend...

Stewie

Senior Member
Omdat ik perse een 2.0tdi wou ipv een dichtgeknepen 1.6tdi :tongue:.

Met 50.000+km/jaar is een vlotte motor welkom. Lichtopbrengst van xenon is leuk (had het in de golf6), maar mis dat minder hard dan de 2.0tdi. Een 1.6tdi moet je altijd wat forceren voor die mee kan met het verkeer.

It's all about budget en het bedrijf trekt ergens de grens natuurlijk.

Gisteren de nieuwe koets opgehaald! De auto stond in de showroom klaar onder een afdekhoes. De verkoper nam alle tijd (ruim 2 uur) om alles rustig uit te leggen. Radio, telefoon ed werd uitgelegd en ingesteld. Zelfs de icoontjes van de radiozenders waren al geplaatst. Wat een hoop mogelijkheden zeg. Gelukkig een lang Pinksterweekend om alles nog eens op mijn gemak door te lezen en uit te zoeken. Ondanks dat onze wagenpark beheerder tot de bodem alles uit onderhandeld had, kreeg ik toch nog een mooi set allesdragers cadeau! Alle lof voor Skodadealer Versluijs uit Zoetermeer!!!!

ertromp

Forumguru
Gisteren de nieuwe koets opgehaald! De auto stond in de showroom klaar onder een afdekhoes. De verkoper nam alle tijd (ruim 2 uur) om alles rustig uit te leggen. Radio, telefoon ed werd uitgelegd en ingesteld. Zelfs de icoontjes van de radiozenders waren al geplaatst. Wat een hoop mogelijkheden zeg. Gelukkig een lang Pinksterweekend om alles nog eens op mijn gemak door te lezen en uit te zoeken. Ondanks dat onze wagenpark beheerder tot de bodem alles uit onderhandeld had, kreeg ik toch nog een mooi set allesdragers cadeau! Alle lof voor Skodadealer Versluijs uit Zoetermeer!!!!
En een geschikt weekend om wat foto's te maken en hier te posten :D

Dennis Nijholt

Forumguru
ach als de dealer een jaar of 25 is en vrouwelijk en aantrekkelijk, zou ik de skoda laten staan en inderdaad die mee naar huis nemen....moet alleen de vrouw dan uitleggen waarom ze niet in de garage staat maar tussen ons in bed ligt..

Ramonq

Senior Member
Vandaag nog even met de dealer contact gehad omtrent de, op 8 mei bestelde, Skoda Octavia Combi 1.6 TDI 81kW Greenline Businessline.

Nog geen productiedatum bekend. Dealer denkt aflevering in augustus, leasemaatschappij verwacht september.

Ik hoop niet op vertraging (wachten duurt lang :jaja:) doordat één van de bestelde opties niet leverbaar is. Dat zou zuur zijn, zal ik vast rekening houden met Oktober? :)

Bovenaan Onderaan